درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:50   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27060صفحه نخست » یکشنبه، 7 آذر 1395 - 14:32
دروغ‌پردازان موفق و حرفه‌ای در دنیای خبر
دنیای اخبار جعلی اگر چه بنیانش بر دروغ استوار است اما جذاب است و بازاری گسترده دارد. در رادیوی ملی آمریکا برای اولین بار مردی سخن گفته که درآمدش را مدیون این‌گونه خبرهاست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خبرنگار رادیوی عمومی ملی "ان پی آر" آمریکا بر در خانه جستین کولر (Jestin Coler) می‌کوبد، اما کولر او را دست به سر می‌کند و می‌گوید، تمایلی برای صحبت کردن ندارد.

کولر برای این مصاحبه انتخاب شد چون بانی و رئیس شرکت Disinfomedia.inc است که وب‌سایت‌هایی از اخبار دروغین را شامل می‌شود. کسی از تعداد دقیق این وب‌سایت‌ها خبر ندارد، چون کولر که کمی بعد برای شرکت در مصاحبه اعلام آمادگی کرد در این مورد لب فرو بست و حاضر به فاش کردن آن نشد.

جستین کولر یکی از جعل‌پردازان دنیای خبر است. او به طور مرتب خبرهایی منتشر می‌کرد که از حقیقت عاری و در عین حال واقعا اثرگذار بود.

به عنوان نمونه دو سال پیش او خبری منتشر کرد بر این اساس که در ایالت کلرادوی آمریکا در فروشگاه‌های مواد غذایی ماری‌جوانا خریداری می‌شود. نماینده کلرادو هم بعد از آن لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد تا استفاده از فروشگاه‌های مواد غذایی برای خرید مواد مخدر را ممنوع کند. اما خبر جز دروغ چیزی نبود.

جستین کولر ۴۰ ساله، متأهل و صاحب فرزند است. پاسخ به این سئوال که چرا او در سال ۲۰۱۳ شروع به نوشتن اخبار جعلی کرد را از زبان خودش بخوانیم: «من می‌خواستم وب‌سایتی بسازم که جنبش راست‌گرای فوق افراطی را جلب کند. هدفم این بود: ماجراهایی غلط یا ساخته و پرداخته ذهنم را در افکار عمومی مطرح کنم تا بعد از آن بگویم، این‌ها تماما ساختگی بودند.»

استخدام ۲۵ تا ۳۰ نویسنده
جستین کولر ۲۵ تا ۳۰ نویسنده را برای هدف خود استخدام کرد. او می‌گوید، برایش تعجب‌آور بود وقتی می‌دید که چه خوب از اخبار دروغینش در گرماگرم کارزارهای انتخاباتی اخیر در گوگل یا فیس‌بوک استقبال می‌شود. مثلا این ماجرا که مأمور "اف‌بی‌‌‌آی" دخیل در رسوایی ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خورده دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری کشته و جسدش پیدا شده است.

این گزارش با عنوان جنجالی خود ظاهرا اولین بار در روزنامه "دنور گاردین" انتشار یافته بود؛ اما در حقیقت چنین روزنامه‌ای اصلا وجود خارجی ندارد.

کولر می‌گوید، اما مردم دلشان می‌خواست چنین چیزی را بشنوند. همه زوایای ماجرا زاده ذهن خود کولر بود از شهر و مردم آن گرفته تا رئیس پلیس و مأموران "اف‌بی‌آی".

مسئولان شبکه‌های اجتماعی در شرکت او هدفمندانه این گزارش سراسر جعل را در میان هواداران دونالد ترامپ، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. نتیجه این بود: خبر مثل ماده‌ای ‌‌قابل اشتعال پخش شد و گسترش پیدا کرد.

تا ۴۰هزار دلار در ماه
هر یک کلیک شرکت او را برای دنیای تبلیغات جذاب‌تر می‌سازد. روزنامه "لوس آنجلس تایمز" در لانگ بیچ دو نویسنده اخبار جعلی را یافته که گفته‌اند، در ماه بین ۱۰ تا ۴۰هزار دلار از راه درج تبلیغات در وب‌سایت خود پول در می‌آورند.

فیس‌بوک و گوگل اعلام کرده‌اند، امکان درج تبلیغات در صفحاتی با اخبار ساختگی را نخواهند داد. این اقدام درآمد مالی صفحاتی با اخبار جعلی را کاهش خواهد داد.

با این حال جستین کولر، از اعضای حزب دمکرات معتقد است که اخبار دروغین منتشرشده توسط او به شکست هیلاری کلینتون کمک نکرده است. به گفته او، کلینتون در اصل "نامزد خوبی" نبود.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد