درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 21 فروردین 1400 - 18:34   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
  ویژه نامه استانی روزنامه ایران با محوریت شهر سرخ رود منتشر شد
  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی
  هنر شنیدن دیگران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26893صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 آبان 1395 - 11:47
یک پیشنهاد برای تقویت ارتباطات و اطلاع رسانی،تبلیغات و امور رسانه ای دولت
اول باید با اهل فن، بصورت شورایی مذاکره و در قالب یک کمیسیون تخصصی یک اساسنامه و منشور و شرح وظایف و مقررات برای مسولین تهیه و تدوین تا جهت صدور قانونی مثل مصوبه و یا آیین نامه ای بصورت مقررات جدید وضع و آن را عملیاتی نمود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اول باید با اهل فن، بصورت شورایی مذاکره و در قالب یک کمیسیون تخصصی یک اساسنامه و منشور و شرح وظایف و مقررات برای مسولین تهیه و تدوین تا جهت صدور قانونی مثل مصوبه و یا آیین نامه ای بصورت مقررات جدید وضع و آن را عملیاتی نمود.


از جمله در این آیین نامه: ساختار، وظایف و اختیارات شورای ستادی و صف،توسعه ارتباطات،تبلیغات و اطلاع رسانی را با یک سیاست و گفتمان واحد و با حق رای حتی آنان که مشاورند دنبال کرد؛
۱- نمایندگان پنج منطقه کشور از مدیران باسابقه از استانها چون مدیرکل روابط عمومی استانداری ها و یا اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های هراستان، با انتخاب استاندار بعنوان رییس شورا


۲-نمایندگانی ازدانشگاه در حوزه تخصصی ازجمله،تبلیغات،انتشارات،خبر و اطلاع رسانی،فضای مجازی ،ارتباطات و سنجش افکار و....


۳- نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمانها
بصورت ثابت همانند، وزارت کشور حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی دو نفر،دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت سه نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت سینمایی،سمعی و بصری،انتشارات، و...چهارنفر و وزارتخانه و سازمان های دیگر بصورت اعضا هرکدام یک نفر


۴- دعوت از رسانه ملی صدا وسیما هر کدام دو نفر


۵- نمایندگانی از مطبوعات و خبرگزاری ها حوزه سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و...هرکدام یک نفر


۶-نمایندگانی ازتشکل و صنوف مرتبط هرکدام یک نفر


۷-حضور نمایندگان تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری ،حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی ازITC هرکدام یک نفر


۹-تعیین مقررات جدید شرح وظایف +ساختار روابط عمومی هابانظرخواهی ازاهل فن بخصوص در شهرستانها


۱۰-مکانیزم جذب نیرو و جلوگیری از هر نوع نیروی غیرمتخصص


۱۱- منتفی شدن هر طرح و برنامه دولت ، مگر پیوست رسانه ای و تبلیغی ضمیمه باشد (به استثنای محرمانه)


۱۲-ساختار قانونمند برای بودجه و اعتبار


۱۳-آموزش حرفه ای هرسال و توسط رسانه ها و بخش خصوصی و اساتیددانشگاههای موفق


۱۴-ایجادبانک اطلاعات علمی از افراد این حرفه


۱۵- به روزشدن امکانات و تجهیزات


۱۶-نشست های منطقه ای مثل کارگروه های سابق


۱۷-تعیین متولی واحد و ارسال کلیه عملکردها به دستگاه نظارتی و متولی


۱۸- سیستم ارزیابی عملکردهای ستادی و صف تشویق و تنبیه اداری


۱۹-پژوهش و نظرسنجی


۲۰-پرهیز از روش های سنتی و منسوخ شده


۲۱- در بحث های بین المللی بدون نظرحوزه امورخارجه و بین الملل ادارات امور ابلاغ  و منتشرو... نشود


۲۲- همه نظرات برون از شورا بصورت مشورتی اخذ، و این مهم و کاربردی است و هر شش ماه نقاط ضعف وقوت بررسی اقدامات وعملکردها ارزیابی وآسیب شناسی خواهد شد ولی،در نهایت تصمیم گیری با افراد همسو یا همان اعضای مجمع عمومی شورا و یاده نفر منتخب آنان خواهد بود


هزینه های شورا ازمحل اعضای شورا بصورت ماهانه و یاسالانه پرداخت خواهد شد و محل تشکیل جلسات بصورت دوره ای و دبیرخانه به عهده ریاست شورا خواهد بود.

و....
نتیجه:
با مجموعه کمتر از صد نفر به سی نفر و از سی نفر به ده نفر متخصص خاص موردقبول همگان خواهیم رسید که این ده نفرنمایندگان آن صدنفرخواهند بود و برای تکمیل و تصمیم گیری و بهبود روش ها چون اعضای اصلی برای دوسال انتخاب خواهند شد و نصف و بعلاوه یک، آرا در هر برنامه تصویب و لازم الاجرا خواهد بود تا تیم رسانه ای و تبلیغی دولت در ستاد و استانها با یک ریتم و آهنگ منظم در خدمت تنویر افکارعمومی باشد.

یک فعال روابط عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی