درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 5 بهمن 1398 - 21:30   

فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند

  فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی: رویکرد متفاوت و حرفه ای که در روابط عمومی سازمان بنادر دنبال می شود
  نشست «بانکداری؛ ارتباطات و توسعه» با محوریت روابط‌عمومی و بانکداری جدید برگزار می‌شود
  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برگزار شد
  مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران: آموزش روابط عمومی ها به ویژه در حوزه خبر نویسی الزامی است
  تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیارد ریالی بانک سپه به 2هزار خانوار سیل زده سیستان و بلوچستان
  سالروز انتشار مجلهِ فارسی زبانِ کاوه در برلین و سرآغاز نفوذ خارجی از طریق رسانه ها و ...
  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399
  اندیشه ضابطه مند کردن برنامه ها و نوشتن اصول و قاعده بر ژورنالیسم تلویزیونی
  تاریخ تاسیس جامعه ملل
  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2743صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 25 اسفند 1391 - 08:49
صدا و سیما در گزارش های عیدانه خود تجدید نظر کند
محمد سعید احدیان
  

مدتی است صدا و سیما تقریبا هرروز گزارش هایی را از شهرستان های مختلف کشور از وضعیت شلوغی بازارهای خرید عید در برنامه های پربیننده خبری پخش می کند. در این گزارش ها، خبرنگار از مردم درباره خریدهایی که کردند سوال می کند و اینکه تاحالا خریدهایتان را تمام کرده اید یا نه، تا کنون چه چیزخریده اید و خلاصه از این قبیل سوالاتی که …

.

.نشان دهنده این مساله است که مردم در حال خرید اقلام مختلف از کفش و لباس گرفته تا ارزاق عمومی هستند. شاید هدف گزارش های متعدد صدا و سیما در این بارهتوصیف این نکته باشد که به رغم شرایط سخت اقتصادی، زندگی جاری همراه با شور و نشاط همچنان ادامه دارد که البته این مساله، هم امری مفید است و هم “تا حدی واقعی”.

.

اما تکرار بیش از اندازه چنین گزارش هایی بدون اینکه برخی واقعیت های اجتماعی در نظر گرفته شود باعث اشکالات مهمی در فضای اجتماعی کشور می شود اولین اشکال ترویج فرهنگ مصرف گرایی است واقعیت این است که بسیاری از مردم نه امسال که بسیاری از سال ها یا به دلایل اقتصادی (گرانی غیرمنطقی کالاها در شب عید) یا فرهنگی (نبود فرهنگ خرید شب عید در رسوم اجتماعی و خانوادگی) برنامه خریدی برای شب های عید نوروز نداشته و ندارند و خریدشان را مطابق نیاز انجام می دهند حال آیا این برنامه های مکرر ، موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی، آن هم در شرایطی که افزایش تقاضا به طورخودکار باعث افزایش قیمت ها می شود نخواهد شد؟

.

این گزارش های یک طرفه عمدتا یک واقعیت اجتماعی مهم را نادیده می گیرند و آن هم گرانی و وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده های ایرانی است. نادیده گرفتن این واقعیت انکار ناپذیر باعث آسیب اجتماعی بسیار بزرگی می شود. تصور کنید در خانواده ای زندگی می کنید که در فرهنگ تان خرید شب عید وجود داشته است و امسال به دلیل شرایط خاص اقتصادی امکان خرید بسیاری از اقلامی که هرسال برای نوروز تهیه می کردید ندارید. آیا می توانید تصورکنید که این گزارش ها چه تاثیر روحی در این خانواده از فرزندان گرفته تا والدین می گذارد؟

.

وقتی آن ها فکر می کنند که عده ای بی آنکه ذره ای درک از شرایط موجود داشته باشند مشابه هرسال درحال انجام سنت خرید شب عید هستند، آیا دچار افسردگی روحی، احساس شرمندگی، احساس اختلاف طبقاتی و بی عدالتی و… نمی شوند؟ آیا می توان این آسیب را جبران کرد؟ و خلاصه آنکه آیا بهتر نیست صدا و سیما حد و اندازه را در این نوع گزارش ها رعایت کند و با درنظر گرفتن تاثیر شرایط سخت اقتصادی بر تغییر رفتار مردم این گزارش ها را تهیه کند به گونه ای که این گزارش ها نشان دهد زندگی همچنان ادامه دارد اما نه مشابه سال های قبل.

منبع: رصد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  فراخوان مشارکت در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


  ده تصمیم سال نو برای نویسنده ها


  نامه ای سرگشاده به متخصصان روابط عمومی


  بهترین طراحی‌های جلد کتاب در سال ۲۰۱۹ به انتخاب نیویورک تایمز


  زمینه سازمانی می تواند بر پروژه ها تأثیر بگذارد


  فکر می کنید همه به شما چشم دوخته اند


  تعاریف رسانه های اکتسابی، رسانه پولی و رسانه شخصی


  داده‌کاوی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی