درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 12 فروردین 1399 - 16:52   

حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد

  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم

  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


ادامه ادامه مطلب دو

نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»

  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»


ادامه ادامه مطلب سه

اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی

  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کروناویروس: رهنمودهایی برای منابع انسانی و کارفرمایان در مورد برنامه ریزی استمرار کسب و کار
  اوج‌گیری استفاده از نرم‌افزارهای ارتباط ویدئویی در پی شیوع کرونا
  حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد
  نگاهی به کتاب «پایان بیماری‌های واگیر»
  سامانه جامع اطلاع رسانی کرونا در یزد راه اندازی شد
  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه
  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان
  کرونا؛ ویروس‌ها چطور در دفاتر کار منتشر می‌شوند
  نشریات کاغذی تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نمی شوند
  پوشش بیمه ای ایالت اوتاراکند برای "رزمندگان Covid-19"
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26893صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 آبان 1395 - 11:47
یک پیشنهاد برای تقویت ارتباطات و اطلاع رسانی،تبلیغات و امور رسانه ای دولت
اول باید با اهل فن، بصورت شورایی مذاکره و در قالب یک کمیسیون تخصصی یک اساسنامه و منشور و شرح وظایف و مقررات برای مسولین تهیه و تدوین تا جهت صدور قانونی مثل مصوبه و یا آیین نامه ای بصورت مقررات جدید وضع و آن را عملیاتی نمود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اول باید با اهل فن، بصورت شورایی مذاکره و در قالب یک کمیسیون تخصصی یک اساسنامه و منشور و شرح وظایف و مقررات برای مسولین تهیه و تدوین تا جهت صدور قانونی مثل مصوبه و یا آیین نامه ای بصورت مقررات جدید وضع و آن را عملیاتی نمود.


از جمله در این آیین نامه: ساختار، وظایف و اختیارات شورای ستادی و صف،توسعه ارتباطات،تبلیغات و اطلاع رسانی را با یک سیاست و گفتمان واحد و با حق رای حتی آنان که مشاورند دنبال کرد؛
۱- نمایندگان پنج منطقه کشور از مدیران باسابقه از استانها چون مدیرکل روابط عمومی استانداری ها و یا اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های هراستان، با انتخاب استاندار بعنوان رییس شورا


۲-نمایندگانی ازدانشگاه در حوزه تخصصی ازجمله،تبلیغات،انتشارات،خبر و اطلاع رسانی،فضای مجازی ،ارتباطات و سنجش افکار و....


۳- نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمانها
بصورت ثابت همانند، وزارت کشور حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی دو نفر،دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت سه نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت سینمایی،سمعی و بصری،انتشارات، و...چهارنفر و وزارتخانه و سازمان های دیگر بصورت اعضا هرکدام یک نفر


۴- دعوت از رسانه ملی صدا وسیما هر کدام دو نفر


۵- نمایندگانی از مطبوعات و خبرگزاری ها حوزه سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و...هرکدام یک نفر


۶-نمایندگانی ازتشکل و صنوف مرتبط هرکدام یک نفر


۷-حضور نمایندگان تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری ،حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی ازITC هرکدام یک نفر


۹-تعیین مقررات جدید شرح وظایف +ساختار روابط عمومی هابانظرخواهی ازاهل فن بخصوص در شهرستانها


۱۰-مکانیزم جذب نیرو و جلوگیری از هر نوع نیروی غیرمتخصص


۱۱- منتفی شدن هر طرح و برنامه دولت ، مگر پیوست رسانه ای و تبلیغی ضمیمه باشد (به استثنای محرمانه)


۱۲-ساختار قانونمند برای بودجه و اعتبار


۱۳-آموزش حرفه ای هرسال و توسط رسانه ها و بخش خصوصی و اساتیددانشگاههای موفق


۱۴-ایجادبانک اطلاعات علمی از افراد این حرفه


۱۵- به روزشدن امکانات و تجهیزات


۱۶-نشست های منطقه ای مثل کارگروه های سابق


۱۷-تعیین متولی واحد و ارسال کلیه عملکردها به دستگاه نظارتی و متولی


۱۸- سیستم ارزیابی عملکردهای ستادی و صف تشویق و تنبیه اداری


۱۹-پژوهش و نظرسنجی


۲۰-پرهیز از روش های سنتی و منسوخ شده


۲۱- در بحث های بین المللی بدون نظرحوزه امورخارجه و بین الملل ادارات امور ابلاغ  و منتشرو... نشود


۲۲- همه نظرات برون از شورا بصورت مشورتی اخذ، و این مهم و کاربردی است و هر شش ماه نقاط ضعف وقوت بررسی اقدامات وعملکردها ارزیابی وآسیب شناسی خواهد شد ولی،در نهایت تصمیم گیری با افراد همسو یا همان اعضای مجمع عمومی شورا و یاده نفر منتخب آنان خواهد بود


هزینه های شورا ازمحل اعضای شورا بصورت ماهانه و یاسالانه پرداخت خواهد شد و محل تشکیل جلسات بصورت دوره ای و دبیرخانه به عهده ریاست شورا خواهد بود.

و....
نتیجه:
با مجموعه کمتر از صد نفر به سی نفر و از سی نفر به ده نفر متخصص خاص موردقبول همگان خواهیم رسید که این ده نفرنمایندگان آن صدنفرخواهند بود و برای تکمیل و تصمیم گیری و بهبود روش ها چون اعضای اصلی برای دوسال انتخاب خواهند شد و نصف و بعلاوه یک، آرا در هر برنامه تصویب و لازم الاجرا خواهد بود تا تیم رسانه ای و تبلیغی دولت در ستاد و استانها با یک ریتم و آهنگ منظم در خدمت تنویر افکارعمومی باشد.

یک فعال روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت هزینه تبلیغات تلویزیونی در ایام شیوع کرونا


  اجرای مسئولیت های اجتماعی با ایده خلاقانه بیمه دی


  چگونه می توان ظرفیت بالقوه خود را به حداکثر میزان ممکن رساند؟


  خبررسان واتس‌اپی سازمان جهانی بهداشت در خدمت میلیون‌ها کاربر


  قبل از اینترنت چه کار می‌کردی؟


  سه سطح از ارتباطات در هنگامه کرونا/ مطالعه موردی


  یک نکته حیاتی برای متخصصان روابط عمومی در سال ۲۰۲۰/ پیام شخصی همدلی را فراموش نکنید


  چگونه در طول قرنطینه از وقت‌مان به خوبی استفاده کنیم


  چگونه می توان از خانه کار کرد/ 6 توصیه


  خدمات رایگان اوبر به کارکنان حوزه سلامت/ ۲۰۰ هزار نقل‌وانتقال و ۱۰۰ هزار غذای رایگان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"