درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 08:52   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بایدها و نبایدها در نوشتن ایمیل
  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی
  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت
  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟
  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند
  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران
  «جوک» جایزه ویژه جشنواره «بام»
  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​
  امروز، آخرین فرصت افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران
  مدیر عامل بانک ملی ایران خبر داد: کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به 9 درصد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27417صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 6 دی 1395 - 09:20
حسن نصیری قیداری مدرس دانشگاه: تولید محتوا با انتشار مناسب آن کامل می شود
در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها خیلی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و استراتژی‌های جدید ارتباطی و تولید محتوا موفق نبوده اند و دلیل آن شرایط حاکم بر سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادها در دل سازمان‌ها بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسن نصیری قیداری مدرس دانشگاه در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: با توجه به این که تولید و انتشار محتوی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست، و در واقع فلسفه‌ وجودی آن‌ها در سازمان‌ها همین موضوع است می‌توان گفت: روابط عمومی‌ها برای این به وجود آمده‌اند که هم محتوا تولید کنند و هم نزد مخاطبان آن را منتشر کنند تا بقای سازمان میسر شود و سازمان بتواند در کنار رقیبان و در زمینه تغییر و تحولات اجتماعی امروز، زنده بماند و فعال باشد و در خدمت به مشتریان و مخاطبان خود از رقیبان خود پیشی بگیرد.


به نظرمن تولید محتوا یک فرآیند محسوب می‌شود و انتشار آن فرآیندی دیگر است که هر دو مکمل یکدیگر قلمداد می‌شود و هر کدام بدون دیگری برای سازمان فاقد ارزش است. در حال حاضر تکنولوژی‌های نوظهور فرآیند تولید و انتشار محتوا را کوتاه و سرعت آن را افزایش داده است. یعنی امکان جمع‌آوری اطلاعات با توجه به منابع در دسترس برای روابط عمومی آسان‌تر شده و موضوع دیگر که خیلی مهم است، این تکنولوژی‌های نوظهور کارگزاران جدیدی را وارد عرصه‌ تولید اطلاعات کرده است، در واقع این رسانه‌های جدید امکان تبادل اطلاعات را برای مخاطبان روابط عمومی‌ها سهل تر کرده است. لذا امروزه روابط عمومی تنها نهاد اطلاع‌رسانی در سازمان محسوب نمی‌شود، بلکه مدیریت تولید محتوا و انتشارات را به عهده دارد. انتشاراتی که توسط کارکنان، مشتریان و مخاطبان و دیگر ذی‌نفعان انجام و تولید می‌شود.


در واقع تولید محتوا امروزه حتی توسط مخاطبان نیز فراهم شده است و این تفاوت اش با دوره‌های گذشته است.لذا روابط عمومی‌ها در دوره‌ جدید باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز امکان تولید و انتشار اخبار سازمان را برای کلیه کارکنان و مخاطبان فراهم کند، مثلاً در کانال‌های تلگرام این محتوا تولید و ارائه شود و اگر در این زمینه غفلت شود، کسان دیگری مدیریت تولید و اطلاع‌رسانی ذی‌نفعان را به دست خواهند گرفت. یعنی اگر مدیریت وجود نداشته باشد تولید اطلاعات و محتوای فعالیت‌های سازمان توسط گروه‌های دیگر اجرایی می‌شود.بنابراین در شرایط فعلی مدیریت سازمان باید محتوای مورد نظر را تولید کند و از طریق تکنولوژی‌های نوین در اختیار مخاطبان قرار دهد ،چرا که اگر این کار را نکند دیگران با توجه به خواسته‌های خود و اهداف مورد نظر خود این اقدام را انجام می‌دهند.


همچنین در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها خیلی در بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین و استراتژی‌های جدید ارتباطی و تولید محتوا موفق نبوده اند و دلیل آن شرایط حاکم بر سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادها در دل سازمان‌ها بوده است. با توجه به این که دنیای امروز به سمت شناخت، صادق بودن و اخلاقی و اصولی عملکرد داشتن پیش می‌رود اما رویکرد حاکم بر سازمان‌ها، گرفتار انحصار اطلاعات و محتوای تولید شده است، لذا نمی‌توان به سمت شفافیت و تولید محتوای صادق پیش رفت.


در واقع بخشی از مشکلات مربوط به شرایط حاکم بر جامعه و سازمان‌های ما می‌شود که این امکان را از مدیران گرفته و در نتیجه روابط عمومی‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار و تعیین‌کننده باشند امکان چنین رویکردی را نداشته و شاهد آنچه در حال حاضر در جریان است می‌باشیم.
 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت


  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی


  تاسیس کرسی «ارتباطات علم و فناوری» در دانشکده علوم ارتباطات


  برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی‌ اوقاف در تبریز


  «عکس بفرست، جایزه بگیر»


  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند


  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد