درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27511صفحه نخست » یکشنبه، 12 دی 1395 - 12:07
سلسله درس های بازاریابی و فروش
در این بخش می خواهم تعریف متفاوتی از صنعت و بازار را با هم مرور کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در این بخش می خواهم تعریف متفاوتی از صنعت و بازار را با هم مرور کنیم. معمولا وقتی از دانشجـویان و مدیران می خواهم تعریف شان را از صنعت بگویند بیشتر به صنعت و ساختن و تولید اشاره می کنند و در پس تعریف شان آچار و پیچ گوشتی و دستگاه نهفته است، اما امروز منظور ما از صنعت عبارت است از مجموعه بنگاه های اقتصادی که در یک بازار تعریف شده مشخص با هم به رقابت می پردازند.

پس صنعت گردشگری، صنعت بیمه، صنعت هتلداری و صنعت سینما، صنعت آموزش بازاریابی و... هم درست هستند؛ به زبان ساده صنعت یعنی ما و رقبای ما. البته در حیطه و سطح مشخص. ما سطوح صنعت را به محلی، منطقه ای، ملی، بین المللی، جهانی و فرا ملیتی بخش بندی می کنیم.

سطح محلی یعنی اینکه یک کارگاه یا شرکت کوچک تولید کننده بستنی در شهرستان دورود از استان لرستان برای سه شهرستان های اطراف محصول تولید می کند و می فروشد، اما وقتی این شرکت به یک منطقه مثلا یک یا دو استان بار بفرستد حال منطقه ای عمل می کند و به همین نسبت شرکتی که محصولش در سطح کشور عرضه بشود به سطح ملی رسیده است.

حال سوال این است آیا بستنی میهن یا کاله که در سطح کشور عمل می کنند رقیب آن شرکت در شهرستان دورود هستند یا خیر؟ و به عبارتی جزو صنعت آن محسوب می شوند یا نه، پاسخ این است که بله چون او باید با تمام عرضه کنندگان بستنی در آن محل یا منطقه رقابت کند.

با این نگاه من شرکت هایی مثل تویوتا ، هیوندا و  ام وی ام را در صنعت خودروسازی ایران لحاظ می کنم. این درست نیست که ما فقط به چند تولید کننده خودروی ایرانی بگوییم صنعت خودروسازی. در حالی که این نگاه ما را از رقابت غافل می کند و همچنان که می بینم میزان رشد و توسعه بازار شرکت های خودرویی خارجی در ایران روز به روز بیشتر می شود.

حال اگر شرکتی علاوه بر کشور خودش در 20، 30 کشور دیگر هم فعالیت کند وارد سطح بین المللی شده است و اگر در اقصی نقاط جهان فعالیت کند نظیر تویوتا، سامسونگ و کوکاکولا اینها دیگر جهانی شده اند. البته شرکت های فرا ملیتی از نظر وسعت عملیات جهانی هستند با این تفاوت که مالکیت آنها دیگر به یک کشور خاص تعلق ندارد و سهامداران آن از ملیت های مختلف هستند و حتی اینها معمولا دفاتر مرکزی شان را به شهرهایی نظیر لندن و نیویورک که به نوعی مرکزیت در تجارت و کار وکسب جهان دارند منتقل می کنند.

حال با این نگاه از صنعت که مجموعه عرضه کنندگان (نه واسطه ها) است به بازار نگاهی بیندازیم. قبلا وقتی سوال می شد بازار چیست؟ معمولا پاسخ این بود که بازار مکانی است که در آن عرضه و تقاضا صورت می گیرد اما در نگاه نو می بینیم که عرضه از سوی صنعت و تقاضا از سوی بازار است. ضمن اینکه الان خیلی از خریدها از طریق فضای مجازی و اینترنت صورت می گیرد.

پس دیگر اطلاق مکان هم صحیح نیست، بنابراین تعریف امروزی این است بازار عبارت است از مجموعه مشتریان که البته به سه دسته بخش بندی می شوند؛ مشتریان فعلی شرکت ما، مشتریان فعلی شرکت های همکار (رقبا) و نو مشتریان. نو مشتریان کسانی هستند که تازه وارد بازار شده اند یا در حال ورود به بازارند و هنوز خریدشان را برای نخستین بار انجام نداده اند.

فرض کنید شما یک شرکت تولید و عرضه کننده ورق فولادی هستید و متوجه می شوید یک شرکت جدید در صنعت یخچال در حال راه افتادن است. خوب این شرکت برای شما نو مشتری است.

یا یک شرکت فعال در صنایع غذایی هستید و در بازارگردی نیروهای تان متوجه می شوند یک سوپر مارکت جدید در حال راه اندازی است. پس آن یک نو مشتری برای شماست. به هر حال در یک فضای رقابتی جوانمردانه ما باید به این فکر کنیم که با محصولات متناسب و خدمات متمایز مشتریان خودمان را حفظ و مشتریان شرکت های همکار را جذب و نو مشتریان را به بازار خودمان اضافه کنیم.

پس صنعت به بازار، کالا و خدمات ارائه می کند حتی در سازمان های غیر انتفاعی و خیریه هم یک محصولی عرضه می شود. مثل اینکه کار خیر عرضه و ثواب دریافت می کنیم. پس بهتر است بگوییم شرکت های مختلف عضو یک صنعت در یک حیطه مشخص تلاش دارند با ارائه ارزشی مطلوب تر و مناسب تر برای مشتریان یک بازار آنها را جذب کنند و در مقابل مشتریان بازار هم پول یا شبه پول می دهند تا معادله برقرار شود. شبه پول هر چیزی است که پول نباشد اما قابل تبدیل شدن به پول باشد.

مثلا یک شرکت فعال در زمینه خدمات بازاریابی (نشر، مجله و...) در مقابل تبلیغاتی که برای یک کنفرانس یا سمینار این رشته می کند غرفه ای می گیرد که محصولاتش را در آن عرضه کند. اینجا پولی رد و بدل نشده اما هیچ یک از طرفین برای دیگری کار را رایگان انجام نداده است.

حال برای اینکه این رابطه بین صنعت و بازار برقرار باشد و تداوم داشته باشد لازم است شرکت فعال در آن صنعت به طور مرتب از بازار اطلاعات داشته باشد تا ریسک تصمیم گیری خودش را کم کند و به طور مرتب با بازار ارتباط داشته باشد. حال برگردیم به سه کلمه شناسایی، شناساندن و خشنودی که با آنها بازاریابی را تعریف می کنیم.

ما با فرآیند گرفتن اطلاعات بازارمان را می شناسیم. با فرآیند ارتباطات و ترویج خودمان را به بازار معرفی می کنیم و با معادله، دادن ارزش و گرفتن پول یا شبه پول، مشتری را، خودمان را، سهامداران را، کارکنان را، تامین کنندگان و واسطه ها و جامعه را به خشنودی می رسانیم. اگر اینها را به درستی انجام دهیم و جامعیت نگری داشته باشیم بقا خواهیم داشت، رشد خواهیم کرد و سود خواهیم برد و همه خشنود خواهند بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد