درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:48   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26584صفحه نخست » سه شنبه، 11 آبان 1395 - 13:50
شعار نمایشگاه مطبوعات مشخص شد/رونمایی از کتاب «حقوق جهانی ارتباطات» به قلم دکترکاظم معتمدنژاد برای اولین بار
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت، صداقت» از چهار روز دیگر افتتاح می‌شود؛ در نشستی خبری که به همین منظور با حضور معاون مطبوعاتی برگزار شد، از پوستر این نمایشگاه هم رونمایی به عمل آمد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور حسین انتظامی صبح (۱۰ آبان) در ساختمان معاونت امور مطبوعاتی برگزار شد .

رییس نمایشگاه مطبوعات در ابتدای سخنانش ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران حاضر در مراسم، گفت :‌ یاد و خاطره زنده‌یاد محمدرضا رستمی  که در جلسات قبلی نشست خبری نمایشگاه مطبوعات شرکت می‌کردند را گرامی می‌داریم .

او در ادامه با اشاره به  فرآیند ثبت‌نام الکترونیک نمایشگاه مطبوعات  اظهار کرد:‌ سال گذشته ثبت‌نام الکترونیک نمایشگاه مطبوعات آغاز شد و امسال به صورت کامل اجرا شد. این ثبت‌نام در چهار مرحله پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام ابتدایی، ثبت‌نام قطعی و سپس جانمایی به صورت الکترونیک انجام شد و بالغ بر ۶۲۰ غرفه در نمایشگاه مطبوعات امسال در بخش‌های مختلف ثبت‌نام و جانمایی شدند .

او همچنین خاطرنشان کرد: فرایند الکترونیک که از الزامات برنامه‌های پنجم توسعه است مزایای متعددی دارد. کاهش هزینه‌ها، افزایش نظارت‌پذیری و فراگیری و تکریم واقعی ارباب رجوع از جمله این مزایا هستند و ما نیز در این راستا فرایند جانمایی الکترونیک نمایشگاه را به صورت الکترونیک برگزار کردیم؛ چرا که در این روش تبعیضی وجود ندارد و هیچ وقت حواشی پیش نمی‌آید؛ این در حالی است که در دوره‌هایی که جانمایی توسط ستاد برگزار می‌شد، به ناحق یا حق گله‌گذاری‌هایی وجود داشت .

انتظامی اظهار کرد: همچنین این امکان فراهم شد تا برخی از غرفه‌ها مهمانان دیگری را از رسانه‌های دیگر بپذیرند و به همین منظور تالارهای گفت‌وگویی در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) یعنی محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات تعبیه شده است .

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، این نمایشگاه را فرصتی برای ارزیابی رسانه‌ها برشمرد و گفت:‌ خوشبختانه ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اطلاع‌رسانی‌های لازم را به موقع و به سرعت انجام داده‌اند و در این نشست تنها جمع‌بندی‌هایی اعلام می‌شود .

انتظامی اعلام کرد: در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ۲۳ موسسه مطبوعاتی، ۶۵ رسانه‌ استانی و منطقه‌ای، ۸ تشکل‌ مطبوعاتی، ۲۰ حوزه‌ کسب و کار مرتبط، ۷ روابط عمومی، ۲ نشریه دانشجویی، ۴۰ روزنامه، ۱۳ خبرگزاری عمومی، ۲۳ رسانه در بخش دین و اندیشه، ۸۶ رسانه در بخش فرهنگی و هنری، ۹۴ رسانه در بخش سیاسی و اقتصادی، ۹۹ رسانه در بخش آموزشی و تخصصی، ۷۹ رسانه در بخش عمومی و خانواده و ۱۱ رسانه در حوزه کودک و نوجوان حضور دارند .

معاونت امور مطبوعاتی یادآور شد: در نمایشگاه امسال  نشست‌های حرفه‌ای  برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از آن بر عهده خود رسانه‌هاست. به همین منظور تالارهای گفت‌وگویی برای فعالیت رسانه‌ها با محوریت ستاد نمایشگاه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. همچنین برخی از میزگردها توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود. کارگاه‌های مختلفی نیز برای حاضران در نمایشگاه تدارک دیده شده است که توسط استادان به‌نام روزنامه‌نگاری برگزار می‌شوند .

انتظامی  شعار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را «شفافیت و صداقت » اعلام کرد و درباره انتخاب این شعار اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه و انتخاب این شعار در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه انجام شده است که این شورا متشکل از روسای تشکل‌های مدیریتی مطبوعات و همکاران ستاد معاونت مطبوعاتی است .

او ادامه داد: قطعا شفافیت باید ضمانت اجرایی داشته باشد که این موضوع با قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات بیشتر شده است. ما باید پیگیر توسعه این قانون باشیم و برای این کار نیاز به آموزش در سه مرحله داریم؛ اول آموزش مردم بعد به مدیران و سپس بدنه اجرایی. چرا که این قانون درباره ارتباط مردم و حکومت، رویکردی انقلابی دارد .

او شعار امسال را  در جهت تداوم و تکمیل شعارهای سال گذشته برشمرد و گفت: ما به عنوان رسانه باید طالب شفافیت از دولت‌ها باشیم. هر چقدر شفافیت افزایش پیدا کند میزان فساد کاهش پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه مردم‌سالاری و ارتباط با مردم افزایش و هزینه‌های نظارت کاهش پیدا می‌کند. متقابلا از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود که با اخلاق حرفه‌ای نسبت به پیگیری حقوق مردم و بهره‌گیری از شفافیت، رفتار سالمی داشته باشند .

معاونت امور مطبوعاتی اعلام کرد که در نمایشگاه امسال  کتاب «حقوق جهانی ارتباطات» به قلم زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد  برای اولین بار منتشر و در نمایشگاه رونمایی می‌شود .

او همچنین یادآور شد که در نمایشگاه امسال همچون سال گذشته  روزنامه‌ها عهده‌دار انتشار بولتن نمایشگاه شده‌اند . به جای آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودش بولتن نمایشگاه را منتشر کند بهتر است خود اهالی رسانه که صاحب واقعی نمایشگاه مطبوعات هستند این کار را انجام دهند .

انتظامی با اشاره به مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات یادآور شد: مطابق سنت چهار ساله نمایشگاه مطبوعات، در پایان، نام خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، روزنامه‌های ورزشی و پایگاه‌های خبری که در حوزه زبان و ادبیات فارسی خوب عمل کرده‌ و این عنصر ارزشمند را پاس داشته‌اند، اعلام می‌شود. علاوه بر این از رسانه‌های برتر نیز با توجه به شاخص‌های اعلام شده تقدیر صورت می‌گیرد و در نمایشگاه سال آینده از تخفیف‌هایی نیز برخوردار می‌شوند؛ کما اینکه امسال نیز رسانه‌های برتر سال گذشته برای جانمایی از فرصتی برخوردار شدند و توانستند یک ساعت زودتر اقدام کنند .

او با بیان اینکه امیدواریم با تجربیاتی که در سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم نمایشگاه امسال فضای آرام و در عین حال پرنشاط‌تری داشته باشد، اعلام کرد که در نمایشگاه مطبوعات امسال،  نمایشگاه‌های عکسی  با عناوین «ایران در سالی که گذشت»، «محیط زیست» و «ایران و کره جنوبی» برگزار می‌شود که نمایشگاه «ایران و کره جنوبی» توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه‌های «ایران در سالی که گذشت» و «محیط زیست» توسط انجمن عکاسان ایران برپا می‌شود .

معاون امور مطبوعاتی اظهار کرد: در چهار مرحله مختلف ثبت‌نام، با ریزش‌هایی مواجه بودیم اما در مجموع امسال حضور رسانه‌ها نسبت به سال گذشته با ۳۰ درصد افزایش همراه بوده است. همچنین در نمایشگاه مطبوعات امسال تنوع دیدگاه‌های سیاسی و مدیوم‌های رسانه‌ای بیشتر شده است .

او در پاسخ به این پرسش که آیا رسانه‌های خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند، گفت رسانه‌های خارجی در نمایشگاه غرفه ندارند  اما اداره کل رسانه‌های خارجی همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه مطبوعات حضور دارد و از روزنامه‌نگاران خارجی به منظور تعامل  و دیپلماسی رسانه‌ای و انتقال تجربیات دعوت می‌کند .

انتظامی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه مطبوعات بین‌المللی نمی‌شود؟ اظهار کرد: به نظرم باید به معنای واژگان توجه بیشتری کرد. ما وقتی می‌گوییم نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات یعنی باید تعدادی رسانه‌های مشهور و معتبر دنیا را در این نمایشگاه داشته باشیم. در واقع باید بتوانیم تراز نمایشگاه را به آن سطح برسانیم که رسانه‌های معتبر دنیا در آن حضور پیدا کنند. واقعیت این است که با حضور دو یا سه رسانه خارجی نمی‌توان نام این نمایشگاه را بین‌المللی گذاشت .

معاون امور مطبوعاتی درباره ظهور و حضور رسانه‌های جدید در عرصه اطلاع‌رسانی گفت: الگوی مصرف رسانه‌ای تغییر کرده است و در حال حاضر رسانه‌های جدید جایگزین رسانه‌های جمعی می‌شوند؛ البته این موضوع به این معنی نیست که رسانه‌های جمعی باید قافیه را ببازند بلکه باید با تأکید بیشتر بر وجوه ممیزی خودشان و استفاده از فضای تعاملی، حضورشان را در عرصه رسانه پررنگ‌تر کنند. منظورم از وجوه ممیزی هر رسانه این است که به عنوان مثال وجه ممیزی که رادیو دارد، تلویزیون ندارد. یا وجه ممیزی که روزنامه دارد رسانه‌های اجتماعی جدید ندارند .

انتظامی همچنین درباره این موضوع که بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در آخرین سال دولت یازدهم برگزار می‌شود و طبعا فضای سیاسی متفاوت‌تری خواهد داشت، گفت: در نمایشگاه امسال رسانه‌های طیف‌های مختلف فکری حضور دارند و طبعا مهمانان خاص خودشان را نیز خواهند داشت که می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تالارهای گفت‌وگوی نمایشگاه از حضور سایر رسانه‌ها در نشست‌هایی که برگزار می‌کنند بهره‌مند شوند. با توجه به رشد و بلوغی که رسانه‌ها به آن رسیده‌اند فضای نمایشگاه مطبوعات طبیعتا آرام‌تر و در عین حال با نشاط‌تر خواهد بود .

معاون امور مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه مطبوعات علیرغم انتظارات عده‌ای در مصلای تهران برگزار شد و نه شهر آفتاب، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره محل برگزاری نمایشگاه بر عهده خود رسانه‌ها بوده است. روسای تشکل‌های مدیران مطبوعاتی این طور جمع‌بندی کرده است که نمایشگاه در مصلای تهران برگزار شود و طبعتا ما نیز با توجه به نظرات صاحبان اصلی نمایشگاه مطبوعات این تصمیم را گرفتیم. در ضمن برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران باعث می‌شود تا اهالی رسانه به محل کار خودشان نزدیک‌تر باشند تا بتوانند فعالیت‌های رسانه‌ای‌شان را انجام دهند .

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت، صداقت» از 14 تا 21 آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. موسسات مطبوعاتی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند .

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد