درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:22   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27015صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 11 آذر 1395 - 08:50
آیا شرکت های کوچک روابط عمومی می توانند به نتایج قابل ملاحظه ای برسند؟
آنها با سرمایه گذاری در اصول زیر بنایی قادر به انجام چنین کاری هستند بهترین این شرکت ها با تکیه بر یکی از فرض های زیر بنایی روابط عمومی اقدام به تولید تبلیغات موفق و به یادماندنی در محیط تجاری می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنها با سرمایه گذاری در اصول زیر بنایی قادربه انجام چنین کاری هستند بهترین این شرکت ها با تکیه بر یکی از فرض های زیر بنایی روابط عمومی اقدام به تولید تبلیغات موفق و به یادماندنی در محیط تجاری می کنند. تبلیغات در زمینه تولید موشک و آب پرتقال تا تولیدات معیوب و متهم کردن مدیر عاملان شرکت ها.


اما به احتمال زیاد بهترین تهیه کنندگان در بین شرکتهای روابط عمومی، تجارتخ خود را برچنین فرضی بنا نهاده اند: مردم براساس درک حقایقی که در مقابل آنها قرار دارد در واقع آنچه می بینند، عمل می کنند. که این به رفتارهای قابل پیش بینی درباره آنچه که می تواند انجام شود، منتهی می شود. هنگامیکه ما نظریه ای را ارائه می دهیم اگر بتوانیم با حسن عمل، ترغیب و تشویق، عقیده کسانی را که رفتار آنها می تواند بر سازمان مربوطه تأثیر گذار باشد، را عوض کنیم و یا آن را تقویت کنیم، آنگاه وظیفه روابط عمومی را با موفقیت به انجام رسانده ایم.

 

شرکتهای روابط عمومی که براساس این فرض عمل نمی کنند، به نفع شان است که این نکته را در نظر بگیرند. به چه علت؟ مشتریان آنها نیز مانند همه ما در معرض حقایقی هستند که هرگز تغییر نمی کنند. مردم معمولاً براساس درکشان از حقایق عمل می کنند و مشتری ها معمولاً رفتارهای خاصی را از شرکتهایی که بیشترین تأثیر را بر تجارت آنها دارند، انتظار دارند.


علاوه براین، هنگامیکه مدیران مشتریان به جستجوی بازده سرمایه گذاری شان در زمینه تبلیغات می پردازند خواهان وصول مستقیم به اهداف شان هستند.


به همین دلیل است، که به ویژه برای شرکت های روابط عمومی کوچک که می خواهند خواسته های مشتریان را برآورد کنند، هیچ راه دیگری که قابل مقایسه با این شیوه باشد، وجود ندارد.


با این حال برای شرکت های کوچک روابط عمومی که هنوز تحت راهنمایی هیچ فرض بنیادینی در زمینه تبلیغات قرار نگرفته اند، نیز پیشنهادی داریم.


فرضی را که خلاصه آن در بالا آمده را در نظر بگیرید. سپس سعی کنید تا مشتری جدیدتان را متقاعد کنید تا به شما اجازه دهد که فعالیت تبلیغاتی خود را برای شرکت او گسترده تر و پرثمرتر کنید و به یاد داشته باشید که فرض بنیادین روابط عمومی که در بالا خلاصه آن ذکر شد، یک هماهنگ کننده بزرگ است که همه شرکت های روابط عمومی را ، در صورتیکه به عملکرد موثر خود برسند، در یک سطح قرار دهید. این فرض به ویژه ، شرکت هایی را هدف قرار می دهد که مشتری آنها در قبال دلارهای خرج شده، انتظار نتیجه ای با ارزش را دارد. نه فقط یک تلاش مکانیکی محدود برای عمومی سازی یک کالا.


به عبارت دیگر ، این فرض را به عنوان وسیله ای در نظر بگیریدبرای تجارتی جدید با کیفیتی بالا یا بهسازی جهت گسترش و توسعه کار برای مشتری آگاهی که خواهان به دست آوردن کل سود پولی است که صرف تبلیغات کرده است.


کار را با تهیه لیستی از مهمترین مخاطبان مشتری خود آغاز کنید. لیست را براساس اهمیت مخاطب تهیه کنید. مخاطبانی که رفتار آنها مستقیماً بر موفقیت یا شکست مشتری شما تأثیری می گذارد. درصدد چنین لیستی معمولاً خریداران کالا قرار دارند.اما این لیست می تواند شامل افراد جامعه، رهبران سیاسی و تجاری، اقلیت های مذهبی، پرسنل ارتش و رهبران اتحادیه ها باشد. لیست مورد نظر ما حتی می تواند شامل مشتریان مشتریان شما باشد. پرسش لیست مخاطب این است: آیا رفتار او بر تجارب مشتری ما تأثیر دارد؟ اگر جواب مثبت است پس می تواند درلیست قرار بگیرد.


واضح است که اکنون شما باید تصمیم بگیرید که چه کسانی درجامعه به مشتری شما و تجارت او بها می دهند تا بتوانید یک تلاش تبلیغاتی موفق و موثر را بنا کنید و این به معنای تعامل با مخاطبان و پرس و جوی زیاد است . آنها درباره شرکت مشتری شما و محصولات و خدمات آن چه فکری می کنند؟ آیا نشانه هایی از نظرات منفی وجود دارد؟ سوء تفاهم؟ نظرات نادرست؟ شایعات؟


پاسخ به این سوالات به شما این امکان را می دهد که هدف صحیح روابط عمومی را که همان درک ویژه و بنابراین تغییر رفتار می باشد، را ایجاد کنید. بعنوان مثال ، آن سوء تفاهم را برطرف کنید ، موارد غلط را تصحیح کنید، و شایعات را تا آنجا که امکان دارد از بین ببرید.


چگونه می توانید به آن هدف برسید؟ درست است! شما باید شیوه عملکرد خاصی را انتخاب کنید که شما را از اینجا به اهدافتان برساند. فقط سه شیوه وجود دارد که با درک سر وکار دارند: مفهومی را در جائیکه که اصلاً مفهومی وجود ندارد ، خلق کنید، درک یا شناخت موجود را تغییر دهید، یا آنها شدت بخشید. انتخاب شما توسط هدف روابط عمومی جدیدتان به شما دیکته می شود درواقع این هدف تبلیغاتی جدید شما است که انتخاب شما را مشخص می کند.

 

چالش گرایانه ترین قدم در این روند، تهیه پیام صحیحی است که دقیقاً مخاطب مورد نظر را هدف قرار دهد. و نیز باید شرایط الزام آوری را ایجاد کند. پس با دقت روی آن فکر کنید. این پیام باید به طور واضح بگوید که آن سوء تفاهم در شایعه درست نبوده است. در عوض، حقیقت را با شیوه ای معتبر بیان کنید ، شاخصه های چنین پیامی عبارتند از : وضوح، ترغیب، با اعتبار بودن، قابل باوربودن و حضور الزام آور .


اکنون نوبت مجرای اصلی است، یعنی تاکتیک های ارتباطی که وظیفه اصلی بپاسی راکه با دقت تهیه کرده اید را به سمع و نظر مخاطبان و شنوندگان می رسانند. خوشبختانه برای این کار هزار تاکتیک وجود دارد. البته شما باید توانایی هر یک از آنها را در تأثیرگذاری بر مخاطبانتان را ، مورد بررسی قرار دهید. همانگونه که اغلب شرکتهای روابط عمومی آگاهند، این تاکتیک ها از این قرارند: اطلاعیه های رسمی در نشریات، پخش اخبار از مصاحبه های رادیویی و روزنامه ای و اینترنت و رسانه های جدید گرفته تا تحقیقات جالب، حمایت های ورزشی و خیلی چیزهای دیگر. در کوتاه مدت مشتریان جلب این واقعیت خواهند شد که تلاش تبلیغاتی به نتایجی رسیده است . بهترین راه نشان دادن پیشرفت حاصله گزارش نتایج بدست آمده در میان مخاطبان مورد نظر می باشد . شما باید به دنبال علایمی باشد که نشان دهد درک آنها انعکاس پیام شما است.


مشتریان شما نیز همانند بقیه ما در معرض واقعیت ها هستند. واقعیت هایی که هرگز تغییر نمی کنند. همانطور که گفته شد، مردم معمولاً براساس در ک شان ازحقایق رفتار می کنند. و مشتریان معمولاً انتظار رفتارهای خاصی را از شرکت های روابط عمومی (تبلیغاتی) دارند که بیشترین تأثیر را بر تجارت شان داشته اند. این گونه است که شرکت های تبلیغاتی می توانند به نتایج قابل ملاحظه ای برسند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد