درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:07   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26853صفحه نخست » سه شنبه، 25 آبان 1395 - 12:06
در محل کارتان بخندید
من پس از خواندن ده‌ها مقاله معتبر در زمینه روانشناسی که اتفاقا بسیاری از آنها مقالاتی خشک و خسته‌کننده بودند، به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین مثال برای نشان دادن مسری بودن شادی در بین افراد به خنده مربوط می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من پس از خواندن ده‌ها مقاله معتبر در زمینه روانشناسی که اتفاقا بسیاری از آنها مقالاتی خشک و خسته‌کننده بودند، به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین مثال برای نشان دادن مسری بودن شادی در بین افراد به خنده مربوط می‌شود. خنده چیزی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم و شاهد بوده‌ایم که خندیدن ما بر دیگران و خندیدن دیگران بر ما چه تاثیر مثبت و شادی‌آوری دارد. شادی و شعف ناشی از خندیدن و خنداندن یکی از بخش‌های بنیادین انسانیت به‌شمار می‌آید؛ چراکه وقتی دیگران را به خندیدن و شاد شدن وادار می‌کنید، مثل این است که در کارش به او کمک می‌کنید و به‌طور غیرمستقیم از او می‌خواهید از نگرانی و ناراحتی درباره کار و زندگی‌اش خودداری کند و روی چیزهای شادی آور تمرکز کند که اگر چنین شود، احساس رضایت و شادکامی شما نیز چند برابر خواهد شد.

 

 خنده روابط بین افراد را مستحکم‌تر می‌سازد. ما همدیگر را می‌خندانیم تا شادی و انرژی را به زندگی تزریق کنیم. کمتر چیزی به اندازه لطیفه‌ای که تمام حاضران در اتاق را به خنده می‌اندازد، انرژی‌زا است. خیلی‌ها هستند که فکر می‌کنند جدی بودن در محل کار نشانه مصمم بودن و پشتکار داشتن در کار است؛ اما باید دانست که شاد و خندان بودن در محل کار به هیچ عنوان به معنای کم‌کاری و طفره رفتن از کار نیست. تحقیقات نشان داده است که افراد بیش از حد جدی و عبوس در محل کار خیلی زود دچار خستگی می‌شوند و این خستگی را به همکارانشان نیز منتقل می‌کنند. در طرف مقابل، افرادی که در محل کارشان لبخند بر لب دارند و هم خود می‌خندند و هم دیگران را می‌خندانند، به ندرت احساس خستگی و ملالت از کار دارند. وجود چنین افرادی در هر محیط کاری یک موهبت و فرصت ارزشمند به‌شمار می‌آید و موجی از انرژی مثبت را در فضا پراکنده می‌کند. به عقیده من، می‌توان با کمک تعریف لطیفه و داستان‌های خنده‌دار، هم اطرافیان را سرگرم کرد و به آنها انرژی مثبت داد و هم چیزهای بسیاری را به‌طور غیرمستقیم به آنها آموخت. یک مدیر می‌تواند با تعریف لطیفه‌ها و داستان‌های خنده‌دار و البته معنادار، بسیاری از نکات و مسائل را برای کارمندانش توضیح و تذکر دهد؛ بدون اینکه احساس منفی و دلخوری در آنها به وجود بیاورد.

آنچه مسلم است اینکه افراد در هنگام شادی و پرانرژی بودن، همه چیز را بهتر و کامل‌تر می‌آموزند. اگر شما با رئیس یا همکاران و مشتریان خود بخندید، از کاری که انجام می‌دهید لذت خواهید برد و روابطی پایدار و سازنده با دیگران برقرار خواهید کرد. پس همیشه آن چیزهایی را که لبخند بر لبان شما و دیگران جاری می‌کند به یاد داشته باشید و در هر فرصتی آنها را به‌کار ببندید. همیشه این سوال را از خود بپرسید که چگونه می‌توانید خنده و شادی را برای محل کارتان هدیه ببرید و برای این کار برنامه‌ریزی کنید. گسترش چنین روحیه‌ای در یک شرکت یا سازمان، خنده را به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ شرکتی آنجا تبدیل خواهد کرد و محل کار را به محیطی دل انگیز و زیبا و جایی شبیه به خانه برای کارکنان تبدیل می‌کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3912

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد