درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:50   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27082صفحه نخست » سه شنبه، 9 آذر 1395 - 11:24
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / تیتر، ضربه اصلی آگهی شما
عقیده جالبی در میان بازاریاب ها وجود دارد که یک فرد موفق در این حوزه بدون آگاهی هرچند مختصر از روانشناسی نمی تواند به موفقیت چندانی دست یابد. در واقع امروزه بیش از آنکه به دنبال ایده های خلاقانه بگردیم،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عقیده جالبی در میان بازاریاب ها وجود دارد که یک فرد موفق در این حوزه بدون آگاهی هرچند مختصر از روانشناسی نمی تواند به موفقیت چندانی دست یابد. در واقع امروزه بیش از آنکه به دنبال ایده های خلاقانه بگردیم، باید از شاخه های روانشناسی به منظور بررسی علاقه مندی های افراد و همچنین نحوه تجزیه و تحلیل آنان در خصوص محصولات آگاه باشیم.

در همین راستا مقالات، کتاب ها و موسسات زیادی نیز به وجود آمده است. با این حال آنچه در این مقاله به دنبال آن خواهیم بود، بررسی شاخه های کارآمد روانشناسی در زمینه تبلیغات نیست، در واقع بحث اصلی در اینجا نحوه تاثیر تیتر یک آگهی روی ذهن مخاطب است. به طور معمول در حوزه خبرنگاری روی تیتر تاکید خاصی می شود، زیرا ضربه اصلی مقاله را به خواننده وارد کرده و توان جذب مخاطب بالایی (در صورت استفاده درست) دارد.

براساس آنچه گفته شد، تیتر یک مطلب باید تا حد ممکن در ارتباط با نیازها و دغدغه های روزمره افراد باشد تا آنها را به مطالعه مقاله ترغیب کند. با این حال باید توجه داشت که اغلب مردم هنگام مطالعه یک مطلب در وهله نخست آن مطالبی را انتخاب می کنند که بیشترین هماهنگی را با نیازشان دارد.

به عبارت ساده تر، خوانندگان خودخواه بوده و اگر حتی مقاله شما از نظر علمی بسیار دقیق نیز باشد، در صورت عدم تطابق با نیازشان، به هیچ وجه به آن توجه نشان نخواهند داد. به همین جهت نقش تیتر در آگهی ها بسیار برجسته است.

ایده

ایده حاضر با اقتباس از نحوه عملکرد «جان کیپلس» طراح آگهی افسانه ای نوشته شده است.

اغلب طراحان آگهی به دنبال القای حس علاقه مندی به محصولات در خوانندگان هستند. با این حال تعداد کمی از آنها موفق به این کار می شوند. دلیل این امر در یک نکته ظریف نهفته است؛ هیچ کس نمی تواند افراد را وادار به علاقه مند شدن به یک محصول کند. تنها کاری که از دست یک طراح آگهی برخواهد آمد، تعریف دقیق کارکرد محصول و ایجاد ارتباط میان آن با نیازهای مشتریان خواهد بود. به عبارت ساده تر، تنها تحریک کنجکاوی افراد فعالیتی امکانپذیر است.

هنگام انتخاب تیتر برای آگهی خود، این نکته را مدنظر داشته باشید که هدف اصلی، تحریک کنجکاوی خوانندگان است. شما باید مخاطب را فردی خودخواه در نظر بگیرید که تنها به دنبال منفعت خویش است. بر همین اساس تیتر شما باید ذهن مخاطب را درگیر ساخته و ضربه محکمی به او در راستای کنجکاوی نسبت به متن آگهی باشد.

جان کیپلس، یکی از بزرگ ترین طراحان آگهی در تمام تاریخ این رشته، در استفاده از روش فوق مهارت خاصی داشت. ظرافت کار وی با توجه به تیتر آگهی که برای شرکت بیمه فونیکس طراحی کرده بود آشکار می شود. متن آن تیتر این گونه بود: «پیشنهادی برای افرادی که قصد دارند روزی با شغل خود خداحافظی کنند.»

این آگهی علاوه بر تیتر خلاقانه کیپلس، از یک تصویر هوشمندانه نیز سود می برد. تصویر مرد بازنشسته ای که سوار بر قایق و در حال لبخند زدن بود. تیتر و تصویر در واقع این معنا را به خواننده القا می کرد که اگر به دنبال یک بازنشستگی راحت، بدون دغدغه و مشکلات مالی هستید، این مقاله مخصوص شماست. ضربه نخست به خوبی در این آگهی به مخاطب زده شده است. به عبارت بهتر، کیپلس در همان ابتدا مخاطب را ضربه فنی کرده است.

افراد به طور معمول خواسته ها و نیازهای متنوعی دارند. بدون شک تعدادی از این خواسته ها در حوزه کسب وکار شما قرار خواهد گرفت. به این ترتیب تنها کاری که باید انجام دهید، شناسایی این نیازها و هماهنگ ساختن تیتر آگهی خود با آنها است .

این خواسته ها می تواند شامل خرید ماشین جدید، خانه، لوازم آشپزی، تجهیزات ورزشی و صدها مقوله دیگر باشد. با این حال اگر تیتر خود را به درستی و با رعایت نکاتی که گفته شد انتخاب نکنید، خواننده حتی پاراگراف ابتدایی آگهی را نیز نخواهد خواند و به تبع آن رویای کسب سود بر باد خواهد رفت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در انتخاب تیتر تنها به ذکر بزرگ ترین مزیت محصول خود اکتفا نکنید. خلاقیت در بیان نیازهای مخاطبان نکته بسیار مهمی است.

- منافعی را که کالای شما برای مشتری به ارمغان خواهد آورد، رتبه بندی کنید و برترین آنها را در تیتر خود به کار گیرید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد