درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 30 مهر 1398 - 18:55   

لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل

  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد

  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه

  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد

  مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۷ روند رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰
  سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب شد
  نشست شورای مدیران‌ روابط عمومی صنعت بیمه به میزبانی بیمه دی برگزار شد
  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت
  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها
  بحران روابط عمومی: چگونه آن را برطرف کنیم؟
  دیجیتال
  مسئولیت اجتماعی و آموزش؛ دو رکن پیشرو بودن فولاد مبارکه
  مدیر روابط عمومی صندوق احیاء منصوب شد
  تغییرات گوگل در گوشی‌های پیکسل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27191صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 16 آذر 1395 - 13:27
در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس ایسنا مطرح شد:
تحقق عدالت در رسانه، مستلزم تحقق عدالت بر رسانه است/ احصاء ابزارهای رسانه پیش‌نیاز تعریف عدالت رسانه‌ای
نشست عدالت رسانه‌ای با رویکرد بررسی مفهوم عدالت رسانه‌ای و کارکرد آن، به مناسبت فرارسیدن 16 آذر، ساروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با حضور کارشناسان و فعالان رسانه‌ای استان قزوین در این خبرگزاری برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آرش شایسته‌نیا مدیر روابط‌عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در این نشست تصریح کرد: در حوزه گفتمان‌سازیِ واژه عدالت باید سابقه آن را بررسی کنیم، سرآغاز عدالت با آمدن پیامبر(ص) بود که عدالت را سر لوحه کار خود قرار داد و در نهایت عدالت در تاریخ در بخش‌های مختلف فرهنگی رسوخ پیدا کرد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه رسانه عدالت را بررسی کنیم، آزادی همزاد رسانه است، اما در طول تاریخ بشر برای آزادی وقت بیشتری را صرف کرده و همواره با گفتمان و مقالات متفاوت بر آزادی تأکید داشتند و توجه کمی به عدالت در رسانه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به انواع مختلف رسانه، عدالت در رسانه شکل‌های مختلفی دارد، مثلاً رسانه‌های محلی و رسانه‌های سراسری هر کدام به یک شکل به عدالت رسانه‌ای می‌پردازند، همچنین زمان و سیاست، اهداف و چشم اندازها سبب تعریفی متفاوت از رسانه است و اگر عدالت بر رسانه محقق شود قطعاً عدالت در رسانه نیز تحقق پیدا می‌کند.

محمدرضا جباری مدیر مسئول خبرگزاری مهر قزوین نیز در این نشست تصریح کرد: عدالت رسانه‌ای بر 2 بعد داخلی و خارجی است؛ عدالت بر رسانه که به قرار گرفتن امکانات و شرایط بیرونی رسانه است و عدالت در رسانه که بر نحوه برخورد رسانه‌ها با سوژه‌ها و اخبار دلالت دارد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: عدالت به معنی این است که هر چیزی به اندازه سهم خودش در جای خودش قرار بگیرد با این تعریف عدالت بر رسانه به معنای واقعی و معیاری برای سنجش آن در استان قزوین وجود ندارد و باید در دستگاه‌های اجرایی اصلاح شود، برای رسیدن به عدالت در رسانه نیز باید مسئولان نشریات و رسانه‌ها به یک ادبیات یکسان اعتقاد داشته و در پوشش اخبار به منافع جامعه توجه داشته باشند.

حامد کبودوند فعال رسانه‌ای استان قزوین نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: قبل از این که بخواهیم معنای عدالت رسانه‌ای را در جامعه بررسی کنیم ابتدا باید رسانه و انواع آن مورد بررسی قرار گیرد، علی‌رغم این که قزوین از تعداد بالای فعالان رسانه برخوردار است اما تعریف مشترک و جامعی از رسانه در قزوین وجود ندارد.

وی افزود: در بسیاری از موارد به جای عدالت موضوع صراحت و صداقت رسانه‌ای مطرح می‌شود، ممکن است رسانه‌ها در انتشار اخبار و محتوا از تکنیک‌های بازنمایی و انگار‌ه‌سازی استفاده کنند، به‌طوری که هیچ رسانه‌ای دروغ نگوید ولی از زاویه دید خود اخبار را پوشش دهد که نمی‌توان گفت بیان زاویه دیدهای مختلف عدالت نیست.

 این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: در تعریف عدالت‌رسانه باید توجه داشت که چون در زمینه رسانه تنوع ابزار وجود دارد، باید نوع ابزار را احصا کنیم، وقتی ابزار کمیت پیدا کرد می‌توانیم عدالت را معنی کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان نشست حاضران بر برگزاری جلسات مستمر صنفی توسط رسانه‌ها  به منظور رسیدن به یک مفهوم روشن و دقیق از عدالت رسانه‌ای  تأکید کردند.

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  روزنامه نگار انقلابی آمریکا که در انقلاب های روسیه و مکزیک شرکت داشت


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری


  ۴ روش تاثیرگذاری بیشتر خبر


  چرا دیدن شخصیت های سینمایی و تلویزیونی متنوع برای کودکان اهمیت دارد؟


  سواد آمارى


  نگذاریم شخصیت بزرگسال درون ما ساکت باشد


  لزوم پاسخگویی روابط عمومی‌ها در روزهای تعطیل


  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود