درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 12:08   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟
  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود
  استاندار کرمان: اصول صحت، دقت و جامع بودن اخبار را به طور کامل رعایت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2727صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 23 اسفند 1391 - 07:12
ابلاغ بخشنامه طرح تکریم مردم در صنعت نفت
  

از سوی دکتر سلحشور؛ بخشنامه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‌رجوع در صنعت نفت ابلاغ شد.

 به‌منظور نهادینه‌سازی فرهنگ ارج نهادن به کرامت انسانی و تشویق و تقدیر از تلاش، خلاقیت و نوآوری کارکنان متعهد و کارآمد به عنوان یک تکلیـف وجدانی، قانونی و شرعی و یـکی از شاخـص‌های اصلی سـنجش رشـد و توسـعه در جـهت‌گیری کلان صنعت نفت، بخشنامه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‌رجوع در صنعت نفت ابلاغ شد.


به گزارش شارا، متن کامل بخشنامه طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب‌رجوع در صنعت نفت از سوی معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت خطاب به معاونان و مشاوران وزیر، مدیران عامل چهار شرکت اصلی، مدیران و رؤسای واحدهای مستقل ستادی به شرح ذیل است:

" در راستای اجرای مصوبات شماره 18540/13.ط مورخ 10/02/1381 ، شماره 221320/1901 مورخ 26/11/1382 ، شماره 85086/1901 مورخ 12/05/1384 شورای عالی اداری کشور مبنی بر لزوم پیاده­سازی طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب­رجوع در دستگاه­های اجرایی و تحقق مفاد آیین­نامه "نظام بهره­وری و تحول اداری صنعت نفت" موضوع بخشنامه مورخ 28/8/85، بهمنظور نهادینه­سازی فرهنگ ارج نهادن به کرامت انسانی و تشویق و تقدیر از تلاش، خلاقیت و نوآوری کارکنان متعهد و کارآمد به عنوان یک تکلیـف وجدانی، قانونی و شرعی و یـکی از شاخـص­های اصلی سـنجش رشـد و توسـعه در جـهت­گیری کلان صنعت نفت، موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می­گردد:

1- در این بخشنامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط، به کار می­روند:
• ارباب­رجوع: کلیه کارکنان، مراجعین و مشتریان ستاد وزارت نفت/شرکت­های اصلی و فرعی/مدیریت­ها و سازمان­های مستقل ستادی تابعه وزارت نفت.
• بازرس ملی: نماینده طرح تکریم و سلامت اداری وزارت نفت در معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور.
• کمیته راهبری: کمیته راهبری اجرای طرح تکریم مردم و ارباب‌رجوع در صنعت نفت.
• کمیته اصلی: کمیته اصلی تکریم ارباب‌رجوع در شرکت­های اصلی/ستاد وزارت نفت و سازمان­های مستقل ستادی.
• ارزیابی عملکرد: ارزیابی اجرای مصوبات طرح تکریم ارباب رجوع در صنعت نفت.
• همایش طرح تکریم: همایش سالانه طرح تکریم ارباب­رجوع در سطح صنعت نفت.
• همایش داخلی: همایش سالانه طرح تکریم ارباب­رجوع در سطح هر یک از شرکت­های اصلی و سازمان­های مستقل ستادی

2- سازمان­های مشمول این بخشنامه عبارتند از: ستاد وزارت نفت، شرکت­های اصلی و فرعی و سازمان­های مستقل ستادی.

3- سازمان­های مشمول موظفند به منظور نهادینه­سازی فرهنگ تکریم ارباب­رجوع در صنعت نفت جهت انجام کلیه فعالیت­های مرتبط با آموزش و فرهنگ­سازی، شفاف و مستندسازی خدمات قابل ارائه به ارباب­رجوع، اطلاع­رسانی از نحوه ارائه خدمات، بهبود و اصلاح روش­های ارائه خدمات، نظر سنجی از ارباب­رجوع و نظارت بر رفتار کارکنان­، برنامه­ریزی و اقدام نمایند.

4- به منظور سیاست­گذاری، برنامه­ریزی و نظارت راهبردی جهت نهادینه­سازی فرهنگ تکریم

ارباب­رجوع در سازمان­های مشمول، کمیته­های اجرایی با عناوین "راهبری" در وزارتخانه و "تخصصی اصلی" در سطح "چهار شرکت اصلی/ستاد و سازمان­های مستقل ستادی" مرکب از افراد زیر و با وظایف و اختیارات مربوط تشکیل می­گردد:

الف- کمیته راهبری:
به­منظور اجرای سیاست­های تصویبی درحوزه تکریم ارباب­رجوع و همچنین راهبری و نظارت عالیه بر اجرا و پیاده­سازی بخشنامه­ها و دستورالعمل­های مصوب، کمیته راهبری در وزارت نفت با ترکیب و شرح وظایف زیر تشکیل می­گردد:

1- الف- ترکیب اعضا:
• معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت (رئیس کمیته)
• بازرس ملی طرح تکریم و سلامت اداری (عضو)
• مدیران توسعه منابع انسانی چهار شرکت اصلی (عضو)
• رؤسای سازمان­های مستقل ستادی یا نماینده تام الاختیار آنان(عضو)
• مدیر کل پشتیبانی و مالی ستاد وزارت نفت (عضو)
• مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت (عضو)
• مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات (عضو)
• مدیر کل دفتر وزارتی (عضو)
• رئیس سازمان حراست (عضو)
• مدیر کل تحول اداری، بهره­وری و توسعه کارآفرینی (دبیر کمیته)

2- الف- وظایف
• تأیید دستورالعمل­های مربوط به اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع در سطح صنعت نفت برگرفته از قوانین و مقررات ابلاغی توسط هیأت وزیران، سایر مراجع ذی­صلاح و این بخشنامه.

• تصمیم­سازی و برنامه­ریزی در خصوص اجرا و پیاده­سازی مصوبات تکریم ارباب رجوع.
• نظارت عالیه بر فرآیند اجرای تکریم ارباب‌رجوع و ارزیابی­های انجام شده.
• به روز رسانی منشور اخلاقی و ارائه به مراجع ذیربط جهت تصویب.
• بررسی و تأیید شاخص­های ارزیابی عملکرد ارسالی از کمیته­های اصلی تکریم ارباب‌رجوع.
• بررسی و تأیید نهایی واحدها/افراد برگزیده تکریم ارباب­رجوع در صنعت نفت معرفی شده از طرف کمیته­های اصلی بر اساس شاخص­های ارزیابی عملکرد.
• نظارت بر حسن اجرای امور مرتبط با فرهنگ­سازی و نهادینه­سازی تکریم ارباب­رجوع
• نظارت برحسن انجام پیاده­سازی مصوبات تکریم ارباب­رجوع از طریق بررسی گزارش­های وصولی و بازدیدهای ادواری.
• تأیید برنامه­های تدوین شده جهت برگزاری همایش سالانه وزارتی جهت تقدیر از برگزیدگان (شرکت­ها/ افراد).

ب- کمیته­های اصلی:

به منظور اجرای سیاست­های مربوط به تکریم ارباب­رجوع در ستاد وزارت نفت، شرکت­های اصلی و سازمان­های مستقل ستادی، کمیته­های اصلی با ترکیب و وظایف مشروحه زیر
تشکیل می­شود:

1- ب- ترکیب اعضا در ستاد وزارت نفت و شرکت­های اصلی
• مدیر کل پشتیبانی و مالی ستاد/مدیر توسعه منابع انسانی شرکت اصلی ذیربط (رئیس کمیته)
• یکی از معاونین اداره کل پشتیبانی و مالی ستاد/رئیس امور بهره­وری و هماهنگی­تحول اداری شرکت اصلی ذیربط (دبیر کمیته)
• مدیر کل تحول اداری، بهره­وری و توسعه کارآفرینی (عضو)
• مدیر امور مالی در شرکت اصلی ذیربط (عضو)
• نماینده مدیرکل روابط عمومی/ رئیس روابط عمومی در شرکت اصلی ذیربط (عضو)
• رئیس حراست ستاد/ رئیس حراست در شرکت اصلی ذیربط (عضو)

2- ب - ترکیب اعضا در سازمان­های مستقل ستادی وابسته به وزارت نفت
• رئیس سازمان مستقل ستادی (رئیس کمیته)
• معاون پشتیبانی/ اداری یا مالی/ خدماتی (عضو)
• مدیر/رئیس امور مالی (عضو)
• رئیس روابط عمومی(عضو)
• رئیس حراست(عضو)
• مدیر/رئیس امور اداری (دبیر کمیته)

3- ب- وظایف کمیته­ها­ی اصلی:
• اجرای سیاست­های کمیته راهبری صنعت نفت در ستاد/شرکت­/سازمان ذی­ربط.
• نظارت برحسن اجرای پیاده­سازی تکریم ارباب‌رجوع و تشکیل کارگروه­های فرعی در شرکت­های فرعی و مناطق.
• تآیید گزارش­های تهیه شده توسط دبیر کمیته اصلی درخصوص میزان پیشرفت برنامه­ها و سایر ابعاد اجرای تکریم ارباب‌رجوع در شرکت اصلی ذیربط/ستاد وزارت نفت و شرکت­های فرعی جهت ارائه به دبیر کمیته راهبری.
• تدوین شاخص­های ارزیابی عملکرد مرتبط با حوزه وظایف در شرکت اصلی/ستاد وزارت نفت و شرکت­های فرعی و ارائه به دبیر کمیته راهبری.
• بررسی و تأیید و تجمیع گزارش ارزیابی سالانه ارائه شده توسط دبیر جهت انتخاب افراد و واحدهای برگزیده برمبنای شاخص­های تصویب شده برای ارائه به کمیته راهبری.
• نظارت بر برگزاری همایش­های داخلی جهت تقدیر از افراد/واحدهای برگزیده.
تبصره: ترکیب و شرح وظایف کارگروه­های فرعی تکریم ارباب­رجوع در شرکت­های فرعی و مناطق توسط کمیته اصلی شرکت مربوطه تعیین می­شود.

5- دبیرخانه اجرای مفاد بخشنامه در سطح وزارت نفت اداره کل پشتیبانی و مالی، در سطح شرکت­های اصلی واحدهای امور بهره­وری، هماهنگی تحول اداری و کارآفرینی و در سطح سازمان­های مستقل ستادی واحدهای متولی تکریم ارباب­رجوع تعیین می­شود.

6- وظایف اداره کل تحول اداری، بهره­وری و توسعه کارآفرینی:
1-6- انجام هماهنگی­های لازم برای ارزیابی عملکرد واحدهای صنعت نفت در رابطه با اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و برگزاری همایش سالانه.
2-6- تعامل با بازرس ملی طرح تکریم و سلامت اداری معاونت برنامه­ریزی و نظارت راهبردی رئیس­جمهور به منظور ارتقاء عملکرد وزارت نفت در اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع و تهیه گزارشات کلان قابل ارائه به مراجع ذیصلاح نظارتی.
3-6- جمع­بندی فعالیت­های انجام شده در اجرای طرح تکریم ارباب­رجوع در سطح صنعت نفت و تهیه گزارش هر شش ماه یکبار.
4-6- تهیه دستورالعمل بازرسی طرح تکریم ارباب­رجوع جهت اجرای مفاد بند (10) تصویب­نامه شماره 18540/13.ط مورخ 10/02/1381 شورای عالی اداری کشور درخصوص تجهیز واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات، و ارائه جهت ابلاغ توسط معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت.

7- تأمین منابع مالی:
مدیران امور مالی شرکت­های اصلی/ اداره کل پشتیبانی و مالی ستاد مکلفند جهت تأمین منابع مالی اجرای مفاد بخشنامه عنصر بودجه مستقل تخصیص دهند. در سال آتی از محل صرفه جویی حاصل از سرجمع بودجه جاری استفاده خواهند نمود."

منبع: سایت معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  فراخوان دفتر روابط‌عمومی وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی متخصص


  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی


  بهترین دوربین موبایل‌ در جهان کدام‌اند؟


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  قدرت مثبت کارکنان سفیر


  برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در استان سمنان


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  گزارش برگزاری نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان های وزارت آموزش و پرورش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400