درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:18   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26484صفحه نخست » چهارشنبه، 5 آبان 1395 - 12:07
هفت دلیل در چرایی ضرورت برنامه های وفاداری برای بازاریابان قسمت اول
در حال حاضر خیلی بیشتر از گذشته، شرکت ها در کشورهای مختلف در حال استفاده از برنامه های وفاداری هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در حال حاضر خیلی بیشتر از گذشته، شرکت ها در کشورهای مختلف در حال استفاده از برنامه های وفاداری هستند.

این سازمان ها اهمیت نگهداشت مشتریان موجود را درک کرده و در جهت پیاده سازی یک سیستم که مستقیما روی ساخت وفاداری در مشتریان اثرگذار است حرکت می کنند.

اما دقیقا یک برنامه وفاداری چیست؟ با اینکه جزییات یک برنامه می تواند متفاوت باشد با فرض یکسان بودن سایر موارد: برنامه وفاداری، یک سیستم بازاریابی ایجاد شده توسط کسب و کارهاست که به رفتارهای خرید مشتری پاداش داده و به دنبال آن انگیزه های مشتری برای وفادار ماندن به سازمان افزایش می یابد. برنامه وفاداری می تواند پیشنهاداتی نظیر تسهیلات خاص، ذخیره اعتبار و امتیاز برای مشتری و جوایز مختلف را به منظور جلب وفاداری مشتری به وی ارائه کند.

البته باید بپذیریم مشابه تمامی دیگر تلاش های بازاریابی، یک برنامه وفاداری که به خوبی ساخته شده باشد نیاز به منابعی دارد که ممکن است در آن لحظه به سایر اقدامات بازاریابی تخصیص یافته باشد.

اگر هنوز در استراتژی های بازاریابی خود برنامه های وفاداری را اجرا نکرده اید یا در مورد اثربخشی آن مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنم به هفت دلیل زیر که به چرایی ضرورت اجرای چنین برنامه هایی اشاره کرده و ارزشمند بودن آن را به شما یادآور می شود توجه کنید.

1- استفاده از این مدل برای افزایش رشد کسب وکارها به اثبات رسیده است

البته ممکن است انواع مختلف برنامه های وفاداری نتایج متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد، اما به عنوان یک بازاریاب، شما هرگز نباید از این حقیقت چشم پوشی کنیدکه برنامه های وفاداری، پیش از این در زمان های مختلف بارها و بارها آزمایش شده و موفقیت آن در صنایع مختلف به اثبات رسیده است.

در تحقیقات و مصاحبه هایی که با صاحبان کسب و کار صورت گرفته، بسیاری از آنها از برنامه های وفاداری به عنوان یک مدل سنتی برای رشد و توسعه شرکت خود استفاده کرده اند. این افراد تمام تلاش و انرژی خود را در جهت رشد کسب و کار خود به کار گرفته و پس از مدتی دریافتند که وفاداری مشتری، یکی از ساده ترین راه ها برای کسب اطمینان از ایجاد درآمد و خروجی موردنظر آنهاست.

در واقع با برنامه های وفاداری، شما نگهداشت مشتریان خود را توسعه داده و با وفادار کردن آنها سهم بیشتری را از کیف پول شان به دست خواهید آورد.

2. آنگونه که شما فکر می کنید برنامه های وفاداری پرهزینه نیستند.

زمانی که برخی بازاریابان در خصوص برنامه های وفاداری فکر می کنند، آنها شروع می کنند به تصویر سازی در خصوص اینکه بخش بزرگی از منابع سازمان را باید در قیف و گلوی این برنامه ها سرازیر کرده در صورتی که ممکن است این برنامه ها با موفقیت همراه باشند یا نباشند.

اما در واقع، پیگیری و جذب مشتریان جدید بیشترین بار واقعی هزینه ای شما خواهد بود. چندی پیش مقاله ای را در مجله فوربس مطالعه می کردم که با توجه به تحقیقات انجام شده، مدعی بود جذب یک مشتری جدید هفت برابر بیشتر از نگهداشت یک مشتری موجود برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

بنابراین حتی میزان منابعی که شما در برنامه های وفاداری استفاده می کنید به احتمال خیلی زیاد در مقایسه با هزینه های یافتن خریداران جدید کمرنگ تر خواهد بود.

علاوه بر این، بسته به دامنه برنامه پاداش های شما، هزینه های اندکی که شما برای سازماندهی برنامه پاداش های وفاداری متحمل می شوید ممکن است توسط کسب و کار اضافه ای که ایجاد می شود به عنوان یک نتیجه تحت الشعاع قرار گیرد.

در هفته های آینده و شماره های بعدی به بررسی سایر ضرورت های اجرای برنامه های وفاداری خواهیم پرداخت.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد