درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27413صفحه نخست » یکشنبه، 5 دی 1395 - 15:26
پردرآمدترین مدیران تبلیغاتی سال 2016
مترجم علی آل علی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازهم به پایان سال میلادی نزدیک شده ایم و شاهد آمارهای گوناگون در زمینه کسب وکارهای مختلف هستیم. دو سال اخیر صنعت تبلیغات فراز و فرودهای مختلفی را پشت سر گذاشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازهم به پایان سال میلادی نزدیک شده ایم و شاهد آمارهای گوناگون در زمینه کسب وکارهای مختلف هستیم. دو سال اخیر صنعت تبلیغات فراز و فرودهای مختلفی را پشت سر گذاشته است. با این حال در پایان سال 2015 اگرچه آمارها حاکی از کاهش محسوس میزان درآمد شرکت های مختلف است، با این حال آژانس های تبلیغاتی در این میان به کسب درآمدهای بالای خود ادامه داده اند.


در ادامه قصد داریم به بررسی پر درآمدترین افراد حوزه تبلیغات در سال 2016 میلادی بپردازیم. نکته جالب در این مورد آن است که اگرچه مقدار درآمد این صنعت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، با این حال رده بندی افراد حاضر در لیست سال گذشته تغییر محسوسی نکرده است.


1. مارتین سورل
شاید جای تعجب نداشته باشد که مدیرعامل برند   Wpp و بزرگ ترین سهامدار این شرکت (33.45درصد) را با درآمدی حدود 87.5 میلیون دلار در رتبه نخست این فهرست مشاهده کنیم.


سورل سال گذشته نیز در رتبه نخست پردرآمدترین کارآفرین حاضر در صنعت تبلیغات جای گرفته بود. البته باید اشاره کرد که سال گذشته این مدیر 71 ساله با درآمد 43 میلیون دلاری و سهام 22 درصدی به این عنوان رسیده بود. در همین راستا براساس اعلام رسمی برند Wpp مارتین سورل در سال جاری با پرداخت 66 میلیون دلار سهام خود را از 22 درصد به 33.45 درصد افزایش داده است.


2. جان رن
مدیــر ارشــد آژانــس تبلیغاتــی Omnicom Group نیز نسبت به سال گذشته تغییری در جایگاه خود نداشته است. با این حال برخلاف مارتین سورل که افزایش چشمگیری در درآمد خود ایجاد کرد، جان رن با کاهش 1.8 درصدی درآمد مواجه شده است. علت اصلی این امر تغییر سازوکار مدیریتی آژانس Omnicom Group  است.
در واقع برخلاف کاهش درآمد بسیاری از مدیران این آژانس، سود کلی آن از 329میلیون دلار در سال 2014 و 406میلیون دلار در سال 2015 چیزی در حدود 5.3 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب این آژانس تبلیغاتی با درآمدی معادل 417.7 میلیون دلار رکورد درآمد خود را در این سال جابه جا کرده است.


3. مایکل راث
سال 2016 برای راث با شایعات و خبرهای بسیاری همراه بود. در واقع امسال بیش از هر زمان دیگری رسانه ها سراغ مدیر کهنه کار برند IPG را می گرفتند. اگر شما هم ابتدای سال را با ایجاد تغییرات اساسی در شرکت تان شروع کرده و در ادامه به سوی ماجراجویی در بازارهای محصولات مختلف بروید، به احتمال زیاد حس وحال مایکل راث را درک خواهید کرد. صرف نظر از ماجراجویی های گسترده این مدیر آمریکایی، وی با درآمد 14.5 میلیون دلاری در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است. این میزان درآمد بیانگر رشد 12 درصدی درآمد راث نسبت به دو سال پیش است.


4. پل ریچاردسون
در این فهرست علاوه بر مدیرعامل برند Wpp مدیرمالی آن نیز حضور دارد. پل ریچاردسون از سال 1996 به عنوان مدیر مالی این برند مشغول به کار است و تجربه همکاری با کارآفرینان بزرگی را در دوران حرفه ای خود دارد. درآمد وی در سال 2016 با 2.7 درصد افزایش به 14.3 میلیون دلار رسیده است. همین افزایش درآمد باعث شده پل در رده بندی امسال رتبه بالاتری را کسب کند.


5. فیلیپ آنجلاسترو
یکی از معدود کارآفرینان ایتالیایی حاضر در این فهرست به رغم پیشرفت 24 درصدی در کسب درآمد همچنان اختلاف معناداری با رتبه بالاتر خود دارد. تفاوت 8.1 میلیونی رئیس امور مالی Omnicom Group  باعث شده است وی با درآمد 6.2 میلیون دلاری در جایگاه پنجم این فهرست قرار داشته باشد.


6. فرانک مرگنتالر
رئیس امور مالی برند IPG یکی از معدود کارآفرینان جوان این فهرست را تشکیل می دهد. اگرچه مرگنتالز با درآمدی معادل 5.6 میلیون دلار رشد خوبی را نسبت به سال های گذشته تجربه کرده، اما تفاوت سنی وی با دیگر فعالان این حوزه نویدبخش کسب موفقیت های بیشتر توسط این مدیر جوان است.


7. فیلیپ کراکوفسکی
مدیر ارشد طراحی استراتژی و استعدادیابی برند IPG  علاوه بر تحصیلات آکادمیک تجربه فعالیت به عنوان مشاور اقتصادی، مدیر اجرایی، کارشناس ارزیابی بازار و طرح آگهی های تلویزیونی را نیز دارد. کراکوفسکی رابطه نزدیکی با مایکل راس، مدیر ارشد IPG دارد و به نوعی دست راست وی در زمینه طراحی استراتژی و ایده های اصلی شرکت است. با این حال درآمد مغز متفکر این برند با تغییری در حدود 200 هزار دلار از 4.5میلیون در سال گذشته به 4.7 میلیون در سال جاری رسیده است.


8. تیموتی آندره
مدیر ارشد هلدینگ Dentsu به معنای واقعی کلمه همه کاره این سازمان به حساب می آید. آندره نخستین مدیر غیرژاپنی هلدینگ است که از سال 2013 و به منظور بهبود شرایط این سازمان در آمریکای شمالی کار خود را آغاز کرد. نکته جالب اینکه تیموتی آندره با 4.4 ملیون دلار درآمد (معادل 497میلیون ین) مشاور اقتصادی Dentsu نیز محسوب می شود. شاید عجیب به نظر برسد اما آندره با درآمد 4.4 میلیونی خود در سال جاری از تاداشی ایشی، رئیس هلدینگ سبقت گرفته است. ایشی با درآمد تنها 1.4 میلیون دلاری فاصله چشمگیری با مدیر زیر دست خود دارد.


9. کوین رابرتس
رئیس سابق برند Saatchi & Saatchi، مدیر ارشد پیشین آژانس تبلیغاتی پوبلیسیز و یکی از کارشناسان اصلی همایش های دانشگاه کمبریج. صرف نظر از نام فردی که این فعالیت های حرفه ای را انجام داده است، ذکر چنین افتخاراتی ناخودآگاه نوید دهنده رو به رو شدن با یک نابغه صنعت تبلیغات است. اگر این دستاوردها را ناچیز قلمداد می کنید، بهتر است از خود بپرسید تاکنون چند مدیر پس از خروج از یک شرکت دوباره به آن بازگشته اند.


کوین رابرتس آگوست سال جاری پس از مدتی طولانی دوباره به آژانس تبلیغاتی پوبلیسیز بازگشته است. باید به خاطر داشت که این مدیر 67 ساله در چند سال اخیر بیشترین حجم مصاحبه های مطبوعاتی را داشته است. بر همین اساس چهره ای شناخته شده برای خبرگزاری ها محسوب می شود.


کوین رابرتس نیز مانند مدیر ارشد هلدینگ Dentsu  درآمدی معادل 4.4میلیون دلار داشته است. مقدار درآمد او در پوبلیسیز نسبت به سال گذشته 98 درصد افزایش یافته و از نظر افزایش درآمد رکورددار است. باید توجه داشت علت اصلی افزایش چشمگیر درآمد این مدیر کارکشته طراحی استراتژی تبلیغاتی اصلی پوبلیسیز بوده است.


10. اسکات کافمن
کافمن در جولای 2015 به عنوان مدیرعامل برند MDC  معرفی شد. در این مدت وی گرچه عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته است، با این حال هنوز هم فاصله چشمگیری با درآمد مدیر قبلی این شرکت دارد. این مدیر که سابقه همکاری با آژانس های تبلیغاتی مختلفی را نیز در کارنامه خود دارد، با درآمد 3.2 میلیون دلاری در رتبه دهم این فهرست جای گرفته است. نکته جالب در مورد حقوق مدیرعامل فعلی MDC تفاوت چشمگیر آن با درآمد مدیر سابق این شرکت، مایلز نادال است.


نادال پیش از تصدی کافمن درآمد سالانه 14.7 میلیونی داشت که وی را در رتبه های بالای فهرست های سال 2014 قرار داده بود. البته نادال پس از جدایی اش از MDC  و در انتهای سال گذشته میلادی دوباره به جمع افراد کلیدی این شرکت بازگشت. مایلز به عنوان مدیر بخش بازاریابی شرکت درآمدی حدود 10.6میلیون دلار دارد. اگرچه این مبلغ در مقایسه با حقوق قبلی وی با کاهش مواجه شده است، با این حال هنوز هم اختلاف زیادی با حقوق مدیرعامل فعلی شرکت دارد.


11. موریس لوی
همه افراد با نزدیک شدن به دوران بازنشستگی اندی از تکاپوی دوران جوانی شان را کم خواهند کرد. چنین امری در مورد موریس لوی افسانه ای هم صدق می کند. مدیرعامل شرکت پوبلیسیز از سال 2012 تاکنون هیچ تغییری در درآمد خود نداشته است. باید توجه داشت که این امر به دلیل کاهش فعالیت های وی و همچنین اقدام به انجام فعالیت های داوطلبانه و بدون حقوق در شرکت بوده است.


آخرین نفر از تیم 11 نفره پردرآمدترین مدیران تبلیغاتی با درآمد 2.9 میلیون دلاری در جایگاه پایانی قرار گرفته است. براساس اعلام رسمی موریس و برند پوبلیسیز این مدیر کهنه کار در سال 2017 بازنشسته خواهد شد.

منبع: فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد