درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:58   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27353صفحه نخست » سه شنبه، 30 آذر 1395 - 11:07
تحول هند با اپلیکیشن‌های نوآورانه شهرسازی هوشمند
زمانی پیوستن به شرکت‌های چندملیتی در هند، تنها هدف فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این کشور بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، زمانی پیوستن به شرکت‌های چندملیتی در هند، تنها هدف فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این کشور بود. امروز، آنها می‌خواهند کسب‌وکارهای خودشان را راه‌اندازی کنند و ایده‌های نو ارائه دهند. در همین راستا، برنامه جهانی IBM برای حمایت از استارت‌آپ‌ها، اخیرا در هند به چالش ساخت شهرهای هوشمند در سطح ملی رسیده که مشارکت استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف، مانند انرژی و تاسیسات، حمل‌ونقل، آب و فاضلاب، مدیریت شهری، ایمنی و نظارت و تکنولوژی کشاورزی را بررسی کرده است. پس از بررسی چند اپلیکیشن در سراسر هند، این پنل 10 استارت‌آپ نوآور تولیدکننده این محصولات را که راه‌حل‌هایی برای ارتقای شهرهای هوشمند در این کشور ارائه داده‌اند، معرفی کرده که آنها را مرور می‌کنیم.

 

1) Zippr

زیپر یک فرمت آدرس با 8 کاراکتر است که با یک آی‌دی دیجیتال منحصربه‌فرد جایگزین شماره پلاک سنتی خانه‌ها می‌شود و نحوه‌ مکان‌یابی و آدرس‌دهی را متحول می‌کند. تکنولوژی رمزگذاری انحصاری این استارت‌آپ به کمک دولت در سراسر هند در حال اجرا است.

2) We Do Sky

اپلیکیشن این شرکت این قابلیت را دارد که از پهپادها برای گرفتن تصاویر هوایی، پردازش داده و تولید اطلاعات برای ارائه راه‌حل‌های مرتبط استفاده کند. همچنین با کمک تکنولوژی‌هایی مثل سیستم‌های هوایی بدون سرنشین (UAS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می‌تواند به حل مشکلاتی مثل آبیاری، نصب خطوط برق، پیش‌بینی ظرفیت انرژی خورشیدی و غیره کمک کند.

3) Get My Parking

پارکینگ مساله‌ای اساسی در توسعه پایدار شهری است. سیستم‌های ناکارآمد پارکینگ نه تنها منجر به ازدحام و آلودگی بیشتر هوا می‌شوند، بلکه وقت شهروندان را هدر می‌دهند و به بهره‌وری پایین و در نهایت از دست رفتن فرصت‌های اقتصادی منجر می‌شوند. تکنولوژی Get My Parking، خدمات مربوط به پارکینگ را دیجیتال‌سازی می‌کند و یک اکوسیستم تمام هوشمند ارائه می‌دهد که هم در خدمت عرضه‌کننده است، هم دولت و هم مصرف‌کننده. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند مکان‌یابی کنند، جا رزرو کنند، پرداخت غیرنقدی داشته باشند و..

4) Oizom Instrument

با رشد صنعتی‌سازی، آلودگی‌های محیطی به معضلی مهم در هر فضای شهری تبدیل شده است. شرکت اویزوم محصولی به نام پولودران (Polludrone) ارائه کرده که راه‌‌حلی ارزان، فشرده، قابل سنجش و دوستدار محیط زیست برای مشکل مذکور است. این محصول یک مانیتور سنجش کیفیت هوا است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و میزان ذرات معلق، سموم هوا، تشعشعات و حتی نور و صدا را اندازه‌گیری می‌کند.

5) Flamencotech

این استارت‌آپ که در سال 2011 در شهر بنگالور راه‌اندازی شده، راهکارهای زیرساختی دیجیتال ارائه می‌دهد. پلت‌فرم مبتنی بر «اینترنت اشیا» قصد دارد کلیه تکنولوژی‌هایی را که عملیات فرماندهی و کنترل برای شهرهای هوشمند را انجام می‌‌دهند، پوشش دهد. این پلت‌فرم امکان جمع‌آوری داده‌ را از منابع، پروتکل‌ها و تکنولوژی‌های مختلف فراهم می‌کند و به صورت هوشمند آنها را برای انجام اقدام مناسب تحلیل می‌کند. در واقع داده‌هایی مثل موقعیت مکانی افراد، اشیا یا ماشین‌ها کشف، سنجیده و نظارت می‌شوند و سپس این اطلاعات با دیگر منابع داده ترکیب می‌شوند.

6) TartanSense

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2050 جمعیت کره زمین به 9 میلیارد نفر افزایش می‌یابد. با توجه به کمبود زمین‌های زراعی، تنها راه تامین غذایی چنین جمعیتی افزایش بازدهی است. ماموریت TartanSense این است که با استفاده از داده‌های دقیق و یادگیری ماشینی، اطلاعات عملی به بخش کشاورزی بدهد.

7) LoudCell

محصولات لاودسل به مشتری کمک می‌کنند جلوی هدرروی انرژی را بگیرد و مصرف انرژی خود را مدیریت کند. این شرکت به مشتریان خود دیدگاه‌هایی به شکل هشدارهای هوشمند و تحلیلی ارائه می‌دهد و این کار را با توسعه تکنولوژی برای سنسورهای فعال با اینترنت اشیا، سخت‌افزارهای ریموت و داشبوردهای مبتنی بر رایانش ابری انجام می‌دهد.

8) Esyasoft

شبکه‌های برق قدیمی همیشه با نقص عدم تناسب عرضه-تقاضا، خسارت‌های مالی و مشکلات زیرساختی مواجه هستند. هزینه‌های پشتیبانی این زیرساخت‌ها نیز بسیار بالا است. اسیاسافت یک راه حل یکپارچه ارائه داده که ویژگی‌های کارکردی شبکه‌های هوشمند را دربرمی‌گیرد و هدف آن ارائه کاربردهای جدید با استفاده از تحلیل‌ها و هوش کسب‌وکار و تکامل فضای شبکه‌های هوشمند در هند است. این پلت‌فرم زنجیره ارزش سیستم برق را با استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی تکمیل می‌کند.

9) Quenext

این استارت‌آپ پلت‌فرمی دارد که داده‌ها را از چند منبع داده مختلف با هم تلفیق می‌کند. به جز آن، این سیستم با کلیه ایستگاه‌های هواشناسی در هند و نیز سیستم‌های ثبت تصاویر ماهواره‌ای ترکیب می‌شود. سپس با استفاده از آن می‌توان پیش‌بینی‌های آنی یا کوتاه‌مدت از بار انرژی و دسترس‌پذیری آن انجام داد. یک سیستم بهینه‌ساز قادر است کنترل‌های آنی را بهینه‌سازی کند و این باعث می‌شود اتلاف انرژی در تاسیسات کاهش یابد و بار انرژی کم شود.

10) FlyBird

این استارت‌آپ یک دستگاه کنترل‌کننده آبیاری هوشمند، دقیق و ارزان برای کشاورزانی که تمکن مالی ندارند تولید کرده تا بتوانند آبیاری پربازدهی برای محصولات کشاورزی خود داشته باشند. این ابزار با استفاده از متدهای عملی و سنسورهای سنجش خاک، دما و رطوبت کار می‌کند. همچنین از به‌کار بردن دوز بالا/ پایین آب برای گیاهان و محصولات کشت شده جلوگیری کرده و با صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، زمان و هزینه برای کشاورزان، به تولید محصولات بیشتر کمک می‌کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3937

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد