درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 بهمن 1395 - 06:42   

دسترسی به صفحه شبکه "آر تی" در فیس بوک به طور کامل ازسر گرفته شد

  دسترسی به صفحه شبکه "آر تی" در فیس بوک به طور کامل ازسر گرفته شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار مقاله توسط ربات روزنامه نگار در چین

  انتشار مقاله توسط ربات روزنامه نگار در چین


ادامه ادامه مطلب دو

سناریوی طراحی شده سی ان ان برای جایگزینی ترامپ

  سناریوی طراحی شده سی ان ان برای جایگزینی ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

امتناع هنرمندان سرشناس جهان در مراسم تحلیف دانلد ترامپ

  امتناع هنرمندان سرشناس جهان در مراسم تحلیف دانلد ترامپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معاون هلال احمر: سرنخی از جاماندگان در آوار ساختمان پلاسکو در دست نیست
  پلاسکو چرا فرو ریخت
  گزیده سخنرانی ترامپ
  فیسبوک بلاک کردن صفحه شبکه تلویزیونی راشا تودی را به دلایل سیاسی رد کرد
  مردى که قول کشتن ترامپ را داده بود در میامى دستگیر شد
  دلایل اصلی موفقیت ترامپ از حیث روابط عمومی
  حادثه پلاسکو؛ انتظار زنده‌ماندن کسی زیر آوار وجود ندارد
  تلاش برای رسیدن به زیرآوار ماندگان ساختمان پلاسکو ادامه دارد
  ترامپ در سخنرانی پیش از تحلیف چه گفت؟
  اگر پلاسکو روابط عمومی داشت؟!؟!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27525صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 21 دی 1395 - 08:31
روابط عمومـی در پویه محتوا
مهـدی باقـریان دبیرکل کنفرانس - برای آن که محتوای ما با نیازهای مصرف کنندگان آن محتوا مطابقت داشته باشد باید بدانیم نیازها و خواسته های آنها چیست، چه چیزی آنها را برمی انگیزد، به چه اطلاعاتی نیاز دارند، مسأله و مشکل آنها چیست و چه نگرانی هایی دارند که به طور بالقوّه آنها را از تعامل با سازمان باز می دارد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سـال های گذشـته با توجه به ظهور و گسترش فناوری های جدید ارتباط مدار، اهمیت تولید محتوا فزونی دوچندان یافته که البته به عنوان شاخص و اساس فعالیت های روابط عمومی در نحوه و ماهیت تعاملات ما تغییرات گسترده ای ایجاد کرده است. به همین دلیل روابط عمومی ها مجبور شده اند به تقاضا برای تعاملات پیچیده و محتوای جذاب بیشتر توجه جدی تری از خود نشان بدهند اما باید بدانیم تولید محتوای بیشتر و جذاب تر به خودی خود کافی نیست؛ بلکه باید دقیق، متناسب و هدفمند باشد.


به عبارت دیگر، اگر می خواهیم محل توجه مخاطبان واقع شویم باید به محتوایی را که به آنها عرضه می کنیم اهتمام جدی داشته باشیم و این که چقدر این محتوا برای آنها مفید است.


در واقع، برای آن که محتوای ما با نیازهای مصرف کنندگان آن محتوا مطابقت داشته باشد باید بدانیم نیازها و خواسته های آنها چیست، چه چیزی آنها را برمی انگیزد، به چه اطلاعاتی نیاز دارند، مسأله و مشکل آنها چیست و چه نگرانی هایی دارند که به طور بالقوه آنها را از تعامل با سازمان باز می دارد؟


روابط عمومی ها می توانند با کمک به سازمان ها در تولید  محتوای جذاب و قابل توجه برای مردم، سهم بزرگی در این حوزه داشته باشند. بیشتر کاری که روابط عمومی ها می توانند انجام دهند کمک به سازمان در تولید محتوایی است که اهداف آن را تحقق بخشد تا در ادامه کار از حمایت مردم برخوردار باشد.


بنابراین اگر تولید محتوا، اقناع کننده و گفتگومدار نباشد نه تنها به فرایند ارتباط کمکی نمی کند بلکه می تواند نقطه پایان تماس سازمان و مخاطبان در امر ارتباطات نیز باشد. همان طور که گفته اند محتوای مبهم در امر ارتباطات، نتیجه مبهم نیز در پی خواهد داشت. محتوا و پیامی که هدفمند و پایدار و منسجم باشد این شانس را خواهد داشت تا تاثیر دلخواه را ایجاد کند.


تولید محتوا با تعریف مقتضیات و شناسایی نیازهای مخاطبان آغاز می شود. قبل از نوشتن کلمه ای، اهداف سازمان باید کاملا مشخص شود. داشتن محتوایی انعطاف پذیر و جذاب که در جای صحیح و در زمان درست در اختیار افراد مورد نظر قرار گیرد نیازمند برنامه ریزی عالمانه و هدفمند است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  روزنامه نگار در نقش آموزگار و پاسدار دمکراسی


  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  اختراع گرامافون


  قهرمانان پلاسکو


  چگونه از هدر رفتن حجم اینترنت موبایل در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنیم


  گردهم‌آیی نخبگان در داووس؛ برخی نگران نزول اعتماد عمومی


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط عمومی در پی شهادت آتش نشانان


  چرا هیتلر سخنران بسیار موفقی بود؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط عمومی هشتمین شغل پر استرس در آمریکا