درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 08:23   

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود
  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی
  نظرسنجی/ آیا مردم با جهانی‌شدن مخالف‌اند؟
  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای
  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی
  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
  عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه
  اطلاعیه بانک صادرات
  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق
  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26443صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 3 آبان 1395 - 12:43
نگاهی به کمپین نمایشگاهی گروه مخابرات استان تهران / ساده اما پر از جزییات
هر ساله گروه مخابرات استان تهران با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه تلکام که اوایل مهرماه برگزار می شود به طراحی آرت ورک هایی برای یادآوری قدمت، کیفیت چندین ساله و اطلاع رسانی سرویس های جدید خود به مخاطبانش می پردازد. امسال نیز به رسم هر ساله با شعاری تحت عنوان همه جا با شما؛ مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام حضور داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، طرح آگهی های کمپین نمایشگاهی گروه مخابرات استان تهران، ساده و به دور از پیچیدگی های معمولی بودند که این روزها مخاطبان در تبلیغات شاهد آنها هستند. معمولا در طرح آگهی های نمایشگاهی سازمان ها سعی می کنند به طور فشرده اطلاعات زیادی را به بازدیدکنندگان بدهند. اطلاعاتی که گاهی به دلیل حجم زیاد مورد توجه واقع نمی شود و مخاطبان بی اعتنا از کنارشان عبور می کنند.

گروه مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام امسال کمپین نمایشگاهی را اکران کرد؛ کمپینی که در آن طراح با استفاده از المان آشنای مخابرات یعنی سیم تلفن شروع به ایده پردازی کرده بود. برای این کمپین سه طرح آگهی طراحی شده که برای هر کدام شعاری مجزا اما در راستای یک هدف در نظر گرفته شده بود.

شعارهای این طرح آگهی ها عبارتند از: به رهایی پرواز. . . با شما، به وسعت دریا. . . . باشما و به استقامت کوه. . . با شما. در این کمپین متناسب با هر شعار طرح آگهی ها و رنگ پس زمینه آنها نیز در کمپین تغییر کرده بودند.

طرح آگهی های کمپین نمایشگاهی گروه مخابرات استان تهران با تمام سادگی، پیچیدگی های خاص خود را دارد که «فرصت امروز» به منظور دریافت پاسخ سوالات مختلف درباره این کمپین گفت وگویی را با آرمان ضرغام، مدیر هنری، طراح و ایده پرداز آن داشته است. در ضمن برای تحلیل دقیق تر این کمپین گفت وگویی نیز با علی جمشیدی، مدیر استودیو خلاق توک و مشاور خلاقیت داشته ایم که در ادامه می خوانید.

ارتباط به روایت آب، باد، خاک

علی جمشیدی، مدیر استودیو خلاق توک و مشاور خلاقیت درباره کمپین تبلیغاتی گروه مخابرات استان تهران می گوید: به روایت قانون ابن سینا، بدن انسان توسط دو عنصر سنگین یعنى خاک و آب، و روح آدمى توسط عناصر سبک یعنى آتش و هوا ساخته می شوند. پازل برندینگ این سرى آگهى یعنی آگهی های گروه مخابرات استان تهران نیز برگرفته از عناصرى اینچنینى است.

احترام زرتشت گونه به طبیعت و ارکان اساسى آن حاوى احوالات تازه اى است. باید فهمید، شروع و برنامه ریزى کرد، دست به کار شد و ادامه داد. این بیان محصول فهمیدن است. من به سایر آثار مدیر هنرى کمپین تبلیغاتی مخابرات سر زدم. انتخاب قالب مینیمال براى این کار کاملا از روى فهم صورت گرفته است، طراح قدرت، قدرت نمایى هاى بیشتر را داشته، اما کار در سادگى خود، پرکار است.

شاید همین امر باعث شود مخاطب در سادگى مطلق، پیغام ها را به آرامى دریافت کند. نوعى سکوت در پیام رسانى به مخاطب موج می زند. این برخلاف فلسفه شلوغ و پر سروصداى مخابراتى است. خلق این نگاه، آرامشى را در بیننده پدید مى آورد که به نظر نقطه خلاف انتظار و موفق این کارهاست.

چیدمان مناسب و به اندازه کلمات در طرح  آگهی های کمپین

جمشیدی در مورد تگ لاین این کمپین می گوید: در مورد تگ لاین هاى استفاده شده در کار چیدمان مناسب است و به اندازه کلمات نیز از همان امر ساخت ویژوال تبعیت می کند. در یک کلام پازل پیام و تصویر به طور مستقل ذهن را به دنبال تکمیل قطعات خود می فرستد و در تقابل با بقیه قطعات نیز مجموعه اى ارزنده را می سازد. با توجه به این نوع برخورد اطمینان دارم که اگر قرار باشد مخابرات و آگهى هایش تاثیرى در من مخاطب بگذارند، این بهترین راه است.

ذهن از دیدن طرح هاى توضیحى و توجیهى این دسته سازمان ها خسته است. این کار در جاى خود پاساژى به جا و به موقع در سمفونى تبلیغاتى مخابرات است. ساختار تگ لاین ها و عبور از متغیر تا رسیدن به پیغام مشترک، ساختار مورد علاقه من در شعارسازى است. نوعى ظرافت ادبیاتى نیز چاشنى آن است که بجا استفاده شده است.

کنتراست و رنگ بندى کار روال مناسبى را رعایت کرده است

جمشیدی درباره طراحی و اجرای کمپین گروه مخابرات استان تهران می گوید: کنتراست و رنگ بندى کار روال مناسبى را رعایت کرده است. درباره طراحى فرم توضیح زیادى ندارم، در این کار به دنبال طراحى نیستم. فکر طراح تنها در عبور از یک خط نبض صحیح و لازم را به آن داده و نتیجه لازمه را نیز دریافت کرده است و پرواضح است که در رسانه هاى موردنظر خود قابل تامل و بجاست. سیر این تیپ حرکت هاى فکر شده تبلیغاتى، امیدوارکننده است و امید دارم در همه سطوح نگرشى چنین متفکرانه، اتفاق هاى بصرى خوب را رقم بزند.

طراحی آرت ورک هایی به منظور یادآوری قدمت، کیفیت چندین ساله

آرمان ضرغام، مدیر هنری، طراح و ایده پرداز کمپین تبلیغاتی گروه مخابرات استان تهران درباره آن می گوید: هر ساله گروه مخابرات استان تهران با نزدیک شدن به ایام نمایشگاه تلکام که اوایل مهرماه برگزار می شود به طراحی آرت ورک هایی برای یادآوری قدمت، کیفیت چندین ساله و اطلاع رسانی سرویس های جدید خود به مخاطبانش می پردازد.

امسال نیز به رسم هر ساله با شعاری تحت عنوان همه جا با شما؛ مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام حضور داشت. مدیران مربوطه این اجازه را به طراحان خود می دادند که در راستای طرح هایی که از طریق بریف به آنها ارائه می شود، پیشنهادات دیگری نیز ارائه کرده تا حضور پررنگ تری ایفا کنند.

استفاده از فرم سیم تلفن به عنوان یک نماد مشترک از مخابرات در تمامی آرت ورک ها

ضرغام درباره مراحل ایده پردازی این کمپین می گوید: از لحظه ای که این اسلوگان از طرف مجموعه به من داده شد حس کردم چیزی کم دارد یا به عبارتی می شود از زاویه کامل تری به آن پرداخت، مخابرات در کنار تمامی اپراتور هایی که مشغول ارائه سرویس های مشابه البته به جز تلفن ثابت هستند، نیاز به تبلیغی فاخرتر و متفاوت تر دارد، تبلیغی که میان تمامی گرافیک های دیجیتالی شلوغ حاضر در نمایشگاه متفاوت تر عمل کند. وقتی مسیر نمایشگاه را قدم بزنید پر است از شلوغی بصری رسانه ها، شلوغی هایی که ناگهان یک سکوت، یک آرامش دیداری از پس یک کار نظر را به خود معطوف می کند.

ضرغام می گوید: ایده پردازی این کمپین به چند مرحله مهم تقسیم می شود یک: انتخاب عناصر طبیعت به عنوان پایه کلی کمپین و راه حلی درست برای انتقال آرامش و سکوت حاصل از تجربه های دیداری مخاطب. دو: استفاده از عناصری که بتواند یک شروع و نتیجه گیری را برای مخاطب یک کمپین به دنبال داشته باشد. سه: مهم تر از همه انتخاب عناصری از طبیعت که علاوه بر ایجاد ارتباط بین مشبه، وجه شبه و مشبه به، بتواند با فرم سیم تلفن به عنوان یک نماد مشترک از مخابرات در تمامی آرت ورک ها همخوانی فرمی ایجاد کند.

گروه مخاطبان وسیع کمپین

ضرغام درباره مراحل اجرایی این کمپین می گوید: طبیعی است که وقتی بار انتقال پیام در قسمت ایده پردازی سنگین می شود، بهتر است در اجرا به همان اندازه فشار بصری برای مخاطب ایجاد نکند، در نتیجه در این کمپین سادگی اجرایی به مراتب بهتر عمل می کرد، سادگی که با جزییات فراوانی همراه است.

ضرغام درباره رسانه به کارگرفته شده و گروه مخاطبان کمپین مخابرات استان تهران می گوید: این آرت ورک ها مانند بیشتر آرت ورک های نمایشگاهی در غرفه ها، ال سی دی، اسپیس های خارجی و گاه بیلبوردهایی که در مراکز مخابراتی وجود دارند اکران شد. در مورد گروه مخاطبان نیز باید بگویم آرت ورک های انجام شده مربوط به طیف وسیعی از مخاطب است، از افرادی که تنها یک برداشت سطحی از عناصر را نظاره می کنند تا افرادی که به ایده کامل طراح می رسند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ژورنالیسم پاسدار دمکراسی و بازدارنده فساد و انحرافات جامعه


  یک معما در باره تصمیم گیری درست


  آغاز چهارمین گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی


  اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی


  علیرضا قانع گزینه جدید روابط عمومی شهرداری رشت


  مدیران جدید روابط عمومی و دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران معرفی شدند


  چهار نوع سطح زندگی در بین انسانهای روی زمین در نقاط مختلف


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  کوچ کاربران آیفون به سمت سامسونگ


  خبرگزاری حوزه به کادر سازی رسانه ای در حوزه خواهران کمک کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران