درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27013صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 6 آذر 1395 - 08:09
روابط عمومی جهانی
دکتر ایکلر بیکاکی استاد دانشگاه ترکیه - روابط عمومی باید نه تنها برای کمپانی ها، بلکه برای کل جهان موثر باشد، به همین ترتیب باید بتواند زندگی با ارزش را تامین کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از موضوعاتی که اخیرا با همه اثرات مثبت و منفی آن مورد بحث قرار گرفته است، جهانی سازی است که موضوع اصلی است و سازمان مشاوره ارتباطات بین المللی (Icco) آن را پیگیری می کند. این موضوع در 15 تا 18 نوامبر 2001 مورد بحث قرار گرفت. تکنولوژی های جدید ارتباطات پایه اصلی جهانی سازی را تشکیل می دهند. نکات مبهمی وجود دارد که آیا تکنولوژی های جدید ارتباطات با استفاده از این چنین تکنیک هایی می تواند به توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی- اقتصادی جهان انسانیت کمک بکند یا نه؟ در این زمینه انتقادات بر روی این حقیقت که آیا جهانی سازی عمدتا برای تامین منافع جهان سرمایه داری و کمپانی های چند ملیتی است یا نه، متمرکز شده است. مشخص است که 200 کمپانی بزرگ چند ملیتی، که در کار تجارت و تولید هستند، یک سوم درآمد جهان را به خود اختصاص می دهند


جهانی سازی، انحصار طلبی سرمایه داری را افزایش داده است. حقوق دموکراسی، شامل آزادی و کارآفرینی و بهره مندی از فرصت ها، به عنوان مزیت هایی هستند که به طور ویژه مورد توجه کمپانی های جهانی قرار می گیرد. تحت این شرایط روابط عمومی در جهت سرمایه جهانی فعالیت می کند. طبیعت برتری این سرمایه جهانی یک مانع مهم در ایجاد دموکراسی در جوامع جهانی است. کمپانی های جهانی دموکراسی را به عنوان آزادی در تولید سود بیشتر و نفوذ به بازارهای بیشتر، تفسیر می کنند. قوانین جهانی سازی به وسیله قراردادهایی که به وسیله کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن، وضع شده است، تعریف می شود.


نصف مردم جهان فقر را در محیط رقابتی ایجاد شده تحمل می کنند و به وسیله کشورهای توسعه یافته در تجارت مورد حمایت قرار می گیرند. برخلاف سخنرانی های خیلی خوب در مورد جهانی سازی، «هر کس باید بداند که همه مردم جهان به یک روش زندگی نمی کنند»، همان گونه که آرماند ماترلارت بیان کرد. به بیان دیگر، هر کس باید به این نکته دقت داشته باشد که مردمانی وجود دارند که به یک روش یکسان زندگی نمی کنند. آن مشخص است که روابط عمومی به تنهایی برای حل مشکلات ناشی از جهانی سازی کافی نیست. با این وجود، بخش روابط عمومی می تواند نقش فعال تری را در کاهش مشکلات موجود و آرام کردن شرایط موجود داشته باشد. برای رسیدن به این هدف فعالیت ها بر روی Icco سان فرانسیسکو متمرکز شده است، که امید ما را افزایش داده است.

 

قرارداد جهانی ملل متحد به وسیله سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی تاسیس شده که بیشتر توسعه پیدا کرده است. این پیمان با 300 کمپانی مصالحه و سازش کرده است، که شامل زمینه های مختلف، مثل حقوق انسانی، فقر، آموزش پایه، حقوق زن و مرد، ایدز و آلودگی زیست محیطی است. بخش روابط عمومی باید کمپانی های گسترده در سطح جهانی را مجبور کند تا عضو این پیمان شوند. به بیان دیگر، نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد آن که، یک کمپانی جهانی مثل دایملر کریملر، تلاش می کند که گرایش های تبعیض نژادی را در محیط کار از بین ببرد و با وضع قرارداد 000/26 نفر از کارمندان خود را در سال 2001 مرخص کرد (جهان ارتباطات ما، صفحه 25). متخصصین روابط عمومی باید بر روی مساله امنیت کاری تمرکز کنند، که یکی از حقوق اساسی انسان هاست. به طور خلاصه آن ها باید کاربران خود را مجبور کنند تا در رابطه با مسولیت اجتماعی- حقوقی خیلی صادق و بی ریا باشند. یک کمپانی که به تفاوت های هویت فرهنگی کارمندان خود احترام می گذارد، باید حفظ و نگهداری استانداردهای زندگی آن ها را نیز به عنوان نیروی انسانی، مورد توجه قرار دهد.


متخصصان روابط عمومی باید به طور کلی به این حقیقت آگاه باشند که آن ها باید حقوق کارمندان شرکتی را که نمایندگی آن را دارند، حفظ کنند و کاربران به حقوق خودشان بدون هیچ مصالحه و سازشی برسند. اگر آن ها می خواهند تلاش کنند که اعتماد افراد را به دست بیاورند. روش اخلاقی در عملیات روابط عمومی نباید فقط شامل تعهدات داده شده از طرف کمپانی مورد نظر باشد.

 

به بیان دیگر متخصصین روابط عمومی باید شبکه خدماتی خود را تا حد موسسات ملی، سازمان های غیر دولتی و ادارات محلی گسترش دهند. روابط عمومی باید نه تنها برای کمپانی ها، بلکه برای کل جهان موثر باشد، به همین ترتیب باید بتواند زندگی با ارزش را تامین کند. فعالیت های انجام شده برای رسیدن به این هدف قدرت تخصصی این مصوبه و احترام بخش روابط عمومی را توسعه خواهد داد جهانی که ما در آن زندگی می کنیم باید سالم و سودمند برای همه انسان ها باشد به همان ترتیب باید برای کمپانی ها نیز سودمند و سالم باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد