درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:02   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26492صفحه نخست » چهارشنبه، 5 آبان 1395 - 16:08
تقویم روز ارتباطات/ اخطار به جوّسازان توسط اداره کل انتشارات و تبلیغات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در همان نخستین روز ورود به تحریریه روزنامه اطلاعات برای کارآموزیِ عملی، جلال زرّین دستیار اداری سردبیر [در بسیاری از روزنامه ها، دارای عنوان مدیر تحریریه] اخطاریه اداره کل انتشارات و تبلیغات (اینک بخشی از وزارت ارشاد) را که در تابلوی اعلانات اطاق خبر قرار داده شده بود نشان داد و گفت که برویم و به دقت بخوانیم، مفاد آن را به ذهن بسپاریم و رعایت کنیم. بخشنامه به تاریخ نهم اردیبهشت 1335 صادر شده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در همان نخستین روز ورود به تحریریه روزنامه اطلاعات برای کارآموزیِ عملی، جلال زرّین دستیار اداری سردبیر [در بسیاری از روزنامه ها، دارای عنوان مدیر تحریریه] اخطاریه اداره کل انتشارات و تبلیغات (اینک بخشی از وزارت ارشاد) را که در تابلوی اعلانات اطاق خبر قرار داده شده بود نشان داد و گفت که برویم و به دقت بخوانیم، مفاد آن را به ذهن بسپاریم و رعایت کنیم. بخشنامه به تاریخ نهم اردیبهشت 1335 صادر شده بود.


در بخشنامه؛ روزنامه نگاران از دروغ نویسی، گزافه نگاری، تبلیغ و خلاف واقع نویسی و جوّسازی در قالب خبر منع و ضمن اشاره به مطلب خلاف واقع یک نشریه با ذکر نام، اخطار شده بود که در اداره انتشارات و تبلیغات یک هیأت کارشناس مامور شده است که اخبار نشریات را بخواند، درستی اخباری را که مورد تردید باشد از منابع آن استعلام کند و اگر نادرست و غلو کاری شده باشد، جریان را به دادگستری اعلام کند. تعقیب قضایی به نظر مقام قضایی بستگی دارد. یک روزنامه نگار اگر نظری داشته باشد و بخواهد تبلیغی کند باید به صورت مقاله و با ذکر نام خود بنویسد و نه در قالب خبر.


در بخشنامه همچنین آمده بود: "خبر خلاف واقع و یا جهت دار نه تنها خلاف اخلاق بلکه جرم است زیراکه گمراه کننده است و نوعی فریب دادن عامه و تزویر."


در بخشنامه اضافه شده بود که دروغ نگاران نه تنها به دادگستری معرفی خواهند شد بلکه افشاء و نام آنان از رادیو پخش و در روزنامه رسمی کشور انتشار خواهد یافت. مردم به روزنامه نگار اعتماد دارند و نباید به این اعتماد خیانت شود.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد