درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:02   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27273صفحه نخست » دوشنبه، 22 آذر 1395 - 14:35
درس هایی که بازاریاب ها از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گیرند
نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از مردم را غافلگیر کرده است خصوصا که اغلب نظرسنجی های صورت گرفته و پیش بینی های منتشر شده در رسانه ها هیلاری کلینتون را پیروز قطعی انتخابات معرفی می کردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از مردم را غافلگیر کرده است خصوصا که اغلب نظرسنجی های صورت گرفته و پیش بینی های منتشر شده در رسانه ها هیلاری کلینتون را پیروز قطعی انتخابات معرفی می کردند.

این رسانه ها شانس پیروزی خانم کلینتون را 70 درصد برآورد می کردند و برخی دیگر این رقم را به 99 درصد رسانده بودند! سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که چه اتفاقی افتاد که رسانه ها دچار اشتباه محاسباتی شدند؟ پاسخ به این سوال می تواند درس های بسیار مفیدی را نه تنها برای رأی دهندگان، بلکه برای بازاریابان در پی داشته باشد.

نخستین درسی که می توان از نتایج انتخابات در آمریکا گرفت آن است که داده ها و الگوریتم های تحلیل و بررسی آنها نمی توانند احساسات انسانی را درک کنند، خصوصا احساسات قدرتمندی نظیر عشق، نفرت، لذت، عصبانیت و تنهایی.

احساسات ما که در نهایت شخصیت ما را شکل می دهند، توسط نرم افزارهای بررسی داده های رسانه ها درک نمی شوند، همان طور که هنگام خرید از وب سایت های خرده فروشی آنلاین نیز الگوریتم های به کار رفته در این وب سایت ها نمی توانند تمایلات درونی و واقعی ما را شناسایی کرده و محصولات مورد نظرمان را پیشنهاد کنند. در واقع می توان گفت تکنولوژی که این روزها در نقش برده ما انسان ها عمل می کند تنها می تواند بخش بسیار کوچکی از ما را ارزیابی کرده و نسبت به آن اظهار نظر کند.

نکته دیگری که توجه به آن ضروری به نظر می رسد آن است که این روزها به واسطه توسعه و پیشرفت تکنولوژی ردپای دیجیتالی ما بیش از هر زمان دیگر قابل ردیابی است. از سوی دیگر، فرآیند رشد و پیشرفت تکنولوژی در برخی از شهرها بسیار سریع تر از سایر شهرها است و ما نمی توانیم امکانات و تکنولوژی های موجود در اطراف خودمان را به سایر نقاط بسط و گسترش دهیم.

یکی از اصطلاحات رایج میان مردم آمریکا آن است که مردم سواحل غربی معمولا دنیا را بسیار پیشرفته تر و مکانیزه تر از مردم سواحل شرقی می بینند. این موضوع می تواند حتی در مسائل حساسی نظیر انتخابات ریاست جمهوری نیز خود را نشان دهد. اینکه عده ای از مردم به واسطه شرایط محیطی این طور فکر کنند که سایر مردم نیز مانند آنها زندگی کرده و برای انجام تمام امور روزمره خود دست به دامان تکنولوژی می شوند برداشت اشتباهی است.

حقیقت آن است که آمریکایی ها بسته به محل زندگی خود، سبک زندگی کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند بنابراین چنانچه ادعا می کنیم که شناخت کاملی از مردم داریم دست کم پیش از هرکاری باید وارد جوامع محلی شده و شناخت مفصلی از سبک زندگی و دیدگاه آنان به دست آوریم چرا که صرف در نظر گرفتن آمار و ارقام نمی تواند درک صحیحی از رفتار مردم در ما ایجاد کند.

صنعت تبلیغات یکی از بهترین حوزه های تجاری در سراسر جهان به شمار می رود، چراکه بسیاری از افراد فعال در آن، متفکرانی خلاق هستند که هنجارها و نرم های موجود را به چالش می کشند. از سوی دیگر صنعت تبلیغات سرشار از افراد خوشبین است. خوش بینی موجود در میان فعالان این صنعت بسیار بیشتر از سایر حوزه های تجاری برآورد می شود و تقریبا می توان گفت که این میزان خوش بینی در تاریخ بی سابقه است.

اجازه دهید که همچنان خوش بین باقی مانده و از جو متشنج ایجاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در جهت بهبود عملکرد خود بهره برداری کرده و از آن به عنوان یک فرصت آموزشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

در بخش دوم این مطلب در چهار بخش به درس هایی که بازاریاب ها می توانند از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بگیرند اشاره خواهیم کرد.

ادامه دارد...

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد