درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 06:16   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26797صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 22 آبان 1395 - 14:58
واکنش زاکربرگ به شایعات مربوط به تاثیرگذاری فیس‌بوک در پیروزی ترامپ
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موجی از شایعات در فضای مجازی مبنی بر نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی و در رأس آن ها فیس بوک در برتری ترامپ بر کلینتون شکل گرفت که امروز مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک هرگونه شایعه در این خصوص را بی پایه و اساس خواند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موجی از شایعات در فضای مجازی مبنی بر نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی و در رأس آن ها فیس بوک در برتری ترامپ بر کلینتون شکل گرفت که امروز مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک هرگونه شایعه در این خصوص را بی پایه و اساس خواند.

به گزارش جی پلاس، زاکربرگ با حضور در کنفرانسی تحت عنوان ‘تکنولوژی’ در واکنش به تاثیر صفحه اخبار و یا همان News Feed در پیروزی ترامپ، عنوان کرد:

به عقیده من، این تصور که خبرهای جعلی و ساختگی در فیس بوک، که تنها بخش کوچکی از محتوای این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهند بر انتخابات تاثیرگذار بوده است، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. رای دهندگان بر اساس تجربیاتی که در طول زندگی به دست می آورند، تصمیم می گیرند و فرد مورد نظر را انتخاب می کنند.

وی در ادامه افزود: این که بخواهیم بر روی این مسئله پافشاری کنیم که تنها دلیل رای دهندگان برای انتخاب یک نامزد، مشاهده خبرها و اطلاعات جعلی بوده است، منطقی و عاقلانه به نظر نمی رسد. بنابراین، ارسال چند پیام از سوی هواداران ترامپ، نمی تواند رای افراد در این انتخابات را تغییر دهد.

وی در این کنفرانس عنوان کرد که یکی از دلایلی که می توان بر اساس آن، عدم تاثیر خبرهای جعلی و ساختگی در این انتخابات را اثبات کرد، این مسئله است که این مقالات و اطلاعات جعلی در خصوص هر دو نامزد یعنی ترامپ و کلینتون منتشر شده و منحصر به یک جناح نبوده است.

اما نتایج حاصل از بررسی های وب‌سایت بازفید در اوایل سال جاری حاکی از این است که ۳۸ درصد خروجی خبرهای مربوط به جناح راست یعنی جمهوری خواهان، جعلی و گمراه کننده بوده و این در حالیست که تنها ۲۰ درصد خبرهای مربوط به جناح چپ، جعلی بوده است.

کرک پاتریک در ادامه از زاکربرگ در خصوص ایجاد فیلتری تحت عنوان ‘Filter Bubble’ سوال کرد. گفتنی است بر اساس این فیلتر، هواداران کلینتون تنها دیدگاه های مربوط به جناح خود را مشاهده می کردند و هواداران ترامپ نیز، تنها به دیدگاه های هواداران حزب خود دسترسی داشتند. زاکربرگ در این خصوص عنوان کرد ” بررسی های صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که این مسئله مشکلی را برای کاربران به وجود نمی آورد.”

وی به پژوهش اخیر این شرکت بر روی ۱۰.۱ میلیون کاربر وابسته به جناح های سیاسی که در مجله ساینس نیز منتشر شد اشاره و عنوان کرد که تنها ۱ درصد از کاربران، تمایل به مشاهده اخبار مربوط به جناح مخالف دارند.

زاکربرگ ادامه داد که یکی دیگر از واقعیت های برآمده از این تحقیق حاکی از این است که افراد تمایل چندانی به کلیک بر روی مقالاتی که با اعتقادات قبلی شان در تقابل است، ندارند.

البته به اعتقاد برخی کارشناسان، پژوهش صورت گرفته توسط فیس بوک چندان هم دقیق و بی عیب و نقص نیست. به اعتقاد این کارشناسان، افراد مورد بررسی در این تحقیق به صورت رندوم و یا اتفاقی انتخاب نشده بودند و پژوهش تنها بر روی کاربرانی صورت گرفت که طرفداری از جناح مورد نظر خود را در فرم های اطلاعاتی فیس بوک، پر کرده بودند. علاوه بر این، اگر نتایج حاصل از این تحقیق در اختیار پژوهشگران صورت گیرد، آن ها می توانند تحقیقات جداگانه و تکمیلی را در جهت رفع این مشکل انجام دهند.

زاکربرگ در پایان عنوان کرد که وی شدیداً بر روی نحوه تاثیرگذاری فیس بوک بر دموکراسی تمرکز کرده و شرکت تحت هدایت وی در تلاش است تا بتواند راهکارهای بهتری را برای پخش اخبار در شرایطی همانند انتخابات، پیدا کند.

من همیشه به این مسئله فکر می کنم و می خواهیم آن چه که انجام می دهیم، تاثیر مثبتی بر جهان داشته باشید. من دوست دارم تا مردم به اطلاعات جامع و گسترده ای دسترسی داشته باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران