شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برخی از غرفه داران با انتخاب رنگ های معمولا شاد و ترکیبی و تزیین نوشتاری شعارهای خود، سعی در جلب توجه بازدیدکنندگان برای بازدید از غرفه خود دارند .
تعدادی از مسئولان غرفه نیز با چاپ بنر در ابعاد مختلف به ویژه در ابعاد بزرگتر از حد معمول و استاندارد، شعارهای تبلیغاتی خود را برجسته کرده و به دنبال جذب هر چه بیشتر مخاطبان هستند .
طعم یک خبر داغ با رنگ آمیزی رنگ های قرمز و تند در غرفه و خارج از آن، حساس اما واقعی ، طلوع آفتاب از شرق، استفاده از لامپ های رنگارنگ نواری و غیره، نصب تلویزیون های ال سی دی در ابعاد مختلف از جمله شعارها و شگردهای تبلیغاتی غرفه داران برای جذب و جلب بازدیدکنندگان است .
در این ارتباط برخی از غرفه داران نیز در زمینه تبلیغات خود کمی جلوتر رفته و از افرادی که در زمینه تئاتر فعالیت داشته و به نوعی در این خصوص تجربه دارند بهره گرفته و با استفاده از رنگ آمیزی صورت و لباس های آنان در مقابل غرفه و انجام حرکات نمایشی رباتیک، سعی در جلب توجه بازدیدکنندگان به سمت غرفه خود دارند .
این افراد که صورت های آنان یکدست رنگ قرمز و یا سفید شده، دقیقه ها بدون حرکات در مقابل غرفه های خویش همانند تندیسی از یک انسان در حال مطالعه ایستاده و حرکات رباتیک انجام می دهند و موجب ایجاد تنوع خاصی برای غرفه ها شده اند .
برگزاری مسابقات مختلف توسط غرفه داران با اهدای جوایز از قبیل گوشی تلفن همراه و تبلت و غیره از دیگر روشها و شیوه هایی است که غرفه داران برای جذب مخاطبان خود به کار گرفته اند .
مسئولان برپایی نمایشگاه به منظور رفع خستگی بازدیدکنندگان و استراحت مردم با ایجاد غرفه هایی در مسیر اصلی داخل نمایشگاه و ارایه مجلات و روزنامه و مختصر پذیرایی چای داغ به دنبال ایجاد آرامش برای بازدیدکنندگان هستند .
محمد رضا صادقی از بازدیدکنندگان نمایشگاه که خود را یکی از نویسندگان کشور معرفی کرد، نمایشگاه مطبوعات را پلی برای ارتباط هرچه بیشتر بین مردم و رسانه ها عنوان کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته آنگونه که باید نتوانسته در زمینه تبلیغات خارج از مجموعه به درستی استفاده و برنامه ریزی کند .
وی اظهار داشت: رسانه ها همواره به دنبال حل مشکلات مردم بوده و هستند اما کسی توجهی به مشکلات دست اندرکاران آنها نداشته و به فکر آنان نیستند .
وی که خود را خبرنگار قدیمی یکی از رسانه ها، قبل از زمان روی آوردن به نویسندگی عنوان کرد، افزود: در مجموع از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه بیست و دوم و زحمت کشان رسانه تشکر و قدردانی می کنم .
سیده سادات حسینی از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، برپایی چنین نمایشگاهی را مثبت ارزیابی کرده و آن را گامی به سمت جلو عنوان کرد .
وی در خصوص نحوه و شیوه تبلیغات غرفه داران برای جذب مخاطبان گفت: بسیاری از غرفه داران با ایجاد سر و صدای اضافی موجب اذیت و آزار روحی بازدیدکنندگان می شوند .
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای مصلی مسقف و سرپوشیده است مسئولان نمایشگاه نباید به غرفه داران اجازه استفاده از هر نوع شیوه تبلیغاتی آزار دهند روحی برای بازدیدکنندگان را بدهند .
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که از چهاردهم ماه جاری در محل مصلی بزرگ امام (ره) آغاز شده تا بیست و یکم آبان ماه دایر است
منبع: ایرنا
|