شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تعداد تلفن های همراه بیش از جمعیت آفریقای جنوبی می باشد. از سوی دیگر می دانیم که جستجو بواسطه تلفن همراه نسبت به جستجوگر رومیزی از برتری برخوردار است، و در حقیقت جریمه الگوریتمی شدیدی برای مقبولیت غیر تلفنی وجود دارد، در واقع هریک از پایگاه های اجتماعی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنیم دارای یک مجموعه الگوریتم برای جریمه هستند، خیلی بد است که حتی کالاهای تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تبلیغات تلفن همراه نیز دست کم یک شوخی ست، اما چنین چیزی این واقعیت را که ما تجربه نخست را با تلفن همراه داشتیم، و ویدئوهای اجتماعی در حال حاضر کم ترین اهمیت را برای سرمایه گذاری دارند، تغییر نمی دهد.
اما هنوز هم، مورد 4، 5 و 6 ویدئوهایی از لحظات حساس هستند.
خوب، این لحظه ای حساس است که در کسری از زمان اتفاق می افتد، لحظات حساس متعددی وجود دارند که در شرایط عجیب و غریب سر و کله شان پیدا می شود، همچون زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه 1N هستید و یک تابلوی تبلیغاتی می بینید که سر رسیدن قوم و خویش همسرتان را به یادتان می آورد و ناگهان شما به دنبال دستور پخت یک پای سیب فوق العاده می گردید، این لحظه ای حساس است که توسط یک مفهوم علیتی* و یا تبلیغات متبلور شده که در عین حال کاملا غیر مرتبط است.
به همین مناسبت و در پرتو قدرانی از شما و عدم سردرگمی تان هنگام برنامه ریزی برای راهبرد بهینه سازی موتور جستجوگر ویدیویی بدنبال چهار مورد از مهم ترین "اهداف کاربر" خواهم بود، و باید تصریح نمود که هدف کاربر مهم ترین بخش ایجاد هر چیزی به صورت آنلاین است، چنانچه مقصود پشت آن را ندانید، به احتمال زیاد به هیچ نتیجه مطلوبی دست نخواهید یافت.
لحظات حساسی که می توانید روی راهبرد خود حساب کنید:
لحظه ی حساس نخست:
" می خواهم آن چه را که دوست دارم ببینم؟"
• 53 درصد از بینندگانِ فیلم های آنلاین به منظور سرگرمی و یا تحت تاثیر قرار گرفتن آنها را تماشا می کنند.
• "هدف کاربران" در اینجا فرونشاندن هیجانات و برآوردن علایق می باشد.
• به عنوان یک ناشر مسئولیت شما شناخت مخاطبان تان می باشد نه شناخت جمعیت شان، به عبارتی شناخت نوع محتوای ویدئویی که تماشا می کنند، و اینکه دقیقا به چه چیزی علاقمند هستند؟
لحظه ی حساس دوم:
"می خواهم بدانم"
• 70 درصد از نسل هزاره برای هر آنچه می خواهند بیاموزند یک ویدیوی یوتیوب پیدا خواهند نمود.
• "هدف کاربر" در اینجا یادگیری، تحقیق، و کاوش است.
• به عنوان یک ناشر مسئولیت شما شناخت مخاطبان تان می باشد نه شناخت جمعیت آنها، به عبارتی مسئولیت شما چگونگی دسترسی به آنچه آنها می خواهند بدانند و ارائه یک محتوای ویدئویی در خصوص آن می باشد؟
لحظه ی حساس سوم:
"خواهان انجام آنم"
• یوتیوب رشد سالانه 70 درصد را برای "چگونگی تهیه" ویدئو نشان می دهد.
• "هدف کاربران" در اینجا پیگیری دستورالعمل ها و چگونگی دستیابی به آن است.
• به عنوان یک ناشر مسئولیت شما شناخت مخاطبان تان می باشد نه شناخت جمعیت آنها، به عبارتی تحقیقات به شما می گوید که چه چیزی با دستورالعمل ها کار می کند، اما نمونه نخست چگونگی تهیه ویدئو سازل دای است ، که گرایشی کلاسیک به بازاریابی ویدئویی در آفریقای جنوبی می باشد.
لحظه ی حساس چهارم:
" می خوام بخرم"
• باید در مورد آنکه چه بخریم و چگونه و کجا بخریم تصمیم گیری نموده، و در خصوص محصولات و یا خدمات که به طور خاص مورد علاقه کودکان 18-34 ساله است یاد بگیریم.
• "هدف کاربران" در اینجا تصمیم گیری در خصوص محصول مود نظر برای خرید و چگونگی و مکان خرید می باشد.
• به عنوان یک ناشر مسئولیت شما شناخت مخاطبان تان می باشد نه شناخت جمعیت آنها ، می دانم این مسئله را بارها تکرار کرده ، اما در حالی که بر روی سرویس گیرنده دیگری کار می کردم، اطلاعات معتبر جالبی در این خصوص کشف کردم؛ اطلاعاتی همچون آیا می دانید رسانه های اجتماعی خرید و فروش ماشین های جدید و انتخاب نمایندگی در جریان خرید یک ماشین جدید را 78 درصد افزایش داده است؟ چنانچه شما یک فروشنده ماشین بودید و می توانستید این روش را بکار گیرید!
همزیستی تمام این موارد آن است که چنانچه می خواهید در خصوص مصرف اینترنتی مخاطبان خود به نقش معناداری در محتوا برسید، بهتر است تعیین کنید آنها که هستند، چرا آنها به محتوای شما سر زده و یا رفته اند، چه زمانی آمده اند، و هدف آنها چیست و غیره ...
از آنجا که دارای علایق زیبایی هستم، و پایگاه های اجتماعی خودم را بوجود آورده ام، می دانم که یوتیوب سیر وقایع بارونکردنی را تجربه کرده است، و محتوای زیبا رشد عظیم 50٪ را بین سال های 2014 و 2015 داشته است. چگونگی جستجو نسبت به سال گذشته 70٪ رشد داشته است. به عنوان یک تحلیلگر تا به حال از مزیتی تقریبا ناعادلانه برخوردار بودم در حالی که می دانستم حتی بدون تلاش جدی چگونه مخاطبان اجتماعی خود را افزایش دهم.
اغلب این مسئله در خصوص داشتن دسترسی به ابزار نیست، چرا که یک احمق دارای ابزار همچنان بسیار احمق است، در اینجا راه حل اطمینان از این مسئله است که تیم درستی مضامین و اطلاعات ورودی بهینه سازی موتور جستجویتان را به شیوه ای که مهارت و دستاوردهای لازم برای ان را دارید هدایت می کند.
زمانی که مخاطبانتان به دنبال "خشنودی فوری" هستند آماده بوده و در این فرایند رضایت طولانی مدت آنها را پدید آورید. نخست لازم است در جستجوی سازمان یافته کسب رتبه نموده، پس از آن نیاز است جستجو پولی را نیز اضافه کنید، هنگام تولید ویدئو از هدف و زمینه استفاده نمایید، تبلیغات خود را به صورت بومی تنظیم نموده و بدین تریب شما فرمول برنده را در اختیار خواهید داشت.
اکنون فر ایند خرید کاربران مجزا در لحظات حساس فراوان و منابع انتخاب ها و پیام های متعدد پراکنده گشته است، بنابراین چنانچه نشان های تجاری خواهان رقابت در انقلاب ویدیویی و یا خواهان رقابت با شما باشند وجودشان بهتر خواهد بود.
این همان شیوه ای است که ویدئو هویت کاربر را حدف کرده و بواسطه لحظات حساس قدرت را به نیت کاربران می بخشد، اما ترسی برای وجود حرفه ای مانند کلیک اس که می تواند مسیر مناسب برای به مرحله اجرا درآوردن استراتژی ویدئویی شما را بیابد، وجود ندارد.
* منظور همبستگی بین متغیرهاست، با این حال به صورت خودکار به این معنی نیست که تغییر در یک متغیر علت تغییر در مقادیر متغیر دیگر است. قانون علیت نشان می دهد که یک رویداد در نتیجه وقوع رویدادی دیگر است؛ به عبارتی یک رابطه علت و معلولی بین دو رویداد وجود دارد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|