درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 28 مرداد 1396 - 06:16   

اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر

  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر


ادامه ادامه مطلب یک

کشف روشی آسان برای هک آیفون

  کشف روشی آسان برای هک آیفون


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل

  انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ
  کشف روشی آسان برای هک آیفون
  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر
  بازسازی جایگاه برند از طریق برنامه روابط عمومی
  ترکیه خبرنگار ترک‌تبار آلمانی را گروگان گرفته است
  وفاداری مشتری
  چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟
  ایده‌هایی جذاب برای تولید محتوای ویدیویی
  انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل
  «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا رکورد «توئیتر» را شکست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27525صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 21 دی 1395 - 08:31
روابط عمومـی در پویه محتوا
مهـدی باقـریان دبیرکل کنفرانس - برای آن که محتوای ما با نیازهای مصرف کنندگان آن محتوا مطابقت داشته باشد باید بدانیم نیازها و خواسته های آنها چیست، چه چیزی آنها را برمی انگیزد، به چه اطلاعاتی نیاز دارند، مسأله و مشکل آنها چیست و چه نگرانی هایی دارند که به طور بالقوّه آنها را از تعامل با سازمان باز می دارد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سـال های گذشـته با توجه به ظهور و گسترش فناوری های جدید ارتباط مدار، اهمیت تولید محتوا فزونی دوچندان یافته که البته به عنوان شاخص و اساس فعالیت های روابط عمومی در نحوه و ماهیت تعاملات ما تغییرات گسترده ای ایجاد کرده است. به همین دلیل روابط عمومی ها مجبور شده اند به تقاضا برای تعاملات پیچیده و محتوای جذاب بیشتر توجه جدی تری از خود نشان بدهند اما باید بدانیم تولید محتوای بیشتر و جذاب تر به خودی خود کافی نیست؛ بلکه باید دقیق، متناسب و هدفمند باشد.


به عبارت دیگر، اگر می خواهیم محل توجه مخاطبان واقع شویم باید به محتوایی را که به آنها عرضه می کنیم اهتمام جدی داشته باشیم و این که چقدر این محتوا برای آنها مفید است.


در واقع، برای آن که محتوای ما با نیازهای مصرف کنندگان آن محتوا مطابقت داشته باشد باید بدانیم نیازها و خواسته های آنها چیست، چه چیزی آنها را برمی انگیزد، به چه اطلاعاتی نیاز دارند، مسأله و مشکل آنها چیست و چه نگرانی هایی دارند که به طور بالقوه آنها را از تعامل با سازمان باز می دارد؟


روابط عمومی ها می توانند با کمک به سازمان ها در تولید  محتوای جذاب و قابل توجه برای مردم، سهم بزرگی در این حوزه داشته باشند. بیشتر کاری که روابط عمومی ها می توانند انجام دهند کمک به سازمان در تولید محتوایی است که اهداف آن را تحقق بخشد تا در ادامه کار از حمایت مردم برخوردار باشد.


بنابراین اگر تولید محتوا، اقناع کننده و گفتگومدار نباشد نه تنها به فرایند ارتباط کمکی نمی کند بلکه می تواند نقطه پایان تماس سازمان و مخاطبان در امر ارتباطات نیز باشد. همان طور که گفته اند محتوای مبهم در امر ارتباطات، نتیجه مبهم نیز در پی خواهد داشت. محتوا و پیامی که هدفمند و پایدار و منسجم باشد این شانس را خواهد داشت تا تاثیر دلخواه را ایجاد کند.


تولید محتوا با تعریف مقتضیات و شناسایی نیازهای مخاطبان آغاز می شود. قبل از نوشتن کلمه ای، اهداف سازمان باید کاملا مشخص شود. داشتن محتوایی انعطاف پذیر و جذاب که در جای صحیح و در زمان درست در اختیار افراد مورد نظر قرار گیرد نیازمند برنامه ریزی عالمانه و هدفمند است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است


  راه اندازی پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" به ابتکار روابط عمومی سازمان استاندارد


  چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟


  کمپین روابط عمومی و یک چک‌لیست حیاتی برای فعالیت‌های آن


  ایده‌هایی جذاب برای تولید محتوای ویدیویی


  وفاداری مشتری


  ابزارها و شرایط ایجاد ارتباط و تبلیغات موثر


  حفظ و نگهداشت مشتری


  ترکیه خبرنگار ترک‌تبار آلمانی را گروگان گرفته است


  از تشکر «جهانگیری» تا تقدیرنامه «فتاح» در اخبار هفته گذشته بانک ملی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی کارگاه تحلیل گفتمان روابط عمومی اعلام شد