درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26429صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 2 آبان 1395 - 17:00
عضو هیات علمی دانشگاه علامه: تمام رسانه های کشور محتوای یکسانی را ارایه می‌کنند
دکتر علی اصغر کیا گفت: در شرایط کنونی هم تعداد مطبوعات افزایش پیدا کرده و هم تعداد شبکه‌های رادیو و تلویزیون که اغلب آنها سیاست واحدی را دنبال کرده و متناسب با سیاست‌های نظام حرکت می کنند که تمامی این رسانه ها اغلب محتواهای یکسانی را ارایه می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر علی اصغر کیا گفت: در شرایط کنونی هم تعداد مطبوعات افزایش پیدا کرده و هم تعداد شبکه‌های رادیو و تلویزیون که اغلب آنها سیاست واحدی را دنبال کرده و متناسب با سیاست‌های نظام حرکت می کنند که تمامی این رسانه ها اغلب محتواهای یکسانی را ارایه می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس، در رابطه با تکثر مطبوعات و رسانه‌ها گفت: وضعیت کنونی که مطبوعات و رسانه‌های کشور ما چند سالی است آن را تجربه کردند، تعدد مطبوعات و رسانه‌هاست که می‌توانیم ادعا کنیم گاهی این تعدد، تکثر را هم به همراه داشته است.

این استاد علوم ارتباطات افزود: در شرایط کنونی هم تعداد مطبوعات افزایش پیدا کرده و هم تعداد شبکه‌های رادیو و تلویزیون که اغلب آنها سیاست واحدی را دنبال می‌کنند؛ خصوصا رادیو و تلویزیون که عملا دولتی و حکومتی است و متناسب با سیاست‌های نظام حرکت کرده و تمامی این شبکه‌ها اغلب محتواهای یکسانی را ارایه می‌کنند.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اگر بتوانیم شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی را هم در زمره رسانه‌ها بیاوریم، سیاست گذاران فضای مجازی سیاست‌های خاصی را در این زمینه اعمال می‌کنند و با بررسی روند این حوزه درمی‌یابیم که این حوزه نوپا در کشورمان در حال توسعه بوده و وجود 45 میلیون کاربر اینترنت نشان دهنده توسعه مرحله به مرحله این فضاست.

وی تصریح کرد: اما اگر بخواهیم به صورت اخص به مطبوعات مکتوب بپردازیم، باید بگویم به طور کلی سیاست و خط و مشی مطبوعات متفاوت است و مطبوعات ما یا دولتی هستند، یا شبه دولتی و یا آزاد و مستقل و به نظر من بر فعالیت آنها می‌توانیم نام تکثر بگذاریم. چراکه به صورت متنوع و در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

کیا در ادامه افزود: اما شاید بتوان اینگونه گفت که در کشور ما مطبوعات آزاد و مستقل حرفه‌ای از این حیث که بتوانند روی اتفاقات جاری و روزمره و حوادث خاص آنگونه که باید و شاید کار کنند، وجود نداشته و تمامی آنها ملزم هستند که طبق چارچوب قوانین مطبوعات که محدودیت‌هایی را برای مطبوعات کشور در نظر گرفته است فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین هیچ یک از مطبوعات و رسانه‌های کشورمان استقلال مالی نداشته و یا دولتی هستند و یا به صورت غیرمستقیم از ارگان‌های وابسته به دولت تغذیه می‌کنند. این وابسته بودن مطبوعات هم چیزی است که از ابتدای شکل گیری مطبوعات در کشور شکل گرفته و ادامه یافته است و تصور شکل گیری مطبوعات آزاد به یکباره عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: همین مسایل باعث می‌شود محتوای مطبوعات مناسب و باب سلیقه مخاطبان نباشد و همچنین سیاست‌های مطبوعات که منجر به دروازه بانی اخبار می‌شود باعث می‌شود که نتوانند اخبار کامل و دقیقی به مخاطب ارایه دهند و این مساله مهمترین مساله‌ای است که باعث ریزش مخاطب در کشور ما شده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: یکی از دیگر دلایلی که باعث شده است رسانه‌های مکتوب کمتر مورد استقبال قرار بگیرند، وجود اینترنت و رسانه‌های جایگزین است که نحوه دسترسی به اخبار را برای مخاطبان تسهیل کرده است و رسانه‌های مکتوب باید با ایجاد تنوع و خلاقیت در کارشان اقدام به جذب مخاطب کنند.

گفتگو: هانیه حقیقی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد