درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 17:05   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین

  خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین


ادامه ادامه مطلب دو

ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران

  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مایکروسافت برای متقاعد کردن دونالد ترامپ در جهت خرید «تیک‌تاک» با کاخ سفید مذاکره می‌کند
  استفاده از روبات برای پاکیزه کردن شهر از کووید-۱۹
  چرا کنار گذاشتن تلفن همراه سخت است؟
  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح
  بحران کرونا؛ مشترکان تلگرام در پرتگاه تئوری توطئه
  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران
  دیوار کوتاه تر از دیوار خبرنگار/ سر تعظیم در مقابل مقام شامخ خبرنگاران
  سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد
  مراسم تجلیل از خبرنگاران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد
  دیدار وزیر ورزش و جوانان با مدیر روابط عمومی،خبرنگاران پایگاه خبری ورزش و جوانان و مدیرمسئول، دبیران و سردبیر خبرگزاری برنا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2743صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 25 اسفند 1391 - 08:49
صدا و سیما در گزارش های عیدانه خود تجدید نظر کند
محمد سعید احدیان
  

مدتی است صدا و سیما تقریبا هرروز گزارش هایی را از شهرستان های مختلف کشور از وضعیت شلوغی بازارهای خرید عید در برنامه های پربیننده خبری پخش می کند. در این گزارش ها، خبرنگار از مردم درباره خریدهایی که کردند سوال می کند و اینکه تاحالا خریدهایتان را تمام کرده اید یا نه، تا کنون چه چیزخریده اید و خلاصه از این قبیل سوالاتی که …

.

.نشان دهنده این مساله است که مردم در حال خرید اقلام مختلف از کفش و لباس گرفته تا ارزاق عمومی هستند. شاید هدف گزارش های متعدد صدا و سیما در این بارهتوصیف این نکته باشد که به رغم شرایط سخت اقتصادی، زندگی جاری همراه با شور و نشاط همچنان ادامه دارد که البته این مساله، هم امری مفید است و هم “تا حدی واقعی”.

.

اما تکرار بیش از اندازه چنین گزارش هایی بدون اینکه برخی واقعیت های اجتماعی در نظر گرفته شود باعث اشکالات مهمی در فضای اجتماعی کشور می شود اولین اشکال ترویج فرهنگ مصرف گرایی است واقعیت این است که بسیاری از مردم نه امسال که بسیاری از سال ها یا به دلایل اقتصادی (گرانی غیرمنطقی کالاها در شب عید) یا فرهنگی (نبود فرهنگ خرید شب عید در رسوم اجتماعی و خانوادگی) برنامه خریدی برای شب های عید نوروز نداشته و ندارند و خریدشان را مطابق نیاز انجام می دهند حال آیا این برنامه های مکرر ، موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی، آن هم در شرایطی که افزایش تقاضا به طورخودکار باعث افزایش قیمت ها می شود نخواهد شد؟

.

این گزارش های یک طرفه عمدتا یک واقعیت اجتماعی مهم را نادیده می گیرند و آن هم گرانی و وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده های ایرانی است. نادیده گرفتن این واقعیت انکار ناپذیر باعث آسیب اجتماعی بسیار بزرگی می شود. تصور کنید در خانواده ای زندگی می کنید که در فرهنگ تان خرید شب عید وجود داشته است و امسال به دلیل شرایط خاص اقتصادی امکان خرید بسیاری از اقلامی که هرسال برای نوروز تهیه می کردید ندارید. آیا می توانید تصورکنید که این گزارش ها چه تاثیر روحی در این خانواده از فرزندان گرفته تا والدین می گذارد؟

.

وقتی آن ها فکر می کنند که عده ای بی آنکه ذره ای درک از شرایط موجود داشته باشند مشابه هرسال درحال انجام سنت خرید شب عید هستند، آیا دچار افسردگی روحی، احساس شرمندگی، احساس اختلاف طبقاتی و بی عدالتی و… نمی شوند؟ آیا می توان این آسیب را جبران کرد؟ و خلاصه آنکه آیا بهتر نیست صدا و سیما حد و اندازه را در این نوع گزارش ها رعایت کند و با درنظر گرفتن تاثیر شرایط سخت اقتصادی بر تغییر رفتار مردم این گزارش ها را تهیه کند به گونه ای که این گزارش ها نشان دهد زندگی همچنان ادامه دارد اما نه مشابه سال های قبل.

منبع: رصد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین روزنامه‌ ایرانی: کاغذ اخبار میرزا صالح


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  معرفی کتاب جدید رئیس پیشین شرکت نفتی «بریتش پترولیوم»/ کتاب «بساز، بیندیش، تخیل کن»


  رهبران صنعت از روابط عمومی چه سودی می برند؟


  ویژگی‌های ممتاز یک خبرنگار


  نشست مجازی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان


  گزارش برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه (نور)


  «۶۹ میلیون نفر» در ایران مشترک اینترنت موبایل هستند


  گزارش برگزاری نخستین همایش «هوش مصنوعی، همه‌چیز»


  ابتکار شهرداری ساری/ تقدیر از خبرنگاران مرکز استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی