درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:01   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26678صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 17 آبان 1395 - 11:11
چرا به روبط عمومی نیازمندیم
سید محمد عباس زادگان - ماهیت حکومت در عصر حاضر ایجاب می کند گردانندگان امور کشور که قوانین وضع و به مردم خدمت می کنند با مردم کشور حسن ارتباط و تفاهم داشته باشند تا از پشتیبانی کامل آنها برخوردار شوند. میزان موفقیت دولت ها در کارهای خود، بسته به میزان و پشتیبانی و همکاری مردم است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دستگاه دولت ها در عصر ما به نحوی بی سابقه عریض شده است. زیرا توقعات مردم از دولت ها زیاد شده است و دولت ها مجبورند که دایم به دامنه فعالیت های خود بیافزایند و در هر زمینه و امری خدمتگزار مردم باشند.


ماهیت حکومت در عصر حاضر ایجاب می کند گردانندگان امور کشور که قوانین وضع و به مردم خدمت می کنند با مردم کشور حسن ارتباط و تفاهم داشته باشند تا از پشتیبانی کامل آنها برخوردار شوند. میزان موفقیت دولت ها در کارهای خود، بسته به میزان و پشتیبانی و همکاری مردم است. پس دولت ها باید همواره با مردم ارتباط حسنه و تفاهم داشته باشند و این امر نه تنها ایجاب می کند که اولیای امور یک جامعه در کار خود بصیر، بین، لایق و توانا باشند، بلکه باید کارشناسان ورزیده در روابط عمومی را نیز در استخدام خود نگاهدارند و حسن تفاهم و اعتماد و اطمینان را که لازمه پیشرفت در هر امر مهمی است، فی ما بین برقرار سازند.


دکتر «جان لی» یکی از کارشناسان سیاست‌های ارتباطی معتقد است که «هیچ چیز بیش از بی توجهی به ماهیت ارتباط و نیاز جامعه به برقراری ارتباط، نمی تواند تأثیر منفی و تحریف کننده بر جریان راستین ارتباط واثرت سازنده آن در برنامه های ملی و سازمانی داشته باشد.»

کارکرد ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها
برای برآوردن نیازها و خواسته های بشر، انسان ها و واحدهای اجتماعی اقدام به ایجاد و حفظ روابط با سایر اشخاص و واحدهای اجتماعی می کنند. این روابط دارای درجات متفاوتی از تعامل و وابستگی های متقابل و در نتیجه سطوح مختلفی از تبادلات اجتماعی و اقتصادی هستند.


اساساً سازمان بدون «ارتباطات» معنی و مفهومی ندارد. ارتباط تار و پود سازمان را به هم پیوند می دهد و موجب یکپارچگی و وحدت سازمان می شود، به ویژه آن که انجام کلیة وظایف همچون جمع آوری اطلاعات، تصمیم گیری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و اطلاع رسانی در سازمان، منوط به ایجاد ارتباط و حصول اطلاعات است.


مقصود از ارتباطات عبارتست از «انتقال و تبادل اطلاعات، معانی و مفاهیم، احساسات و ادراکات بین افراد در سازمان و بین سازمان و مخاطبان آن با واسطه یا بلاواسطه و مستقیم یا غیر مستقیم.»


در حقیقت ارتباطات نقش های مختلفی را در کارآیی عملیاتی یک سازمان یا شرکت تجاری ایفا می کنند. از جمله:
ارتباطات یک «ابزار تصمیم سازی» است.
اطلاعات و دانش را به مخاطبانی که با سازمان سرو کار دارند، ارایه می دهد و سازمان را کاملاً مطلع و آگاه، اثر گذار، موفق و پررونق و رقابتی می سازد.
سازمان یا شرکت را پیش رونده در حوزة فعالیت خود می کند.


ارتباطات یک فراگرد اساسی در سازمان است. ارتباطات همانند سیستم عصبی است که به پیوستگی سازمانی منجر می شود و این امکان را فراهم می کند تا اعضا با یکدیگر همکاری و فعالیت ها و تلاش ها را هماهنگ کنند. باید توجه داشت که ارتباطات یک فرآیند یا جریان مداوم است. یعنی پدیده ای «پویا» و مبتنی بر تغییرات یا «دگرگونی ها» بوده و «نظام گرا» است. فراگرد ارتباطی «تعاملی و میان کنش» و «دو سویه» است و در این میان واحدهای روابط عمومی میان افراد و واحدهای سازمانی و بین سازمان و مخاطبان استراتژیک آن نقش ایفا می کند.


در فرآیند ارتباطی برای انتقال پیام ها و ایجاد مکانیزم بازگشت پیام، به یک عامل پویا و مبتکر نیاز است. این عامل پرتحرک در سازمان‌ها، همان واحد مردم داری یا روابط عمومی است.
میزان اختیاری که دفاتر روابط عمومی در سازمان ها از آن برخوردارند، معمولاً بستگی به این که بالاترین مقام مؤسسه چه شناختی از روابط عمومی دارد و تا چه اندازه می خواهد مفهوم روابط عمومی را در برنامه های دراز مدت منظور کند.


در سازمان ها و شرکت‌های بزرگ، واحدهای روابط عمومی در بالا و در مجاورت ریاست کل در نمودار سازمانی جای دارند. این امر به لحاظ توانایی در نتیجه تحصیلات، تجربیات و دانش در مشاهده و تفسیر افکار عمومی، به تصمیم گیری مدیریتی، برنامه ریزی و اجرای برنامه هایی که درک و حمایت مخاطبان را کسب و حفظ می کند، کمک می کند.


واحدهای روابط عمومی با به کارگیری برنامه های ارتباطی اثر بخش، به سازمان در ایجاد روابط با ثبات با «مخاطبان استراتژیک» کمک می کنند و سازمان را با مدیریت کردن تعارض و کاهش هزینه های تعارض که ممکن است به واسطة قوانین و مقررات، فشارها و اقامة دعاوی علیه سازمان به وجود آید، اثر بخش می کنند. همچنین روابط عمومی در داخل سازمان نیز با برقراری ارتباطات متقارن و دو طرفه با کارکنان رضایت شغلی آنان را افزایش می دهد.


از سوی دیگر مطالعات نشان می دهد که بر اساس «نسبت سود – هزینه» واحدهای روابط عمومی 235 درصد بازگشت سرمایه دارند از این رو توجه به مدیریت روابط عمومی دارای توجیه اقتصادی، عقلی و منطقی است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد