درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:17   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26547صفحه نخست » دوشنبه، 10 آبان 1395 - 13:13
بدون داشتن مهارت‌های ضروری برای شغل رویایی‌تان درخواست بدهید
تصور کنید برای شغل رویایی شما درخواست نیرو شده است، اما واجد شرایط برای ویژگی‌های شغلی لحاظ شده نیستید: آیا هنوز باید برای این شغل درخواست بدهید؟جورجیا گودمن 18 ساله، سال گذشته با این مساله روبه‌رو شد، او بدون هیچ مدرک دانشگاهی، برای شغلی درخواست کار داد که به یک فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی دیجیتال نیاز داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تصور کنید برای شغل رویایی شما درخواست نیرو شده است، اما واجد شرایط برای ویژگی‌های شغلی لحاظ شده نیستید: آیا هنوز باید برای این شغل درخواست بدهید؟جورجیا گودمن 18 ساله، سال گذشته با این مساله روبه‌رو شد، او بدون هیچ مدرک دانشگاهی، برای شغلی درخواست کار داد که به یک فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی دیجیتال نیاز داشت. جورجیا به‌جای مدرک دانشگاهی، دارای سه ماه تجربه کارآموزی در بازاریابی بود. او می‌گوید: «از اینکه برای مصاحبه فراخوانده شده بودم بسیار مشعوف بودم و می‌گفتم گرچه من یک فارغ‌التحصیل نیستم اما اشتیاق و تجربه من برای کار در بخش B2B، چیزی است که موجب خواهد شد تا نظر کارفرمای من در مورد جایگاهی که تبلیغ کرده بودند عوض شود». جورجیا اکنون یک دستیار بازاریابی دیجیتال در شرکتی واقع در ناتینگهام است و برای تکمیل صلاحیت‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کرده است. بکی موسمن، رئیس بخش منابع انسانی در HireRight می‌گوید: «باید آنقدر پیش بروید تا در نهایت پیروز شوید». جاه‌طلبی‌هایی مانند مورد جورجیا یکی از نکات کلیدی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند و تا زمانی که این یک رویای خیالی و موهوم نباشد، قابل ستایش است.

او می‌افزاید: «دفعات بسیاری کاندیداها مهارت‌ها و تجربه بیشتری حتی نسبت به آنچه تشخیص می‌دهند دارند، مشکل از آنجا شروع می‌شود که صحبت از بیان این مهارت‌ها در یک روش معنی‌دار به میان می‌آید». جان گرگوری، ویراستار win-that-job.com اشاره می‌کند که «هیچ کاندیدایی کاملا بی‌نقص نیست». بنابراین هیچ فهرستی از کاندیداها، شامل همه مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربیات نخواهد بود؛ شما می‌توانید برای ایجاد شایستگی در یکی از این موارد هدف‌گذاری کنید.

 

مهارت‌های قابل انتقال خود را برجسته سازید

به گفته گرگوری، اگر به‌خصوص در صلاحیت‌های مورد نیاز دچار نقصان هستید، نشان دهید که دیگر صلاحیت‌ها و تجربیات شما اگر بهتر نیست، حداقل به همان اندازه خوب است. چه کار دیگری در کنار تجربیات مربوطه انجام داده‌اید؟ چه جاهایی چیز غیرمنتظره‌ و به‌طور بالقوه بسیار ارزشمند به سازمان‌تان ارائه می‌دهید؟ به‌عنوان مثال، این می‌تواند یک زبان خارجی یا یک ویژگی فوق‌العاده باشد.محمد رحمان، مدیر اجرایی توسعه کسب‌وکار و کاریابی در دانشکده کسب‌وکار و امور مالی لندن می‌گوید: «علاوه‌بر تجربه کاری از تجربیات آکادمیک‌تان بگویید و در مورد مهارت‌های قابل انتقال‌تان فکر کنید. به عنوان مثال، مهارت‌های خدمات مشتری در هر حرفه مورد نیاز است و جزو مهارت‌های مهمی هستند که فرد باید دارا باشد». او می‌افزاید: «شرکت‌های بسیار زیادی فرصت‌ها را با نیازمندی‌ها توسعه می‌دهند و خواستار توجه و استفاده از افرادی هستند که همه معیارها را ندارند اما ذهنی باز دارند و می‌خواهند چیزهای زیادی بیاموزند».

 

در ابتدا یک مورد قوی بسازید و منفی‌باف نباشید

گرگوری می‌گوید: «در خلاصه معرفی‌تان در مورد شایستگی کلی‌تان یک مورد واضح و قوی بسازید و از جلب توجه به کمبودهایتان اجتناب کنید. یک جنبه از این نکات می‌تواند ذهن مخاطب را به یک ذهن منفی تغییر دهد». فریبنده نباشید، اما سعی کنید قابل انتخاب باشید.

 

نشان دهید که این شغل رویای شماست

به‌عنوان مثال، اگر این یک نقش خلاقانه است، کار بزرگی انجام دهید که شما را در این رشته متمایز می‌کند.او می‌گوید: «اگر این شغل واقعا شغل رویایی شماست، پس باید بتوانید یک مورد واضح بسازید که چرا این گونه است».در مورد مهارت‌هایی که می‌توانید ارائه دهید با دقت فکر کنید؛ ممکن است این مهارت‌ها مربوط به شغلی باشند که 5 سال پیش داشته‌اید یا ممکن است از یک تیم ورزشی یا سرگرمی ناشی شده باشند.

 

تحقیقات خودتان را انجام دهید و به‌خاطر بیاورید که آنها نیز چنین کاری انجام خواهند داد

گرگوری توصیه می‌کند کاندیداها پیش از نوشتن رزومه‌، عمیقا در مورد شرکت تحقیق کنند. او توضیح می‌دهد: «باید نشان دهید واقعا نقش مورد نظر و چالش‌های آن را درک کرده‌اید. چرا این نقش برای سازمان به عنوان یک کل مهم است و چه چیزی شما را در لیست مصاحبه متمایز می‌سازد». اگر می‌توانید با افراد منابع انسانی که فرآیند انتخاب را سازماندهی می‌کنند و مدیر میانی بالقوه خود صحبت کنید. (مدیر میانی شخصی است که در یک شرکت مسوول انجام تکالیف ارجاع شده از سوی مدیران مافوق خود است و در عین حال سرپرستی و مدیریت افراد تحت اداره خود را نیز دارا است(.

 

هرچه بیشتر بتوانید با افرادی داخل سازمان وارد گفت‌وگو شوید و آشنایی ایجاد کنید، بهتر خواهد بود

مادامی‌که تحقیقات خود را در مورد شرکت انجام می‌دهید، به یاد داشته باشید که شرکت نیز در مورد شما تحقیقات خواهد کرد. موسمن هشدار می‌دهد که شاید از همه مهم‌تر این باشد که آنها حضور آنلاین شما را بررسی می‌کنند تا اطمینان یابند تصویری که شما از خود ترسیم کرده‌اید با لینکدین و دیگر منابع سازگار است یا خیر.او توضیح می‌دهد: «در غیر این صورت، کار سخت جلب توجه آنها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. همه کارفرمایان بررسی داوطلبان از طریق کانال‌های خارجی را قبول ندارند، اما برای تصمیم‌گیرندگان غیرمعمول نیست که از هر ابزار در دسترس برای ایجاد اطمینان در انتخاب‌هایشان استفاده کنند».رحمان می‌گوید: «به یاد داشته باشید شما چیزی برای از دست دادن ندارید. اگر این یک شغل رویایی است پس ارزش این را دارد که زمان‌تان را برای رسیدن به آن سرمایه‌گذاری کنید. این زمینه‌ساز فرصت‌های آینده خواهد بود». بدانید که شما چیزی برای از دست دادن ندارید و همه چیز می‌تواند در دستان شما باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3899

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد