درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26769صفحه نخست » جمعه، 21 آبان 1395 - 16:39
ترامپ و آینده صنعت تکنولوژی آمریکا
اکنون که شوک ناشی از انتخابات آمریکا در حال فروکش کردن است، توجهات به این سمت معطوف می‌شوند که سیاست‌های دونالد ترامپ (رئیس جمهور منتخب) در طول دوره چهار - و چه بسا - هشت ساله ریاست جمهوری او چگونه اعمال خواهند شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکنون که شوک ناشی از انتخابات آمریکا در حال فروکش کردن است، توجهات به این سمت معطوف می‌شوند که سیاست‌های دونالد ترامپ (رئیس جمهور منتخب) در طول دوره چهار - و چه بسا - هشت ساله ریاست جمهوری او چگونه اعمال خواهند شد.


دیو لی، گزارشگر تکنولوژی بی بی سی در آمریکای شمالی، می‌نویسد که سیاست‌ باراک اوباما طرفداری از نوآوری بود. دیدگاه او استفاده از دانش و تخصص‌های حوزه تکنولوژی برای بهبود بخشیدن به سیستم‌ها و خدمات دولتی بود.


به گفته آقای لی جدا از راه‌اندازی فاجعه‌آمیز و گران برنامه خدمات درمانیِ آقای اوباما، اما دیگر تلاش‌های وی عمدتاً با استقبال خوبی مواجه شدند.


با آقای ترامپ، اما آینده خیلی نامعلومی در پیش است. درست است که ما می‌توانیم از دل گفته‌های او در گذشته نکات زیادی را بیابیم، ولی مشکل اینجاست که جدا کردن ترامپ (کاندید ریاست جمهوری) در اوج رقابت‌های انتخاباتی از ترامپِ به عنوان مجری قانون (رئیس جمهور)، کار خیلی دشواری است.


بیشتر جزئیاتی که در زیر به عنوان مثال به آنان اشاره خواهد شد، برگرفته شده از پژوهش‌هایی است که توسط آی‌تی‌آی‌اف، یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا انجام گرفته‌است.

حریم خصوصی و رمزگذاری
رئیس اپل تیم کوک ممکن است در زمینه امنیت، خود را مخالف دیدگاه آقای ترامپ بیابد

طرح مسئله:
در بحبوحه ماجرای تیراندازی‌های مرگبار در سن‌برناردینو، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، اپل را به تضعیف سیستم رمزگذاری (اینکریپشن) در گوشی‌های آیفونش فرا خواند تا به تحقیقات در حوادث مشابه کمک شود. این شرکت، با بیان اینکه حریم شخصی کاربرانش باید برایش مقدم‌تر از هر چیزی باشد، از قبول درخواست اف‌بی‌آی سرباز زد.
آن موضع‌گیری، از طرف اکثر بازیگران عرصه تکنولوژی حمایت شد، ولی از طرف آقای ترامپ، خیر. بحث حریم شخصی کاربر هنگام بهره‌گیری از تکنولوژی، ورطه‌ای است که در دوران ترامپ نیز نبردهای زیادی را به چشم خواهد دید. امروز، خیلی‌ها نگران دیدگاه‌های او در این باره‌اند.

اظهارات او از زبان خودش:
"اپل را تا زمانی که آن اطلاعات را ارائه دهند، بایکوت کنید." (فوریه ۲۰۱۶، حین کارزار انتخاباتی‌اش)


"آنچنان بر او [تیم کوک، مدیر عامل اپل] سخت خواهم گرفت که کل مسیر بازگشتش تا «سیلیکون ولی» را با سرگیجه طی کند." (فوریه ۲۰۱۶، در مصاحبه با بلومبرگ)


فراخوان به تحریم اپل به خاطر دعوا بر سر رمزگذاری ظاهرا از سر خشمی لحظه‌ای بود. در واقع آقای ترامپ گفت: "این حرفی بود که من وسط یک سخنرانی به ذهنم رسید."


در واقع چیزی نبود که قرار باشد جدی گرفته شود؛ چرا که حتی معلوم شده حساب توییتری آقای ترامپ بر روی لوازم اپل ثبت شده (هر چند گفته می‌شود آقای ترامپ از آندروید استفاده می‌کند.)


آقای ترامپ، هنگام صحبت درباره قدرت مناقشه‌برانگیز اداره امنیت ملی آمریکا، (ان‌اس‌اِی) و تواناییهای تجسسی این سازمان گفت:
"اگر حقیقتش را می‌خواهید بدانید، به گمانم لحظه‌ای که تلفنم را برمی‌دارم، افراد در هرصورت دارند مکالمات مرا می‌شنوند. با اینکه غمگین کننده است، ولی من جانب امنیت را می‌گیرم. هنگامی که شما با مردمی مواجهید که به خاطر مسیحی بودن یا خیلی دلایل دیگر سرتان را می‌برند، وقتی در جهان دارند به ما نگاه می‌کنند و خواهان نابودی هرچه سریعترمان هستند، من جانب امنیت را می‌گیرم." (دسامبر ۲۰۱۵، در مصاحبه با شوی رادیویی هیو هویت)

معنای آن سخنان چیست:
ما واقعاً نمی‌دانیم. نگرش حاکم بر شعار "اول آمریکا" و حمایت و پشتیبانی نظامیان ممکن است منجر به این نتیجه‌گیری شود که حداقل اقدام آقای ترامپ، حفظ قدرت سرویس‌های امنیتی در داخل آمریکا است. با این حال برای شنیدن درباره جزئیات سیاست‌های وی ناگزیریم صبر پیشه کنیم. آقای ترامپ گفته که در صدد احیای لایحه میهن‌دوستی است؛ لایحه‌ای که به همراه اختیارات قانونی دیگر، قدرت زیادی را در اختیار ان‌اس‌اِی قرار داد تا حجم عظیمی از داده‌های مرتبط با تماس‌های تلفنی در آمریکا را جمع‌آوری کند تا اینکه بالاخره، قدرت گسترده‌اش توسط کنگره مهار شد. همچون دولت‌های پیشین، انتظار داریم که نبرد علیه ترور در این دولت نیز اصلی‌ترین توجیه‌کننده قدرت زیاد این نهاد‌ها باشد. هنگامی که بحث به رمزگذاری می‌رسد، ماجرای اپل این شانس را به آقای ترامپ داد که افکارش را در این زمینه به روشنی بیان کند. بر همین اساس، می‌توان گفت که نگرش او به وضوح حاکی از ترجیح امنیت به حریم خصوصی است.

ورود استعدادهای خارجی به "سیلیکون ولی"
ساندار پیچای، متولد هند، با پیشرفت در کارش مدیر عامل گوگل شد

طرح مسئله:
بخشی از نگرانی شرکتهای فناوری، آینده ویزای H1-B (اچ ۱- بی) است.
ویزای اچ ۱- بی برای کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی حیاتی محسوب می‌شود؛ از این جهت که به آنان امکان می‌دهد مهندسان و برنامه‌نویسان ماهر را در اختیار بگیرند. ویزای مزبور نوعی اقامت موقت است، ولی کمپانی‌ها می‌توانند اسپانسر کارکنان‌شان برای اقامت نامحدود در آمریکا شوند.

بیانات او از زبان خودش:
"من با اچ ۱- بی به خوبی آشنا هستم؛ چیزی است که من، رک بگویم، استفاده می‌کنم. (اما) نباید اجازه استفاده از آن را داشته باشم. نباید آن را داشته باشیم. بعدش هم، مهم است که بگویم من یک بازرگان هستم؛ و آنچه را که باید انجام شود انجام می‌دهم. وقتی که [چنین ویزایی] وجود دارد و ما بهش دسترسی داریم. ما نباید چنین چیزی را که برای کارگران ما بسیار بد و غیرمنصفانه است داشته‌باشیم و باید به آن پایان دهیم." (بخشی از سخنانش در مناظره انتخابانی جمهوریخواهان - سی ان ان. مارس ۲۰۱۶)

معنای آن سخنان چیست:
به نظر می‌رسد که نظر آقای ترامپ در این خصوص تغییر کرده باشد. به نظر می‌رسد که آقای ترامپ بر این عقیده است که از این نوع ویزا برای مهاجرت کارگران ارزان (به آمریکا) سوء‌استفاده شده است. او (مثلا) به موردی در فلوریدا اشاره می‌کند که کارکنان آمریکایی یه پارک دیسنی مجبور شده‌اند تا کارگران مهاجر و جایگزین و ارزانتر را آموزش دهند.


آقای ترامپ طرفدار مهاجرت نیروی کار ماهر است، خصوصاً اگر مهاجران به قصد تحصیل در کالج‌های رده بالای آمریکا به این کشور بیایند. احتمال می‌رود که او شرایط صدور ویزای اچ ۱- بی را تغییر دهد یا کلاً آن را ملغی و جایگزین تازه‌ای ارائه کند تا در برابر آنچه که وی سوءاستفاده از سیستم فعلی می‌پندارد، سختگیری بیشتری به خرج ‌دهد.

آمادگی آمریکا برای جنگ سایبری
پژوهشگران پیش‌بینی یک حمله سایبری بزرگ را در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ترامپ می‌کنند


حملات سایبری پی در پی در حال وقوع هستند؛ حملاتی که قدرتمندتر و خطرناک‌تر می‌شوند. "فورستر ریسرچ" پیش‌بینی کرده که "در ۱۰۰ روز اول، رئیس‌جمهور تازه با یک بحران سایبری مواجه خواهد شد."


و با اینکه بیشتر بحث‌ها در دوران منتهی به انتخابات معطوف به کنترل احتمالی آقای ترامپ به کدهای تسلیحات هسته‌ای بود، پرسش مطرح در حال حاضر این است که وی چگونه با تهدیدهای فزاینده سایبری که از سمت چین، روسیه و دیگر گروه‌های هکر متوجه این کشور است مقابله خواهد کرد.

بیانات او از زبان خودش:
"امنیت سایبری جنبه‌ای از ماجراست که شاید به سختی قابل حصول باشد. اما من خواهم گفت که ما در این زمینه کاری را که باید بکنیم، انجام نمی‌دهیم. این بحثی است که شامل کل تشکیلات دولتی نیز می‌شود. خیلی کارها هستند که می‌توانیم آنان را بهتر انجام دهیم. و امنیت سایبری قطعاً یکی از آن کارهاست." (سپتامبر ۲۰۱۶، حین مناظره انتخاباتی)

معنای این سخنان چیست:
بر خلاف جنگ متعارف که در آن ناظران می‌توانند جت‌ها را در آسمان و تانک‌ها را بر زمین مشاهده کنند، ردگیری جنگ سایبری بسیار مشکل‌تر است. ممکن است ما هیچگاه به افکار دقیق آقای ترامپ در زمینه مقابله با حملات سایبری پی نبریم و اقدامات دولت او در پنهانکاری محض صورت پذیرند. او همچنین گفته که خواهان گسترش توان تهاجمی آمریکا در این زمینه است؛ به گونه‌ای که این کشور بتواند در مقابل یک حمله سایبری، دست به حملات تلافی‌جویانه بزند. این امر بی‌سابقه‌ای نخواهد بود - از این جهت که سلاح‌های سایبری در گذشته نیز توسط آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد