درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 00:01   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها باید سخنگوی دستگاه های اجرایی و زبان گویای مردم باشند
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: روابط عمومی ها آموزش را جدی بگیرند
  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر حسینعلی افخمی
  اپ‌های منتخب سال
  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم
  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد
  3 دلیل اینکه مدیریت داده برای موفقیت بسیار مهم است
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26673صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 16 آبان 1395 - 11:43
تاکید معاون مطبوعاتی بر مشخص کردن چهارچوب‌ها برای رسانه‌ها
معاون مطبوعاتی تأکید کرد: سخت‌گیری‌هایی که در حوزه مطبوعات انجام می‌دهیم نباید کلی باشد؛ چارچوب‌ها باید مشخص باشند تا به سلیقه‌ی مجری برنگردد و از طرفی مجریان در اعمال قانون تبعیض قائل نشوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در برنامه زنده‌ای در تلویزیون حاضر شده بود، میزان استقبال از نمایشگاه امسال را نسبت به دوره‌های گذشته مطلوب‌تر خواند.

او در این راستا به تقسیم‌بندی موضوعی نمایشگاه مطبوعات که سه سال است انجام می‌شود، اشاره کرد و این اقدام را در راستای حضور بهتر و موثرتر بازدیدکنندگان برای حضور و پیدا کردن بخش‌های مورد علاقه خود در غرفه‌ها دانست.

حسین انتظامی که عصر شنبه در برنامه «چرخ» شبکه چهار حاضر شده بود، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تفاوت رسانه‌های سنتی و رسانه‌های مدرن نکاتی را مطرح کرد.

او در بخشی از صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که در رسانه‌های سنتی یا رسانه‌های همگانی مقوله‌ای به نام دروازه‌بانی خبر وجود دارد.

او توضیح داد: ممکن است ابزارآلات در رسانه‌های سنتی مدرن باشد، اما وجه مشترک آن‌ها این است که در رسانه‌های سنتی محتوا دروازه‌بانی می‌شود و سپس در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. در رسانه‌های سنتی یک نفر صحبت می‌کند و مخاطب او را می‌بیند و نهایتِ تعامل مخاطب با تولیدکننده پیام، به شکل انتقال نظرات از طریق تلفن و پیامک خواهد بود.

او با بیان اینکه الان دوره رسانه‌های اجتماعی است، یادآور شد: عده‌ای با کمال بدبینی می‌گویند که دوره‌ی کاغذ به سر آمده، این در حالی است که بسیاری از کارشناسان به این نظر اعتقادی ندارند. مدیوم‌های رسانه‌ای در طول زمان اضافه شده‌اند و رسانه‌های جدید شکل گرفته‌اند. وقتی رادیو ظهور کرد عده‌ای آن را پایان دوره مطبوعات می‌دانستند همان‌طور که وقتی تلویزیون آمد برخی پایان رادیو را پیش‌بینی می‌کردند اما در حوزه رسانه هیچگاه با آمدن فرزند نورسیده به خانواده، فرزند کهنه فراموش نشده است.

انتظامی با بیان اینکه الان در عصر چندرسانه‌ای هستیم یکی از ویژگی‌های این عصر را اینگونه دانست که فرزند جدید به دنبال هم‌افزایی برای ارائه یک بسته جدید است و رسانه‌ای موفق است که ترکیبی از همه رسانه‌ها باشد.

او بار دیگر به ویژگی رسانه‌های جمعی و سنتی اشاره کرد و گفت: در رسانه‌های جمعی نوعی دروازه‌بانی خبر اتفاق می‌افتد. بر این اساس وقتی خبری را از رادیو، تلویزیون یا مطبوعات می‌شنوید احتمال اینکه صحت داشته باشد بیشتر است. یکی از ویژگی ‌های رسانه‌های نو این است که همه تولیدکننده هستند و از آنجا که همه از مهارت کافی برخوردار نیستند و هر مطلبی ممکن است منتشر شود، شما باید همه مطالب را از آزمون صحت بگذرانید و برای کنترل صحت باید سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرید تا بتوانند راستی‌آزمایی کنند.

معاون مطبوعاتی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه مشکلاتی باید از پیش پای خبرنگاران برداشته شود؟ گفت: باید به سمت عدالت رسانه‌ای پیش برویم و هرچه ممکن است رانت‌های رسانه‌های دولتی را کاهش بدهیم تا فضای رقابتی ایجاد شود. ما وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم باید کمک کنیم بخش خصوصی جلوه کند پس دولت باید به بخش خصوصی کمک کند؛ بنابراین در سه سال گذشته به بخش دولتی مجوز تاسیس روزنامه و خبرگزاری نداده‌ایم و یارانه آن‌ها را هم قطع کرده‌ایم.

او همچنین بر افزایش آموزش و مهارت در حوزه خبرنگاری از سوی دولت تأکید کرد.

معاون مطبوعاتی تأکید کرد: سخت‌گیری‌هایی که در حوزه مطبوعات انجام می‌دهیم نباید کلی باشد. چارچوب‌ها باید مشخص باشند تا به سلیقه مجری برنگردند و مجریان تبعیض قائل نشوند.

حسین انتظامی همچنین در پاسخ پرسش به مجری درباره حمایت از مطبوعات علمی یادآور شد که رسانه‌های علمی در بسته حمایتی وزارت ارشاد قرار دارند و یارانه این نشریات سه برابر پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه وزارت ارشاد زمینه را برای ظهور و بروز نشریات علمی فراهم کرده و از انتشار چنین نشریاتی استقبال می‌کند.

در پایان برنامه «چرخ» مجری که چند باری بر محبوبیت انتظامی در بین اهالی رسانه تأکید کرده بود، بار دیگر این نکته را یادآور شد که معاون مطبوعاتی در پاسخ به وی توضیح داد: یکی از تدابیری که دولت به خرج داده این است که نماینده مطبوعاتی‌ها را از بین آن‌ها انتخاب و در واقع خودشان را مبصر خودشان کرده است؛ به همین جهت مطبوعاتی‌ها به بنده لطف دارند.

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد


  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند


  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود