درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:45   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27386صفحه نخست » شنبه، 4 دی 1395 - 01:07
راه‌اندازی مرکز مقابله با اطلاعات نادرست در آلمان
بازار خبرهای نادرست رونق گرفته است. نمونه‌هایی از استفاده از اخبار کذب در کارزار انتخاباتی آمریکا و رفراندوم ایتالیا دیده شد. حال دولت آلمان نیز با نگاه به انتخابات پارلمانی سال آینده، به فکر چاره‌جویی افتاده است.
  

دولت و وزارت کشور آلمان بر آنند تا با راه‌اندازی "مرکز مقابله با اطلاعات نادرست" با پدیده نشر اخبار دروغ مقابله کنند. حجم اخبار و اطلاعات نادرست روز به روز در حال افزایش است. اخبار و اطلاعاتی که می‌توانند بر رفتار سیاسی مردم و نتایج انتخابات تاثیر بگذارند.


انتخابات بوندس‌تاگ، یا پارلمان آلمان ماه سپتامبر سال آینده برگزار می‌شود. از این رو، وزارت کشور آلمان از هم اکنون با راه‌اندازی این مرکز تلاش دارد، مانع از نشر اخبار و اطلاعات کذب در این کشور شود و با اطلاع‌رسانی درست و مداوم با اخبار و اطلاعات کذب مقابله کند. در همین رابطه قرار است که احزاب آلمان نیز با وزارت کشور همکاری کرده، موازین جدیدی برای کارزار انتخاباتی تعریف کنند.


هدف از برپایی چنین مرکزی، عملا مقابله با نشر اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است. قرار بر این شده که این مرکز مستقیما در دفتر صدراعظم آلمان و زیر نظارت این دفتر تاسیس شود. هفته‌نامه اشپیگل نیز گزارشی در این باره منتشر کرده و به نقل از وزیر کشور آلمان، توماس د‌مزیر عنوان کرده که با توجه به انتخابات سال آینده باید در راستای مقابله با نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی بدون فوت وقت اقدام شود.


دو گروه از ساکنان و شهروندان آلمان بیش از دیگران در معرض اخبار و اطلاعات کذب قرار دارند. سخنگوی دولت آلمان، اشتفن زایبرت این دو گروه را یکی روس‌های آلمانی‌تبار و گروه دوم را شهروندان ترک‌تبار آلمان معرفی کرده است. بر اساس سیاست دولت باید با گسترش کار تبلیغی و آموزشی در میان این دو گروه، با تاثیرات منفی ناشی از نشر اخبار کذب مقابله شود.


از آن گذشته قرار شده است که در همراهی با احزاب آلمان، قواعد مربوط به کارزار انتخاباتی در این کشور و راهکارهای مقابله با نشر اخبار غلط در شبکه‌های اجتماعی تعیین شود. به باور سخنگوی دولت آلمان، این کشور نمی‌بایست چشم خود را بر روی مختصات دورانی ببندد که عده‌ای با نشر اکاذیب بخواهند بر احساسات مردم و اذهان عمومی کشور تاثیر نهند و به این ترتیب داوری آن‌ها را به سود خود رقم زنند.


موضوع اخبار و اطلاعات "فراحقیقی" که عملا بدون سند و مدرک در شبکه‌های اجتماعی نشر و بازنشر می‌شوند، به موضوعی جدی بدل شده است.


تاثیرنهادن بر نتایج انتخابات
در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا،
فیس بوک و گوگل به خاطر نشر اخبار و اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفتند. مدیر فیس‌بوک، مارک زاکربرگ ابتدا منکر نقش این شبکه اجتماعی در نشر اخبار کذب و از این طریق تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا بود. اما پس از افزایش گسترده انتقادات، فیس‌بوک سیاست خود را تغییر داد.


پس از آن، نگرانی در آلمان نیز از کاربست چنین راهکارهایی افزایش یافت. نگرانی از اینکه عده‌ای با استفاده از اخبار غلط سعی بر تاثیر گذاشتن در انتخابات آلمان داشته باشند. یکی از مواردی که اخیرا ذهن سیاستمداران آلمان را به خود جلب کرد، مربوط به خبر کذبی است که به نام یکی از اعضای بلندپایه حزب سبزهای آلمان، رناته کوناست، بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به مدت چند روز در این شبکه‌ها بازنشر شده بود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد