درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 28 مرداد 1396 - 06:12   

اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر

  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر


ادامه ادامه مطلب یک

کشف روشی آسان برای هک آیفون

  کشف روشی آسان برای هک آیفون


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل

  انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ
  کشف روشی آسان برای هک آیفون
  اعتیاد به تلفن هوشمند، معضل اجتماعی دیگر
  بازسازی جایگاه برند از طریق برنامه روابط عمومی
  ترکیه خبرنگار ترک‌تبار آلمانی را گروگان گرفته است
  وفاداری مشتری
  چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟
  ایده‌هایی جذاب برای تولید محتوای ویدیویی
  انتقاد مدیر اجرایی اپل از واکنش ترامپ به رویدادهای شارلوتزویل
  «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا رکورد «توئیتر» را شکست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27016صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 7 آذر 1395 - 09:13
جایگاه روابط عمومی در نظریه های عمومی نظام ها
در زمینه کاربرد نظام ها در روابط عمومی باید گفت که حداقل از جهت نظری هیچ شکل دیگری ازارتباطات برنامه ریزی شده بیش از روابط عمومی، از طریق تفکر در نظریه ها تنظیم نشده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یکی از حوزه های ارتباطات برنامه ریزی شده است که به سوی ارتباط مستمر، بلند مدت و نهادینه گرایش دارد. «گرونیک و هانت» ( GRUNIG AND HUNT) (1984) مدعی اند که روابط عمومی در نظام فرعی مدیریت جای می گیرد. به نظر آنها بخش روابط عمومی از طرفی بر فعالیت های ارتباطی سازمان با محیط عمومی آن نظارت می کند، و از طرف دیگر بر فعتالیت های ارتباطی میان نظام های فرعی و در درون محیط ویژه ای این نظام توجه دارد.


به علاوه درباره «نقش مرزی» (BOUNDARYROLE) روابط عمومی نظریه عمومی نظام ها تصدیق می کند که اعضای سازمان در فراگرد ارتباطی، نقش های متفاوتی ایفا می کنند. کارورزان روابط عمومی ارتباط گران سازمانی یا برنامه ریزان ارتباطی صرف نظر از اسم و عنوانشان، نقش مرزی دارند:« آنان در لبه سازمان عمل می کنند و رابط میان سازمان و گروه ها و افراد بیرئنی هستند. آنان می توانند یک پا درون سازمان. یک پا بیرون آن داشته باشند» برنامه ریزان ارتباطی، با توجه به اطلاعاتی که از محیط بدست می آورند، بایدآنچه را که می خواهند، از طریق ارتباط به محیط سازمان بدهند (و آن را) به حالت تعادل در آورند. هدف، قرار گرفتن در موقیعتی است که به برنامه ریز اجازه دهد تا نقش مرزی خود را که نقش کاملا حساسی است. طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان و محیط سازمان هر دو بسیار مهم است. طرز فکر جاری این است که نزدیکی به راس سازمان یا واحد سازمانی مربوطه می تواند میزان معینی از استقلال مربوطه می تواند میزان معینی از استقلال و خود مختاری را که برای ایفای نقش مرزی ضرورت دارد، فراهم گرداند.

در زمینه کاربرد نظام ها در روابط عمومی باید گفت که حداقل از جهت نظری هیچ شکل دیگری ازارتباطات برنامه ریزی شده بیش از روابط عمومی، از طریق تفکر در نظریه ها تنظیم نشده است. استناد به نظریه نظلم ها را حتی در عملی ترین تعاریف روابط عمومی، مثل، تعریغ « هارلو» (harlow)، یعنی تعریفی که انجمن بین المللی روابط عمومی آن را پذیرفته است، می توان یافت:


«روابط عمومی یکی از وظایف مشخص مدیریت است که کمک می کند تا ارتباط دریافت، پذیرش همکاری دو جانبه، میان سازمان و مردمی که با آن سرو کار دارند، برقرار و حفظ شود. روابط عمومی «مدیریت مشکلات و مسائل» را در بر می گیرد و به مدیریت کمک می کند تا از افکار عمومی آگاه و پاسخگوی آن باشد؛ مسئولیت مدیریت را خدمت به منافع عمومی می داند و بر این نکته تاکید می ورزد. هم چنین به مدیریت کمک می کند تا از تغییرات دور نماند و آنها را به کار گیرد و به عنوان نظامی هشدار دهنده، روزهای آتی را پیش بینی مند. روابط عمومی تحقیق و فنون ارتباطی سنجیده و اخلاقی را به عنوان ابزارهای اصلی خود به کار می گیرد.»


« گرونیک» تعریف بسیار کوتاه تری را ارایه کرده است که بر مدیریت و ابعاد نظام تاکید دارد: «روابط عمومی، مدیریت ارتباط میان یک سازمان و همگانی که با آن سرو کار دارند، است».
یکی دیگر از تعاریف روابط عمومی که به روشنی از نظریه نظام ها تاثیر پذیرفته است، تعریف «لانگ و هازلتون » است:


« روابط عمومی کارکرد ارتباطی مدیریت است که از طریق آن سازمان ها با محیط خود سازگار می شوند، آن را اصلاح می کنند و تغییر می دهند، یا آن را حفظ می کنند تا به اهداف سازمانی دست یابند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ برنامه ای رادیویی که تاکنون نظیر آن به وجود نیامده است


  راه اندازی پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" به ابتکار روابط عمومی سازمان استاندارد


  چه زمانی باید یک کمپین روابط عمومی راه اندازی کنیم؟


  کمپین روابط عمومی و یک چک‌لیست حیاتی برای فعالیت‌های آن


  ایده‌هایی جذاب برای تولید محتوای ویدیویی


  وفاداری مشتری


  ابزارها و شرایط ایجاد ارتباط و تبلیغات موثر


  حفظ و نگهداشت مشتری


  ترکیه خبرنگار ترک‌تبار آلمانی را گروگان گرفته است


  از تشکر «جهانگیری» تا تقدیرنامه «فتاح» در اخبار هفته گذشته بانک ملی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی کارگاه تحلیل گفتمان روابط عمومی اعلام شد