درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:06   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26864صفحه نخست » سه شنبه، 25 آبان 1395 - 12:29
یک استاد ارتباطات: اصحاب رسانه هنوز تخصص ایجاد فضای رسانه ای را در کشور ندارند
محمود مختاریان پیشکسوت عرصه مطبوعات و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با شیوع رسانه های مجازی در عصر حاضر گفت: رسانه مکتوب، کالای اندیشه است و رسانه‌های دیگر در خدمت اوقات فراغت مخاطبان هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمود مختاریان پیشکسوت عرصه مطبوعات و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با شیوع رسانه های مجازی در عصر حاضر گفت: رسانه مکتوب، کالای اندیشه است و رسانه‌های دیگر در خدمت اوقات فراغت مخاطبان هستند.

یک کارشناس ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس در رابطه با وضعیت رسانه‌های کشور، گفت: رسانه مکتوب، رسانه برتر است چون کالای اندیشه است و رسانه‌های دیگر اغلب در خدمت اوقات فراغت مخاطبان است و در کار مکتوب است که نقد و تحلیل صورت می‌گیرد، البته غالبا باید اینگونه باشد، اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: در فرهنگ‌های برتر که مکتوب هستند رسانه مکتوب سرآمد است، اما متاسفانه فرهنگ کشور ما همچنان شفاهی است و برای همین هم است که مخاطبان از سواد رسانه ای لازم برخوردار نبوده و بدون تامل و بررسی خبری را به سرعت انتشار داده و به عبارتب هنوز هم ضرب المثل یک کلاغ چهل کلاغ در جامعه ما کاربرد دارد.

مختاریان ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه‌های کشور نیز به دانشجو سواد بصری و سواد رسانه‌ای نمی‌دهند، از این رو می توان گفت متاسفانه دانشگاه‌های ما کاربردی نیستند خصوصا در حوزه‌های انسانی و اجتماعی.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من اساتید روزنامه نگاری کارهای خوبی انجام داده‌اند اما هنوز هم نیازمند تربیت افراد بیشتری هستیم چراکه با توجه به نیازهای روز اگر رسانه در یک کشور قدرتمند باشد می‌توانیم بگوییم حکومت قدرتمندی داریم. ما هنوز در ایجاد فضای رسانه‌ای مشکل داریم و اصحاب رسانه هنوز تخصص ایجاد این فضا را در کشور ندارند

 

این استاد ارتباطات در ادامه تاکید کرد: البته خوشبختانه باید بگویم کسانی‌که در وزارت ارشاد اسلامی مدیریت حوزه رسانه را برعهده دارند تربیت شده عرصه رسانه هستند و در این زمینه استاد هستند. کسانی که در کشور در مسند حوزه رسانه قرار دارند رسانه را می‌شناسند و در این حوزه کارکرده‌اند منتها کارکردها را بلد نیستیم و نمی دانیم چگونه باید ازمطبوعات بهره برداری کنیم.

خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هیچ گاه نمی‌توانند جایگزین مطبوعات مکتوب شوند
این پیشکسوت عرصه مطبوعات ادامه داد: حوزه رسانه نیازمند اعتمادسازی، برجسته سازی، بسترسازی و فرهنگ سازی است که یک شبه نمی‌توان به اینها رسید بلکه باید در درازمدت کارکردهای رسانه رابشناسیم و بدانیم از این حوزه چه می‌خواهیم.

وی افزود: خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هیچ گاه نمی‌توانند جایگزین مطبوعات مکتوب شوند. در جهان فرآیند جدیدی در جریان است که همه اینها در کنار هم قدرت ملی یک حکومت را شکل می‌دهد و در هر بخشی باید از این‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم. اگر این اتفاق بیفتد و در کنار این‌ها مدیریت مطلوبی هم وجود داشته باشد ما حتما شاهد خیل عظیم مخاطبانی خواهیم بود که به رسانه‌های داخلی اعتماد دارند و آن‌گاه است که می‌بینیم فیلتر کردن، پارازیت فرستادن و فعالیت‌های این چنینی دیگر معنایی ندارد.

گزارش : هانیه حقیقی

سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد