درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 - 05:57   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت

  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی شرکت آریا ساسول
  اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد انتخاب شدند
  انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان نظرآباد برگزار شد
  رییس جدید مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد
  مرجع فیلترینگ «سیگنال» در هاله ای از ابهام
  برگزاری جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان البرز
  روابط عمومی برای دوران پساکرونا
  آیا جرح و تعدیل محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار درستی است؟
  چند مهارت نرمی که هر فریلنسر موفق باید داشته باشد
  آمار تجارت ایرانی در اینستاگرام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2743صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 25 اسفند 1391 - 08:49
صدا و سیما در گزارش های عیدانه خود تجدید نظر کند
محمد سعید احدیان
  

مدتی است صدا و سیما تقریبا هرروز گزارش هایی را از شهرستان های مختلف کشور از وضعیت شلوغی بازارهای خرید عید در برنامه های پربیننده خبری پخش می کند. در این گزارش ها، خبرنگار از مردم درباره خریدهایی که کردند سوال می کند و اینکه تاحالا خریدهایتان را تمام کرده اید یا نه، تا کنون چه چیزخریده اید و خلاصه از این قبیل سوالاتی که …

.

.نشان دهنده این مساله است که مردم در حال خرید اقلام مختلف از کفش و لباس گرفته تا ارزاق عمومی هستند. شاید هدف گزارش های متعدد صدا و سیما در این بارهتوصیف این نکته باشد که به رغم شرایط سخت اقتصادی، زندگی جاری همراه با شور و نشاط همچنان ادامه دارد که البته این مساله، هم امری مفید است و هم “تا حدی واقعی”.

.

اما تکرار بیش از اندازه چنین گزارش هایی بدون اینکه برخی واقعیت های اجتماعی در نظر گرفته شود باعث اشکالات مهمی در فضای اجتماعی کشور می شود اولین اشکال ترویج فرهنگ مصرف گرایی است واقعیت این است که بسیاری از مردم نه امسال که بسیاری از سال ها یا به دلایل اقتصادی (گرانی غیرمنطقی کالاها در شب عید) یا فرهنگی (نبود فرهنگ خرید شب عید در رسوم اجتماعی و خانوادگی) برنامه خریدی برای شب های عید نوروز نداشته و ندارند و خریدشان را مطابق نیاز انجام می دهند حال آیا این برنامه های مکرر ، موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی، آن هم در شرایطی که افزایش تقاضا به طورخودکار باعث افزایش قیمت ها می شود نخواهد شد؟

.

این گزارش های یک طرفه عمدتا یک واقعیت اجتماعی مهم را نادیده می گیرند و آن هم گرانی و وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده های ایرانی است. نادیده گرفتن این واقعیت انکار ناپذیر باعث آسیب اجتماعی بسیار بزرگی می شود. تصور کنید در خانواده ای زندگی می کنید که در فرهنگ تان خرید شب عید وجود داشته است و امسال به دلیل شرایط خاص اقتصادی امکان خرید بسیاری از اقلامی که هرسال برای نوروز تهیه می کردید ندارید. آیا می توانید تصورکنید که این گزارش ها چه تاثیر روحی در این خانواده از فرزندان گرفته تا والدین می گذارد؟

.

وقتی آن ها فکر می کنند که عده ای بی آنکه ذره ای درک از شرایط موجود داشته باشند مشابه هرسال درحال انجام سنت خرید شب عید هستند، آیا دچار افسردگی روحی، احساس شرمندگی، احساس اختلاف طبقاتی و بی عدالتی و… نمی شوند؟ آیا می توان این آسیب را جبران کرد؟ و خلاصه آنکه آیا بهتر نیست صدا و سیما حد و اندازه را در این نوع گزارش ها رعایت کند و با درنظر گرفتن تاثیر شرایط سخت اقتصادی بر تغییر رفتار مردم این گزارش ها را تهیه کند به گونه ای که این گزارش ها نشان دهد زندگی همچنان ادامه دارد اما نه مشابه سال های قبل.

منبع: رصد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست مشترک فرماندار اسلامشهر با مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان


  در مصاحبه با دکتر عادل میرشاهی: محتوا در روابط‌عمومی تغییر جدی یافته است


  مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد نماینده ایران در بانک جهانی شد


  ابوالحسن صفرپور مدیر روابط عمومی خانه صنعتکاران ایران شد


  عناصر یک بیانیه مطبوعاتی


  توصیه استاد دانشگاه ملی سنگاپور در مورد هوش مصنوعی


  اصول انتشار کتاب در روابط‌عمومی


  4 کتاب جدید انتشارات کارگزار روابط‌عمومی زیرچاپ رفت


  نشست تخصصی روابط‌عمومی‌ها و سنجش افکار عمومی برگزار می‌شود


  مسئولیت اجتماعی روابط عمومی در عصر کرونا (راهبردها و کاربردها)


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد