درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 27 دی 1395 - 19:32   

یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد

  یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد


ادامه ادامه مطلب یک

با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد

  با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد


ادامه ادامه مطلب دو

استاد حوزه و دانشگاه: روابط عمومی موفق باید به روز و مخاطب محور باشد

  استاد حوزه و دانشگاه: روابط عمومی موفق باید به روز و مخاطب محور باشد


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغ متفاوت فروشگاه اینترنتی در ایران با به چالش کشیدن ضمیر ناخودآگاه

  تبلیغ متفاوت فروشگاه اینترنتی در ایران با به چالش کشیدن ضمیر ناخودآگاه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها در اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم اهتمام داشته باشند
  مشارکت فعال روابط عمومی ها در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر
  کتاب نبرد من هیتلر، پرفروش ترین کتاب در آلمان
  معاون استاندار سیستان و بلوچستان: رسانه مهمترین ظرفیت برای روابط عمومی دستگاههای اجرایی است
  نشست شورای هماهنگی و سیاست گذاری روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی
  نشست شورای هماهنگی و سیاست گذاری روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی
  جایگاه خلاقیت در خبر
  انتصاب مدیر روابط عمومی انجمن دارندگان نشان استاندارد
  برگزاری سیزدهمین اجلاس فناوری رسانه
  آشنایی با نیویورک تایمز
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27109صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 13 آذر 1395 - 13:03
تاثیر منفی گفت‌وگوی همکاران در اتاق‌های بزرگ کاری
پژوهندگان ژاپنی سرانجام ثابت کردند که آنچه حدس زده می‌شد صحت دارد: گفت‌وگوهای دائمی همکاران با هم سمی برای تمرکز کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری است و این گفت‌وگوها از هر سروصدایی بدتر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری از افراد شاغل این تجربه را دارند که به هنگام کار در اتاق های بزرگ کاری، دو همکار میز کنارشان با علاقه در باره طرح جدید کاری بحث می‌کنند و یکی دیگر از همکاران نیز با یک مشتری مهم شرکت نیم ساعتی مشغول صحبت است تا توضیحات لازم کاری را به او بدهد.


سوال مطرح شده این است که آیا این فرد در نداشتن تمرکز در چنین شرایطی مقصر است؟ تحقیقی در ژاپن به این سوال جواب منفی می‌دهد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که سروصداهای جانبی مانع تمرکز می‌شود. بخصوص اگر این سروصداها در باره موضوع‌هایی باشند که در ارتباط با کار هستند.


یک تیم تحقیق زیر نظر آقای تاکاهیرو تامسو در دانشگاه یاماگوچی ژاپن به تمرکز افراد و عوامل برهم زدن تمرکز آنها پرداخته است. این تیم تمرکز افراد داوطلبی را در حین کارهای کامپیوتری آزمایش کرده است.


این افراد داوطلب در حین کار با موانع تمرکزی مثل سروصدا روبرو بودند. کارشناسان دو نوع سروصدا را به گوش آنها می‌رساندند: یکی سروصداهای نامفهوم صحبت و دیگری صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوع‌هایی خاص.


نتیجه این که ضعف تمرکز افراد داوطلب با شنیدن صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص بیشتر از سروصداهای نامفهوم بود. 


تاکاهیرو تامسو که قرار است نتیجه این پژوهش را در نشستی علمی در هونولولوی آمریکا، مرکز جزایر هاوایی ارائه دهد، خود در این باره می‌گوید: «گفت‌وگو در اتاق‌های بزرگ کاری تمرکز افراد را برهم می‌زند.»


این محقق می‌گوید صدای بلند همکاران نیست که تمرکز همکاران را بر هم می‌زند، بلکه موضوع صحبت عامل اصلی عدم تمرکز همکاران به حساب می‌آید. او در ادامه تاکید می کند که صدای خودروها در اتوبانِ نزدیک دفتر کار، به نسبت گفت‌وگوی همکاران آزاردهنده نیست، حتی اگر بلندی صدای خودروها و صدای همکاران در یک سطح باشد.


تاکاهیرو تامسو و همکارانش سیگنال‌های الکتریکی مغز را به هنگام کار آنها با کامپیوتر در فضای فرضی اداره در شرایط مختلف اندازه‌گیری کرده‌ و به این نکته رسیده‌اند که دو سیگنال مغز که در شرایط تمرکز فعال می‌شوند، به ویژه وقتی افراد داوطلب با موانع تمرکزی چون صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص روبرو می‌شوند به شدت ضعیف عمل می‌کنند.
ضعف این دو سیگنالِ مغز در ارتباط با شنیدن موسیقی نیز برای این گروه محققان ثابت شده است.


گریپ و استرس برای همه همکاران
کارفرمایان البته بر این نظرند که در محل کار، دفترهای یک نفره و دونفره همکاران را کاهش دهند و به خاطر افزایش ارتباط و همکاری سریع میان آنها از سالن‌های بزرگ برای کار آنها استفاده کنند.


این اقدام کارفرمایان در حالی است که محققان تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که این اقدام صحیحی نیست. مارتین وهرله، یکی از کارشناسان آلمانی در این زمینه به خبرنگار سایت آلمانی "اشپیگل آنلاین" گفته است: «دفتر کار بزرگ بهترین مکان جهان است برای دور کردن افراد از کار.» مارتین وهرله در ادامه می‌گوید دفتر کار بزرگ به شدت بر بازده کاری همکاران تاثیر منفی می‌گذارد.


کری ایونس، روانشناس و محقق دانشگاه کرنل آمریکا و همکاران‌اش در تحقیقی در سال ۲۰۰۰ متوجه شدند که هورمون استرس‌زای آدرنالین در ادرار افرادی که در اتاق‌های کاری بزرگ فعالیت می‌کنند به شدت زیاد و متمرکز است و این افراد علاقه چندانی به کار نداشته‌اند.


 محققان نروژی نیز در سال ۲۰۱۱ در همین رابطه گزارش دادند کسانی که در اتاق‌های بزرگ کار می‌کنند بیشتر مریض می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا دلیل این امر استرس ناشی از کار در اتاق‌های بزرگ بوده یا این که اتاق بزرگ مکانی ایده‌آل است برای بیماری‌های واگیر.

در سال ۲۰۰۸ نیز تحقیق وینش اومن و همکاران‌اش در دانشگاه کوینزلند استرالیا در همین مورد منتشر شد. نتیجه این تحقیق بزرگ این بود که کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری با انبوهی از مشکلات روبرو هستند. از جمله مشکلاتی که این تحقیق به آنها اشاره کرده "از دست رفتن حریم خصوصی، کاهش بازدهی، افزایش مشکلات در تندرستی کارکنان، شرایط ناآرام محیطی و کاهش رضایت شغلی آنها" هستند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  یک پیش بینی عجیب و غریب/ اینترنت در جهان به مدت 24 ساعت قطع خواهد شد


  مسئولان روابط عمومی‌ها: آمادگی وزارتخانه‌ها برای شفافیت اطلاعات؛ تقریبا هیچ


  روابط عمـومی آینـده پـژوه و تفکـر محـور


  با تصویب مجلس، بودجه صدا و سیما دو برابر شد


  مدیریت دانش در روابط عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر


  انتقاد کوبنده مریل استریپ از ترامپ به خاطر مسخره کردن یک خبرنگار معلول


  کشف «در پشتی» واتس‌اپ: راه نفوذ به پیام‌های شما باز است


  3 روش برای بهبود مدیریت عملکرد در سال 2017


      روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سه اشتباه روابط عمومی در سال 2016