درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 07:58   

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی
  نظرسنجی/ آیا مردم با جهانی‌شدن مخالف‌اند؟
  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای
  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی
  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
  عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه
  اطلاعیه بانک صادرات
  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق
  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها
  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26512صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 8 آبان 1395 - 11:59
توصیه هایی کاربردی برای مدیران / سریع تر بنویسید
نگارش سریع مطالب در وهله نخست در ذهن هر خواننده ای ایجاد سوال خواهد کرد. آیا منظور از افزایش سرعت در نوشتن صرفا مانند تبلیغات سطحی، صرفه جویی در مصرف آب به وسیله استفاده اشتراکی از حمام است؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نگارش سریع مطالب در وهله نخست در ذهن هر خواننده ای ایجاد سوال خواهد کرد. آیا منظور از افزایش سرعت در نوشتن صرفا مانند تبلیغات سطحی، صرفه جویی در مصرف آب به وسیله استفاده اشتراکی از حمام است؟

همچنین به طور کامل با شما موافق هستم اگر بخواهید معنای دقیق این ایده را بدانید. البته پیش از پرداختن به معنای اصلی لازم است اشاره کنم که منظور من از نوشتن سریع، تنها افزایش سرعت نگارش نیست. در این صورت تنها دستاورد توصیه من یادداشت های پوچ و بی معناست که به دلیل عجله نگارنده قابل خواندن نیست.

در واقع در این ایده از معنای اولیه فاصله گرفته می شود. تمرکز اصلی در اینجا روی کیفیت متن نوشته شده است. به عبارت ساده تر، افزایش سرعت نگارش در اینجا به معنای نادیده گرفتن اهمیت کیفیت مطالب نیست. در ادامه به بررسی این موضوع به ظاهر کم اهمیت خواهیم پرداخت.

ایده

آخرین باری که مجبور به نوشتن یک نامه اداری، گزارش کاری یا هر نوع یادداشت مشابه شدید را به یاد دارید؟ به طور معمول دغدغه بسیاری از افراد هنگام نوشتن یک متن، چگونگی شروع، ساختاربندی و همچنین شیوه بیان مطالب است. اگر روزنامه   نگار باشید، این مشکل برای شما بدل به کابوس خواهد شد.

به عبارت ساده، تمام کارایی یک روزنامه نگار در استعداد نگارش وی جمع شده است. همچنین به عنوان یک روزنامه نگار، توانایی سریع نوشتن و در عین حال رعایت کیفیت مطلب یکی از نیازهای ضروری برای شما به منظور ادامه فعالیت در این کسب وکار است. با این حال لازم نیست بیش از اندازه نگران باشید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که کمک شایانی در جهت بهبود توانایی نگارش افراد خواهد کرد.

هنگامی که در ابتدای فعالیت حرفه ای خود شروع به کار در یک تحریریه کردم، بسیار شگفت انگیز بود که چگونه بعضی افراد با سرعت بسیار بالا مقالاتی را که به آنها محول شده بود، می نوشتند. در واقع من نیز مانند بسیاری از ژورنالیست های جوان در ابتدای کار خود با کابوس بهبود کیفیت نوشته های خود دست  و پنجه نرم می کردم.

هنگامی که از یکی از افراد ماهر در آن تحریریه در خصوص راهکار بهبود توانایی نگارش سوال کردم، پاسخ او تنها یک جمله کوتاه بود؛ «خیلی سخت نیست. بعضی از افراد این توانایی را دارند و برخی ندارند.» بدون تردید اکنون من به طور قطع با این نظر مخالف هستم. در واقع پس از شنیدن این جواب، سعی کردم راهکارهای دیگری برای بهبود توانایی خود پیدا کنم. ثبت نام در کلاس خبرنگاری نخستین گام از تلاش من بود. همچنین سعی کردم از نحوه عملکرد افراد حرفه ای در این زمینه نیز الگوبرداری کنم.

در هر حال نگارش نیز مانند سایر توانایی ها نه تنها قابل یادگیری است، بلکه می توان با تمرین کافی کیفیت آن را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید. نکته دیگری که در این زمینه به من کمک شایانی کرد، استفاده از کتاب های مناسب در زمینه بهبود توانایی نگارش بود.

صرف نظر از چگونگی تقویت توانایی نگارش، بسیاری از افراد در مورد اختصاص بخشی از زمان خود برای این فعالیت تردید دارند. به نظر این افراد که بخش قابل توجهی از کارمندان را تشکیل می دهند، صرف وقت برای تقویت چنین مهارتی چندان فایده ای در پی نخواهد داشت. بنابراین به عنوان مدیر یک شرکت، تلاش اصلی شما باید معطوف به نشان دادن اهمیت تقویت این مهارت باشد. در این مورد بهتر است اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای کارمندان خود کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اگرچه در ابتدا صرف هزینه و زمان به منظور یادگیری و همچنین بهبود توانایی نگارش اندکی سخت به نظر می رسد، با این حال تنها پس از گذشت مدت زمان اندکی تاثیر آن را حس خواهید کرد. در مقام مدیر یک برند، این ایده تاثیر بسیار زیادی روی مدیریت بهینه زمان در بخش های مختلف شرکت تان خواهد داشت. تنها لازمه آن یافتن شیوه صحیح انجام این کار است. در این راستا پیشنهاد من استفاده از کتاب های مناسب در این زمینه است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3897

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ژورنالیسم پاسدار دمکراسی و بازدارنده فساد و انحرافات جامعه


  یک معما در باره تصمیم گیری درست


  آغاز چهارمین گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی


  اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی


  علیرضا قانع گزینه جدید روابط عمومی شهرداری رشت


  مدیران جدید روابط عمومی و دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران معرفی شدند


  چهار نوع سطح زندگی در بین انسانهای روی زمین در نقاط مختلف


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  کوچ کاربران آیفون به سمت سامسونگ


  خبرگزاری حوزه به کادر سازی رسانه ای در حوزه خواهران کمک کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران