درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 تیر 1396 - 06:18   

آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد

  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد


ادامه ادامه مطلب یک

مرکز روابط عمومی USC Annenberg

  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب دو

دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg

  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب سه

امکان تبلیغات بیش‌تر در فیس‌بوک برای سازمان‌های خبری

  امکان تبلیغات بیش‌تر در فیس‌بوک برای سازمان‌های خبری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg
  مرکز روابط عمومی USC Annenberg
  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد
  قوی‌ترین رایانه اپل از راه می‌رسد
  آمارهای باورنکردنی از 60 ثانیه اینترنت
  برگ برنده مدیریت روابط عمومی
  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران
  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان
  اصول و فنون مصاحبه
  انجمن روابط عمومی امریکا: پیشرفت در تخصص، پیشرفت در متخصصان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27524صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 20 دی 1395 - 08:26
اهمیـت نقـش روابط عمومـی در توسـعه نهادهـای اقتصـادی
حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر - روابط عمومی پوینده و تحلیل گر خواست ها، نیازها و گرایش های سازمان و مخاطبان سازمان است و هدف و چگونگی همه برنامه ها را ترسیم می کند، علم و هنری آمیخته که درون و برون یک سازمان را به هم پیوند می دهد و شریان حیاتی و دایمی یک مجموعه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز به دلیل پیچیدگی های مسایل اقتصادی و اجتماعی، «نقش روابط عمومی در توسعه نهادهای اقتصادی» بسیار حائز اهمیت است. در 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199تغییرات روز افزون جهان امروز روابط عمومی می بایست پیوسته خود را با محیط تطبیق دهد و برای ارتباط با محیط، امکانات خود را بسیج کرده و آماده سازد. برای دستیابی به فناوری های روز جهانی باید به دانش آن مسلط باشیم، گشودن قفل های دانش و فناوری های امروز به کلیدهای امروز نیاز دارد و باز کردن این قفل ها با کلیدهای دیروزی، محال است. در این بین روابط عمومی پل ارتباطی بین سازمان و مخاطب است و هرچه این پل ارتباطی مستحکم تر باشد می توان نتیجه گرفت که سازمان در رسیدن به برنامه ها و خدمات رسانی به جامعه موفق تر حرکت می کند.


یک شرکت یا سازمان باید بداند به کدام سمت و سو می خواهد برود و روابط عمومی با برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، استراتژی سازمان را سمت و سو می بخشد. از سویی در همه جا و همه چیز منابع محدود و خواست ها و تقاضاها نامحدود است و همه می خواهند منابع مورد نیازشان را ارزان تر تامین کنند. روابط عمومی باید بتواند چشم اندازی از عقلانیت و بصیرت مالی به سازمان ارائه دهد و بر اساس نگرش پویا و جستجوگر خود نقشه راهی پیش پای سازمان قرار دهد.


این عقل و بصیرت تنها به مسائل مادی محدود نمی شود، سازمانها به بینش و بصیرت محیطی نیز نیاز دارند، تحقق این مورد از جمله مختصات و وظایف روابط عمومی هاست. عقل محیطی یعنی این که اگر محیط ما دچار موج شود، کسانی نجات می یابند که موج سواری را می دانند و در نتیجه عقل محیطی اجازه نمی دهد موج آنان را به هر سمت و سویی که دلش خواست، ببرد. عقل محیطی، محیط را به نفع سازمان تغییر می دهد و به گفته یکی از مدیران صاحب نام جهانی، لازمه موفقیت در این امر 3 کلمه است: یادگیری، یادگیری و یادگیری ....! همین یادگیری می تواند کمک بسیار بزرگی باشد در جهت یافتن بصیرت بازاریابی که نیاز مهم سازمانها مخصوصأ سازمانهای اقتصادی است.


تعامل با مشتریان نشان دهنده اهمیت رابطه مستقیم با این نوع بصیرت است، زیرا تمامی منابع پایان می یابد، اما «تعامل» منبعی است که انتها ندارد و این تعامل سازی هم از وظایف روابط عمومی ها به حساب می آید.


اما اگر بخواهم از بصیرت پنجمی نام ببرم آن عقل یا بصیرت منابع انسانی است، مدیریت منابع انسانی بسیار مهم است سرمایه های انسانی و مدیران، موتور محرک و مهمترین عناصر موفقیت سازمانی هستند،از این رو تعامل با کارکنان یک مجموعه بسیار اهمیت دارد. رویکرد با هر فرد در سازمان باید بر مبنای سلسله مراتب شخصیت و شایستگی وی باشد و به طور حتم جایگاه و توانمندی افراد شایسته و کاردان در تمامی بخش های یک سازمان، مغتنم محسوب و مورد استفاده واقع خواهد شد.


اگر بخواهم با ششمین بصیرت سخنان خودم را پایان دهم آن عقل یا بصیرت فنی است امروز یک ربات بهتر از یک انسان در کارخانه خودروسازی می تواند اتاق خودروها را رنگ بزند و دیگر کارها را انجام دهد. بنابراین عقل فنی یک انسان موقعی اهمیت بیشتری دارد که با تفکر و خلاقیت همراه باشد یعنی آنچه که ربات ها ندارند.


در کل روابط عمومی پوینده و تحلیل گر خواست ها، نیازها و گرایش های سازمان و مخاطبان سازمان است و هدف و چگونگی همه برنامه ها را ترسیم می کند، علم و هنری آمیخته که درون و برون یک سازمان را به هم پیوند می دهد و شریان حیاتی و دایمی یک مجموعه است. شایسته پاسداشت و نیازمند توجه و حمایت بیش از آنچه که نثارش می داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقراض پول برای راه اندازی روزنامه اطلاعات


  نظر مردم آمریکا با قتل روزنامه نگار در نیکاراگوئه تغییر کرد


  پیش بینی سال 2004 «دکستر فیلکینز» روزنامه نگار و صاحبنظر آمریکایی درباره روزافزون بودن مسائل عراق و درگیری های قومی و مذهبی


  تقویم روز ارتباطات/ ایجاد خبرگزاری پارس


  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران


  آخرین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  راهنمای اجمالی وظایف و فعالیت ‏های روابط ‏عمومی


  نقش روابط عمومی در موفقیت استراتژی بازاریابی و تبلیغات


  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان


  روابط ‏عمومی به عنوان "مرزگستر"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دومین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی