درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27467صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 8 دی 1395 - 10:36
تعامل روابط عمومی ادارات و ارگان ها با رسانه ها و توسعه شهری
روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و یکی از دست آورد های قرن بیستم به دلیل داشتن جایگاه راهبردی و استراتژیک به عنوان یک سیستم مهم و غیر قابل انکار در نظام های اجتماعی نخستین بار در اتحادیه راه آهن آمریکا به کار برده شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هسته اصلی تشکیل روابط عمومی به مفهوم امروزین آن در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط «ایوی ‌لی» خبرنگار اقتصادی در نشریات نیویورک پایه گذاری شده و این امر نشانگر محوری بودن فعالیت‌های رسانه‌ای در روابط عمومی است.


«رکس هارلو از پیش گامان روابط عمومى در جهان مى‌گوید: روابط عمومى دانشى است که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه اهمیت دارد، به دست آورند.» در عین حال در ایران نیز دکتر حمید نطقی بنیان گذار علم روابط عمومی در کشور چنین می گوید: « روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم در داخل سازمان است.» در تعریف روابط عمومی اصطلاحات زیادی چون روابط عمومی یک حرفه و شغلی است که تعدادی از علوم را به کمک میگیرد تا ارتباطی دو سویه را بین سازمان و مخاطب برقرار نمایند.

 


در تعریف روابط عمومی اصطلاحات زیادی چون روابط عمومی یک حرفه و شغلی است که تعدادی از علوم را به کمک می گیرد تا ارتباطی دو سویه را بین سازمان و مخاطب برقرار نماید، روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان ها و نهادهاست و یا به عنوان پل ارتباطی و ایفا کننده نقش مهم در تعامل، تفاهم و مشارکت سازمان با مخاطبان می باشد و…. به کار رفته است. روابط عمومی های ادارات و ارگان های دولتی بعنوان چشم بینای سازمان های مطبوع خود بوده و واضح است پویایی و نشاط آن ها موجب رشد مجموعه خواهد شد.

 

«یکی از وظایف روابط عمومی ها ترغیب، تشویق و نفوذ در افکار عمومی می باشد که بایستی با افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه و فرهنگ ‌سازی و تنویر افکار عمومی اطلاعات و مطالب صحیح درباره اداره و نهاد خود، که دارای ارزش برای مردم ‌باشد را در اختیار مردم و مطبوعات گذاشته و متعاقب آن عقاید، نظرات و طرز تفکر مردم را برای سازمان خود روشن سازد و این خود به نوعی مدعی منافع مردم در سازمان و مدافع منافع سازمان در میان مردم است»

 


ارتباط بین روابط عمومی های ادارات و رسانه ها یک ارتباط دوطرفه و دارای قرابت زیادی بوده که این فرآیند به شکل تدریجی شکل می گیرد، بطوری که روابط عمومی ها می توانند تا جایی پیش رفته که بتوانند رسانه ها را نیز مدیریت کرده و تا حدودی جامعه هدف را نیز هدایت کنند.

 

روابط عمومی باید عملکرد و رویدادهای اداره مطبوع خود را از طریق رسانه ها به مردم معرفی و در عین حال رابط بین مردم و مدیران ارگان ها باشند که متاسفانه در برخی ارگان ها ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها آنچنان ضعیف می باشد که اصحاب رسانه برای گرفتن اخبار و روشن نمودن عملکرد یک اداره، برخلاف واقع بایست با مدیر آن ادره ارتباط برقرار کرده که این خود یک آسیب جدی در روابط اجتماعی و اطلاع رسانی محسوب می شود.

 

لازمه موفقیت یک روابط عمومی ارتباط مستمر با رسانه هاست، چون رسانه متولی تنویر افکار عمومی بوده و این طور استنباط می شود که ‏ارتباط روابط عمومی ها با رسانه می تواند نقطه قوت آنها باشد.

 


نداشتن مهارت های لازم و شاخص های یک مدیر روابط عمومی بعنوان یکی از نقاط ضعف برخی ارگان ها و ادارات به دلیل سوء مدیریت مدیران باعث شده امروزه شاهد ایفا کردن نقش روابط عمومی ها برخی ادارات، توسط برخی اصحاب رسانه در فضای مجازی چون سایت ها و وبلاگ های خبری و شبکه های اجتماعی باشیم که در واقع این هم یک نوع آسیب جدی به شمار رفته که نیازمند واکاوی بیشتر توسط مدیران می باشد.

 

البته این طور هم می توان بیان کرد متاسفانه در عصر انفجار اطلاعات که به سرعت نور تبادل اطلاعات و اخبار صورت می پذیرد برخی ادارات توجه کافی به اهمیت و جایگاه خطیر و حساس روابط عمومی ها در سازمان خود نداشته و یا اساساً فاقد جایگاه سازمانی روابط عمومی می باشند و واحدی به نام روابط عمومی نداشته و اگر هم هست در حد نامی بیش نیست. با ارجاع به پایگاه مجازی ادارات، متوجه سایت های غیر فعال آنها شده و اگر انگشت شماری هم فعال هستند در واقع به روز نبوده و خبرهای آنان مربوط به هفته ها و ماه های گذشته است و دیگر هیچ ………..

 

منبع: سفیر افلاک

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد