درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:51   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26579صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 4 مرداد 1399 - 15:45
محتواسازی برای تسخیر ذهن مشتریان
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عصر امروز و عصر بعدی کسب و کار های ما، عصر کسب و کار ها و برند های آنلاین است. برند های آنلاین در حال توسعه و ترویج هستند. دیگر کسب و کار ها صرف به داشتن یک وب سایت پویا نمی توانند در بازار هدف خود جایگاهی داشته باشند. برخی کسب و کار های امروز دیگر کاملا به صورت آنلاین اداره می شوند و برای رقابت با رقبا نیاز به برند سازی آنلاین دارند. در فضای آنلاین، مشتری براساس خدمات، شهرت و اعتبار شما خرید می کند که این نیازمند بستر سازی مناسب در حوزه فعالیت ها و بازاریابی آنلاین است.

قوانین اینترنتی در عصر دیجیتال و بزرگ ترین موتور جست وجوی دنیا «گوگل» نشان می دهد 80درصد نتایج جست وجو، توسط شما و حضورتان در وب است و موتور های جست وجو در جهت ارزش دادن به فعالیت شما و مخاطبان می خواهند مخاطبان و مشتریان واقعی برای شما پیدا کنند.

امروز دیگر نمی توان گفت که صرف به داشتن یک وب سایت فعال می توان به راحتی از موتور های جست وجو کاربر گرفت به دلیل اینکه الگوریتم این موتور های جست وجو روزانه در حال تغییر است تا نتوان با یک روند ساده، محبوب دل موتور های جست وجو شد و شما می توانید نمایش این تغییرات در موتور جست وجوی گوگل را در سایت اینترنتی فـا دنبال کنید که برای نخستین بار در ایران این آمار با جزییات منتشر می شود.

شما در برندسازی آنلاین در حالی که در تعامل و ارزش دادن به مشتریان بلند مدت خود هستید، باید برای مشتریان جدید خود در ارتباط اول یک تصویر و شخصیت محبوب بسازید.

در اینجا با شما شش نکته را برای یک روند ذهنیت سازی خوب در مشتریان تان مرور می کنیم:

1- نمایش اعتبار در نگاه اول:

اعتبار شما برند آنلاین شما را با دیگران متمایز می کند، به همین دلیل نظرات مثبت دیگران را نسبت به کسب و کار خودتان منتشر کنید. هر چقدر این نظرات از افراد معروف، معتبر و شناخته شده  باشد، تاثیر مثبت بیشتری در دیدگاه مشتری می گذارد.

برند های معتبری را که با شما همکاری داشته اند در صف مشتریان خود به نمایش بگذارید، مثلا شما وقتی وب سایت یک مجموعه خارجی را چک می کنید و در صف مشتریانش شرکت های بزرگی همچون گوگل را می بینید چه حسی به شما دست می دهد؟ به تازگی داشتم به دنبال یک شرکت ارائه دهنده خدمات پیامک برای مجموعه خودمان می گشتم که با یک مجموعه ای روبه رو شدم که در صف مشتریانش شرکت های بین المللی همچون گوگل و وایبر وجود داشت.

برایم جالب شد این شرکت ها چه خدماتی از این مجموعه ایرانی می گیرند و این حس کنجکاوی من را برای زمان زیادی در وب سایت خودشان نگه داشت و جالب بود که این مجموعه STP ارسال پیامک را به این شرکت ها ارائه می داد. برند این شرکت به پشتوانه اعتبار شرکت گوگل و وایبر در ذهن ها ماندگار شد.

از گواهی نامه های اخذ شده و مدارک حضور در رویداد ها در وب سایت خود حتما استفاده کنید چون شما در بخش آموزش شرکت خود فعال بودید و این پویایی و به روز بودن علم مجموعه شما را به نمایش می گذارد و به مشتری خود این ذهنیت را می دهید که خدمات شما با جدید ترین علم ارائه می شود.

تجربیات مشتریان تان را در رابطه با همکاری هایی که با شما داشته اند به مشتریان جدید خود منتقل کنید از طریق متن، صدا و تصویر شما می توانید به صف مشتریان خشنود ما بپیوندید. این بخش به افزایش اعتبار و اعتماد مشتری جدید به شما خیلی کمک می کند. در این بخش نباید از جملات بلند و طولانی استفاده کنید، باید جملات کوتاه، مختصر، مفید و فقط حاوی اصل پیام استفاده شود.

جمع بندی: پس در این بخش ما به چهار روش نمایش اعتبار در برند آنلاین رسیدیم: 1. نقل قول افراد بزرگ و شناخته شده در حوزه فعالیت شما 2. درج لوگوی مشتریان خود 3. نمایش گواهی نامه ها و مدارک اخذ شده در جهت بهبود کسب و کار 4. نقل قول مشتریان راضی خود به صورت کوتاه

2- سرمایه گذاری در رسانه ها:

رسانه ها به دلیل اینکه هر روز با مردم در ارتباط هستند مورد اعتماد مردم اند. شما با انتشار خبر در رسانه ها می توانید مورد توجه میلیون ها نفر باشید و در جهت افزایش اعتبار خود گام بردارید. به طور مثال وقتی شما در یک وب سایت خبری و در یک روزنامه معتبر تبلیغی را می بینید یا اینکه یک خبر مندرج در سایت را می خوانید به کدام بیشتر می توانید اعتماد کنید؟

شاید شما از تبلیغات بنری در سایت های معتبر، ورودی خوبی داشته باشید،بنابراین از طریق خبر در سایت های معتبر و نشریات می توانید به اعتبار خود بیفزایید. شما با این کار در افزایش اعتبار خود سرمایه گذاری کرده اید.

امروز در بین تبلیغات پررنگ و لعاب  خبر بیشتر مورد استقبال و اعتماد دیگران است پس حتما از فضای رپورتاژ آگهی ها و خبر ها در رسانه ها به خوبی استفاده کنید. به طور مثال من در یک سایت، خبر تبلیغاتی دیده و با اینکه این شرکت و خدمات آن را به خوبی می شناختم و در کنار خبر هم عبارت خبر تبلیغاتی درج شده بود، باز برایم جالب بود و آن خبر را کامل خواندم. تاثیر یک خبر در ذهن مشتری است ولی تاثیر یک تبلیغ در دید و نگاه مشتری است و شما در فرآیند برند سازی، مخصوصا حوزه آنلاین باید ذهن و قلب مشتری را به تسخیر در آورید و با این کار شما در ذهن مشتری ماندگار خواهید شد.

جمع بندی: از رسانه ها در جهت افزایش اعتبار و اعتماد مشتری و ورود به ذهن و قلب آن استفاده کنید.

3- نمایش خدمات و توانایی ها:

هرگونه محصول، خدمات یا دستاوردی را از مجموعه یا پرسنل مجموعه دارید به نحوی در سایت خود قرار دهید. شما با تخصیص یک بخش برای نمایش خدمات و پروژه های موفق می توانید به افزایش اعتبار برند خود کمک کنید.

این بخش باید به نحوی ملموس باشد تا مشتریان بتوانند به واسطه خدمات و پروژه های گذشته شما به شما اعتماد کنند. مثلا من برای طراحی وب سایت به دنبال یک مجموعه قوی برای پیاده کردن ایده هایم می گشتم و وقتی وارد سایت آنها می شدم با تماشای نمونه کار های آنها قدرت فنی آنها را آنالیز می کردم تا بهترین انتخاب را داشته باشم. مشتریان هم به همین صورت در وب سایت شما به دنبال محصولات و کیفیت آنها هستند.

جمع بندی: محصولات و خدمات را به نحوی ملموس در دسترس مشتریان خود قرار دهید.

4- شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی امروز دیگر بخشی از زندگی مردم شده و به عنوان یک رسانه قوی در میان مردم است اما طبق پیش بینی های صورت گرفته عمر شبکه های اجتماعی  مانند فیس بوک که به صورت عمومی فعال است، روبه پایان است و رویکرد مردم به سمت شبکه های تخصصی رفته که یک نمونه بارز آن لینکدین است. فعالیت در شبکه های اجتماعی و دنبال کننده های شما بخشی از اعتبار آنلاین شماست. میزان تعداد دنبال کننده در این شبکه، میزان قدرت ارتباطی شما را نشان می دهد، مثلا تعداد لایک در فیس بوک و دنبال کننده در توییتر.

البته میزان اعتبار شما از طریق فعالیت صحیح در روند پیشرفت این شبکه ها است نه اینکه با خرید لایک فیس بوک بگویید ما طرفداران زیادی در این شبکه اجتماعی داریم. به تازگی بررسی و آنالیزی روی شبکه های اجتماعی انجام داده ام که در آن صفحه هایی با تعداد لایک بالا دیدم و فعالیت خوبی هم داشت که این صفحه نزدیک به 70 هزار لایک در فیس بوک داشت ولی وقتی مطلبی در صفحه قرار می دادند بازدید های خیلی پایینی داشت و بیش از 10 لایک نمی خورد و این صفحه مشخص بود با هزینه مبلغی لایک برای شبکه های اجتماعی خود خریده است و به فرض اینکه با این کار اعتبار برند آنلاین خودش را افزایش دهد، دارد به برند خود لطمه می زند و در ذهن کاربران جایگاه نامناسبی را پیدا می کند.

از طرفی دیگر با صفحه ای رو به رو شدم که تقریبا 1000 فالوئر داشت و تعداد لایک بالایی نداشت ولی فعالیت کاربرانش در این صفحه بالا بود. برعکس خیلی ها که تصور می کنند در شبکه های اجتماعی تعداد لایک به برند آنلاین آنها کمک می کند، میزان تولید محتوا و فعالیت کاربران و طرفداران وفادار می تواند در سرنوشت برند آنلاین آنها تاثیر گذار باشد.

جمع بندی: در شبکه های اجتماعی با تولید محتوا کاربران وفادار بسازید تا بتواند برند آنلاین شما را قوی تر از گذشته کند.

5- توجه به موتور های جست وجو:

یکی از ابزارهای پرکاربرد در جامعه مجازی، موتور های جست وجو است که در افزایش ترافیک و بازدید سایت شما می تواند تاثیر گذار باشد. یکی از تکنیک های برند سازی آنلاین، بهینه سازی موتور های جست وجو روی کلمات کلیدی کسب و کار شما است. مشتریان و مخاطبان از موتور های جست وجو برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده می کنند. وقتی در جست وجو به شما می رسند و شما بتوانید خواسته و نیاز آنها را برآورده کنید، به افزایش اعتبار خود اضافه کرده اید و در تحقق توسعه برند آنلاین خود گام برداشته اید. به طور مثال شما روزانه چند بار از موتور جست وجوی گوگل برای کاربرد های شخصی و تجاری خود استفاده می کنید؟

حتما در بهینه سازی سایت خود از ابزار های آنالیز کاربران استفاده کنید. بعضی مجموعه ها کاربران خود را در وب سایت خود که پایگاه برند آنلاین آنها است، آنالیز می کنند تا بتوانند بهترین عملکرد را در برابر کاربران داشته باشند. این فرآیند در اعتبار سازی شما بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

جمع بندی: به موتور های جست وجو طبق کلمات کلیدی کسب وکارتان توجه و حتما سایت و کاربران خود را در وب آنالیز کنید.

6- ارائه محتوای آموزشی رایگان:

آموزش فصل بی پایان انسانیت است و خواهد بود و انسان همیشه درصدد کشف علم های جدید بوده است حتی بزرگ ترین اساتید و صاحب نظران هنوز هم در پی مطالعه علم های جدید در جهت به روز ماندن هستند. پس شما هم در حوزه آموزش رایگان در سایت سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشید. مقاله ها، کتاب های الکترونیک و دیگر موارد قابل خواندن و قابل دانلود را در دسترس کاربران بگذارید تا بتوانند از آنها به نحو احسن بهره ببرند. شما باید مایل به آموزش مشتریان خود باشید چون در نسل امروز بازاریابی، خدمت محور است و خدمت آموزش می تواند یکی از بهترین و مفید ترین عملکرد  برند آنلاین شما باشد و اعتبار برند آنلاین شما را چند برابر کند.

اگر شما امروز این سرمایه گذاری ها را نکنید، مشتریان شما به سراغ رقبای شما می روند.

به طور کلی اگر بخواهیم یک مرور به این شش نکته داشته باشیم می توانیم به ایجاد جایگاهی مناسب در ذهن مشتری، تثبیت این جایگاه با حضور در رسانه ها، ارائه توانایی ها و خدمات، بهینه سازی موتور های جست وجو و ورودی به سایت با ارائه مطالب آموزشی رایگان اشاره کنیم.

فضای آنلاین، فضای اعتماد سازی است مخصوصا در این فضا که خدمات و محصولات قابل لمس نیستند یا غیر فیزیکی هستند و مشتریان نمی توانند از نزدیک با شما و خدمات شما در ارتباط باشند، باید برای ایجاد یک برند آنلاین، فعالیت های اعتمادی انجام دهید تا مشتریان با یک ذهنیت خوب به سمت شما بیایند و جایگاه مناسبی از شما در ذهن خود بسازند که شما با این فعالیت ها می توانید این ذهنیت سازی را انجام دهید.

باید توجه داشته باشید در حوزه برند سازی اعتبار شما نشأت گرفته از قول هایی است که به مشتریان و مخاطبین خود می دهید و باید بدانید انجام و تعهد به انجام قول های تان خیلی مهم تر از قول های تان است. این نکته می تواند شما را به یکی از برند های برتر حوزه آنلاین تبدیل کند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد