درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 14:08   

تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا

  تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا


ادامه ادامه مطلب یک

هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد

  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


ادامه ادامه مطلب دو

اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد

  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟

  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گریه دار ترین پیام بازرگانی صداوسیما!!
  دولت تدبیر و امید پاسخگوترین دولت است/ مدیران باید مهارت روابط عمومی را داشته باشند
  روابط عمومی نماینده جامعه در سازمان است/«رقابت» عامل اصلی توسعه روابط عمومی
  نفوذ اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت ها در سال 95 شایسته تقدیر است
  انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام
  دوازدهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان فردا برگزار می شود
  پرداخت آنلاین با تشخیص چهره
  درک رفتار مشتری و بازاریابی با موبایل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27109صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 13 آذر 1395 - 13:03
تاثیر منفی گفت‌وگوی همکاران در اتاق‌های بزرگ کاری
پژوهندگان ژاپنی سرانجام ثابت کردند که آنچه حدس زده می‌شد صحت دارد: گفت‌وگوهای دائمی همکاران با هم سمی برای تمرکز کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری است و این گفت‌وگوها از هر سروصدایی بدتر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری از افراد شاغل این تجربه را دارند که به هنگام کار در اتاق های بزرگ کاری، دو همکار میز کنارشان با علاقه در باره طرح جدید کاری بحث می‌کنند و یکی دیگر از همکاران نیز با یک مشتری مهم شرکت نیم ساعتی مشغول صحبت است تا توضیحات لازم کاری را به او بدهد.


سوال مطرح شده این است که آیا این فرد در نداشتن تمرکز در چنین شرایطی مقصر است؟ تحقیقی در ژاپن به این سوال جواب منفی می‌دهد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که سروصداهای جانبی مانع تمرکز می‌شود. بخصوص اگر این سروصداها در باره موضوع‌هایی باشند که در ارتباط با کار هستند.


یک تیم تحقیق زیر نظر آقای تاکاهیرو تامسو در دانشگاه یاماگوچی ژاپن به تمرکز افراد و عوامل برهم زدن تمرکز آنها پرداخته است. این تیم تمرکز افراد داوطلبی را در حین کارهای کامپیوتری آزمایش کرده است.


این افراد داوطلب در حین کار با موانع تمرکزی مثل سروصدا روبرو بودند. کارشناسان دو نوع سروصدا را به گوش آنها می‌رساندند: یکی سروصداهای نامفهوم صحبت و دیگری صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوع‌هایی خاص.


نتیجه این که ضعف تمرکز افراد داوطلب با شنیدن صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص بیشتر از سروصداهای نامفهوم بود. 


تاکاهیرو تامسو که قرار است نتیجه این پژوهش را در نشستی علمی در هونولولوی آمریکا، مرکز جزایر هاوایی ارائه دهد، خود در این باره می‌گوید: «گفت‌وگو در اتاق‌های بزرگ کاری تمرکز افراد را برهم می‌زند.»


این محقق می‌گوید صدای بلند همکاران نیست که تمرکز همکاران را بر هم می‌زند، بلکه موضوع صحبت عامل اصلی عدم تمرکز همکاران به حساب می‌آید. او در ادامه تاکید می کند که صدای خودروها در اتوبانِ نزدیک دفتر کار، به نسبت گفت‌وگوی همکاران آزاردهنده نیست، حتی اگر بلندی صدای خودروها و صدای همکاران در یک سطح باشد.


تاکاهیرو تامسو و همکارانش سیگنال‌های الکتریکی مغز را به هنگام کار آنها با کامپیوتر در فضای فرضی اداره در شرایط مختلف اندازه‌گیری کرده‌ و به این نکته رسیده‌اند که دو سیگنال مغز که در شرایط تمرکز فعال می‌شوند، به ویژه وقتی افراد داوطلب با موانع تمرکزی چون صحبت‌های مفهوم افراد در باره موضوعی خاص روبرو می‌شوند به شدت ضعیف عمل می‌کنند.
ضعف این دو سیگنالِ مغز در ارتباط با شنیدن موسیقی نیز برای این گروه محققان ثابت شده است.


گریپ و استرس برای همه همکاران
کارفرمایان البته بر این نظرند که در محل کار، دفترهای یک نفره و دونفره همکاران را کاهش دهند و به خاطر افزایش ارتباط و همکاری سریع میان آنها از سالن‌های بزرگ برای کار آنها استفاده کنند.


این اقدام کارفرمایان در حالی است که محققان تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که این اقدام صحیحی نیست. مارتین وهرله، یکی از کارشناسان آلمانی در این زمینه به خبرنگار سایت آلمانی "اشپیگل آنلاین" گفته است: «دفتر کار بزرگ بهترین مکان جهان است برای دور کردن افراد از کار.» مارتین وهرله در ادامه می‌گوید دفتر کار بزرگ به شدت بر بازده کاری همکاران تاثیر منفی می‌گذارد.


کری ایونس، روانشناس و محقق دانشگاه کرنل آمریکا و همکاران‌اش در تحقیقی در سال ۲۰۰۰ متوجه شدند که هورمون استرس‌زای آدرنالین در ادرار افرادی که در اتاق‌های کاری بزرگ فعالیت می‌کنند به شدت زیاد و متمرکز است و این افراد علاقه چندانی به کار نداشته‌اند.


 محققان نروژی نیز در سال ۲۰۱۱ در همین رابطه گزارش دادند کسانی که در اتاق‌های بزرگ کار می‌کنند بیشتر مریض می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا دلیل این امر استرس ناشی از کار در اتاق‌های بزرگ بوده یا این که اتاق بزرگ مکانی ایده‌آل است برای بیماری‌های واگیر.

در سال ۲۰۰۸ نیز تحقیق وینش اومن و همکاران‌اش در دانشگاه کوینزلند استرالیا در همین مورد منتشر شد. نتیجه این تحقیق بزرگ این بود که کارکنان در اتاق‌های بزرگ کاری با انبوهی از مشکلات روبرو هستند. از جمله مشکلاتی که این تحقیق به آنها اشاره کرده "از دست رفتن حریم خصوصی، کاهش بازدهی، افزایش مشکلات در تندرستی کارکنان، شرایط ناآرام محیطی و کاهش رضایت شغلی آنها" هستند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  «استعفای عاطفی»، دشمن روابط عمومی پویا


  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


  گزارش برگزاری جشنواره تجلیل از روابط عمومی های برتر استان قزوین


  معرفی کتاب روابط عمومی، هنر مردم مداری


  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


  فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: شماره جدید نشریه کارگزار روابط عمومی منتشر شد