درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 07:49   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت
  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد
  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست
  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم
  گسترش روابط بانکی و حمایت از بازرگانان از اولویت های اساسی میربیزنس بانک ملی ایران است
  مدیرعامل بانک ملی ایران: شفافیت امور بانک مدیون نظارت سیستمی است
  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27109صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 13 آذر 1395 - 13:03
تاثیر منفی گفت‌وگوی همکاران در اتاق‌های بزرگ کاری
پژوهندگان ژاپنی سرانجام ثابت کردند که آنچه حدس زده می‌شد صحت دارد: گفت‌وگوهای دائمی همکاران با هم سمی برای تمرکز کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری است و این گفت‌وگوها از هر سروصدایی بدتر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری از افراد شاغل این تجربه را دارند که به هنگام کار در اتاق های بزرگ کاری، دو همکار میز کنارشان با علاقه در باره طرح جدید کاری بحث می‌کنند و یکی دیگر از همکاران نیز با یک مشتری مهم شرکت نیم ساعتی مشغول صحبت است تا توضیحات لازم کاری را به او بدهد.


سوال مطرح شده این است که آیا این فرد در نداشتن تمرکز در چنین شرایطی مقصر است؟ تحقیقی در ژاپن به این سوال جواب منفی می‌دهد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که سروصداهای جانبی مانع تمرکز می‌شود. بخصوص اگر این سروصداها در باره موضوع‌هایی باشند که در ارتباط با کار هستند.


یک تیم تحقیق زیر نظر آقای تاکاهیرو تامسو در دانشگاه یاماگوچی ژاپن به تمرکز افراد و عوامل برهم زدن تمرکز آنها پرداخته است. این تیم تمرکز افراد داوطلبی را در حین کارهای کامپیوتری آزمایش کرده است.


این افراد داوطلب در حین کار با موانع تمرکزی مثل سروصدا روبرو بودند. کارشناسان دو نوع سروصدا را به گوش آنها می‌رساندند: یکی سروصداهای نامفهوم صحبت و دیگری صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوع‌هایی خاص.


نتیجه این که ضعف تمرکز افراد داوطلب با شنیدن صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص بیشتر از سروصداهای نامفهوم بود. 


تاکاهیرو تامسو که قرار است نتیجه این پژوهش را در نشستی علمی در هونولولوی آمریکا، مرکز جزایر هاوایی ارائه دهد، خود در این باره می‌گوید: «گفت‌وگو در اتاق‌های بزرگ کاری تمرکز افراد را برهم می‌زند.»


این محقق می‌گوید صدای بلند همکاران نیست که تمرکز همکاران را بر هم می‌زند، بلکه موضوع صحبت عامل اصلی عدم تمرکز همکاران به حساب می‌آید. او در ادامه تاکید می کند که صدای خودروها در اتوبانِ نزدیک دفتر کار، به نسبت گفت‌وگوی همکاران آزاردهنده نیست، حتی اگر بلندی صدای خودروها و صدای همکاران در یک سطح باشد.


تاکاهیرو تامسو و همکارانش سیگنال‌های الکتریکی مغز را به هنگام کار آنها با کامپیوتر در فضای فرضی اداره در شرایط مختلف اندازه‌گیری کرده‌ و به این نکته رسیده‌اند که دو سیگنال مغز که در شرایط تمرکز فعال می‌شوند، به ویژه وقتی افراد داوطلب با موانع تمرکزی چون صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص روبرو می‌شوند به شدت ضعیف عمل می‌کنند.
ضعف این دو سیگنالِ مغز در ارتباط با شنیدن موسیقی نیز برای این گروه محققان ثابت شده است.


گریپ و استرس برای همه همکاران
کارفرمایان البته بر این نظرند که در محل کار، دفترهای یک نفره و دونفره همکاران را کاهش دهند و به خاطر افزایش ارتباط و همکاری سریع میان آنها از سالن‌های بزرگ برای کار آنها استفاده کنند.


این اقدام کارفرمایان در حالی است که محققان تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که این اقدام صحیحی نیست. مارتین وهرله، یکی از کارشناسان آلمانی در این زمینه به خبرنگار سایت آلمانی "اشپیگل آنلاین" گفته است: «دفتر کار بزرگ بهترین مکان جهان است برای دور کردن افراد از کار.» مارتین وهرله در ادامه می‌گوید دفتر کار بزرگ به شدت بر بازده کاری همکاران تاثیر منفی می‌گذارد.


کری ایونس، روانشناس و محقق دانشگاه کرنل آمریکا و همکاران‌اش در تحقیقی در سال ۲۰۰۰ متوجه شدند که هورمون استرس‌زای آدرنالین در ادرار افرادی که در اتاق‌های کاری بزرگ فعالیت می‌کنند به شدت زیاد و متمرکز است و این افراد علاقه چندانی به کار نداشته‌اند.


 محققان نروژی نیز در سال ۲۰۱۱ در همین رابطه گزارش دادند کسانی که در اتاق‌های بزرگ کار می‌کنند بیشتر مریض می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا دلیل این امر استرس ناشی از کار در اتاق‌های بزرگ بوده یا این که اتاق بزرگ مکانی ایده‌آل است برای بیماری‌های واگیر.

در سال ۲۰۰۸ نیز تحقیق وینش اومن و همکاران‌اش در دانشگاه کوینزلند استرالیا در همین مورد منتشر شد. نتیجه این تحقیق بزرگ این بود که کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری با انبوهی از مشکلات روبرو هستند. از جمله مشکلاتی که این تحقیق به آنها اشاره کرده "از دست رفتن حریم خصوصی، کاهش بازدهی، افزایش مشکلات در تندرستی کارکنان، شرایط ناآرام محیطی و کاهش رضایت شغلی آنها" هستند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد