درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26427صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 2 آبان 1395 - 14:14
عدم نقد پذیری و نبود دمکراسی موانع رشد روابط عمومی
جایگاه روابط عمومی به دلیل راهبردی و زیربنایی بودن ، می تواند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهد و از طرفی حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست چراکه سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا ، موفق و اثربخش نخواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به دنبال سلسه نشست های تخصصی در رابطه با اهمیت و نقش و جایگاه روابط عمومی در بین دستگاههای اجرایی دولتی و بخش خصوصی ، میزگردی با حضور دو کارشناس و استاد دانشگاه با موضوع «نقش مدیران در موفقیت روابط عمومی ها» برگزار کرد که در ذیل به اجمال می خوانیم .

**
مدرس روابط عمومی در دانشگاه گفت: امروزه کمتر سازمانی را در جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد. روابط عمومی چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد .
عبدالله ذاکر افزود: طبق تعاریف تشکیلاتی ، روابط عمومی در ستاد مدیریت دستگاهها خلاصه شده و با توجه به ضعف هایی که وجود داشت از گذشته تا کنون برای مدیران کار انجام میدادند .
وی با بیان اینکه وجود روابط عمومی در سازمان یک ضرورت است ، گفت: عموما کارکرد ضعیف مدیران به روابط عمومی ها باز می گردد و برای رفع این مشکل باید نخست از افراد کارشناس در این حوزه بهره برد و به دنبال آن با برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت در مدیریت در مفهوم عام بر اهمیت روابط عمومی تاکید کرد .

**آسیب شناسی حوزه روابط عمومی
استاد دانشگاه و نویسنده در این نشست به دیدگاه آسیب شناسی حوزه روابط عمومی پرداخت و افزود: درک نادرست مدیران از روابط عمومی ها آسیب اول در این حوزه است .
علی فروزفر گفت: اگراین درک درست مدیریتی نباشد روابط عمومی خیلی ضروری به نظر نخواهد رسید و آسیب دوم در این حوزه ساختار تشکیلاتی و جایگاه نادرست روابط عمومی در سازمان است .
وی افزود: روابط عمومی باید زیرنظر مستقیم مدیریت ارشد یا تحت نظارت یکی از معاونت ها کارکند. برخی از روابط عمومی ها در حوزه ریاست تلفیق شده اند که حالتی نادرست است . این رویه در دستگاههای دولتی بسیار دیده می شود و به همین دلیل نقش روابط عمومی در این دستگاهها بسیار کم رنگ خواهد بود .
فروزفر افزود: آسیب بعدی در حوزه روابط عمومی ، عموما مسئولین روابط عمومی ها از دانش و صلاحیت های حرفه ای برخوردار نبوده که این امر نیز به مدیریت ارشد سازمان بازمی گردد و از این رو باید به جذب نیروی شایسته در حوزه روابط عمومی همت گماشت .
مدرس روابط عمومی در خصوص آسیب دیگر در حوزه روابط عمومی گفت: فقر مالی در روابط عمومی بسیار مشهود است و از طرفی نبود مکان مناسب برای این بخش در سازمان انگیزه نیروهای فعال در این بخش را با کاهش مواجه خواهد ساخت و لذا مدیریت ارشد باید برای این موضوع ردیف بودجه ای و جایگاه مناسبی در نظر گیرد .
وی گفت: یکی دیگر از آسیب ها در حوزه روابط عمومی نبود قانون تعریف شده واحد در سیستم مدیریت سازمان است و در بیشتر دستگاهها سیستم سنتی حاکم می باشد و روابط بطور طبیعی جای ضوابط را خواهد گرفت و در این رابطه روابط عمومی مستقیما آسیب جدی خواهد دید .
فروزفر با بیان اینکه در سیستم سنتی ، مدیریت ارشد می خواهد بیشتر خود را مطرح کند و لذا از روابط عمومی می خواهد در این کار پیشقدم شود ، افزود: در این رهگذر کمتر به نقش تفصیلی روابط عمومی توجه شده در صورتی که روابط عمومی باید اشتباهات دستگاهها را بطور مداوم به مدیریت تذکر دهد تا ضعف ها برطرف شود .

** بی توجهی به افکار عمومی  
استاد دانشگاه و مولف کتاب در حوزه روابط عمومی با بیان اینکه عدم توجه به افکار عمومی و نظرسنجی ها یک خلا بسیار مشهود در این میان است ، افزود: انجمن های روابط عمومی در کشور تا کنون نتوانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا و مشکلات را در این حوزه حل کنند چراکه سیستم حاکم در مدیریت سازمانی همچنان سنتی به پیش می رود و از طرفی مدیریت ارشد سازمان ، روابط عمومی را هیچگاه یک علم نمی داند .
استاد دانشگاه گفت: روابط عمومی در سازمان باید واقعیات را بیان کنند ولی متاسفانه در دستگاهها کمتر دیده شده و از این رو جایگاه واقعی روابط عمومی و شاخص های کاری آن تاکنون برای فرد و یا سازمان مشخص نیست .
وی با بیان اینکه باید روابط عمومی ها را در میان مدیران ارشد تقویت و میزان درک و فهم سازمان را از حد و اندازه این بخش شفافتر کرد افزود: متاسفانه امروزه مدیران ارشد به ضرورت روابط عمومی ایمان راسخ ندارند و فقط این حوزه را در ساختار تشکیلاتی جای داده اند .
فروزفر گفت: در این راستا از سوی مدیریت سازمانی به جلب رضایت مشتری و روابط انسانی نیز کمتر توجه می شود و طبق نظر سنجی ها و نتایج بدست آمده روابط عمومی باید جایگاه مستقلی داشته باشد و بهتر بود دولت ، قبل از ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست به این نظرسنجی ها توجه می کرد .
استاد دانشگاه با بیان اینکه مدیریت کشور در سه سطح ارشد ، مدیران در سطح سازمان مادر و مدیریت کلان کشور که به ریاست جمهوری باز می گردد ، خلاصه شده ، افزود: هنگامی که از نقش و جایگاه روابط عمومی در عرصه داخلی صحبت می شود در واقع اشاره به سطح مدیریت ارشد دستگاههای اجرایی است

** عدم نقد پذیری و نبود دمکراسی موانع رشد روابط عمومی  
ذاکر با بیان اینکه پیچیدگی نقش روابط عمومی در مدیریت سازمان ، عدم نقد پذیری و نبود دمکراسی در مسیر رشد روابط عمومی مانع ایجاد کرده گفت: روابط عمومی باید هر لحظه مشکلات را به مدیریت اطلاع دهد و از طرف دیگر شورای اطلاع رسانی در سازمان نقش اساسی داشته و با استفاده از افراد صاحب نظر دیدگاهها و تشکیلات را تغییر دهد .
مدرس روابط عمومی گفت: تشریفاتی بودن یکی دیگر از ضعف های مدیریت سازمانها است .اساسنامه روابط عمومی ها را باید عوض کرد و بر اساس نیاز سازمانها و نیروهای متخصص این بخش را تعریف کرد و از طرفی روابط عمومی الکترونیک را گسترش داد. به زبانهای خارجی توجه کرد و رشته تحصیلی کارکنان مرتبط با شغل آنان باشد .

** اعتماد به روابط عمومی رمز موفقیت مدیران  
فروزفر با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید از وظایف خود به خوبی اطلاع داشته باشند ، گفت: مدیران ارشد نیز به مسئولین روابط عمومی اعتماد کنند و در همه مسایل و موارد سازمانی آنان را دخالت داده و پشتیبانی و حمایت کنند .
وی افزود: مدیران روابط عمومی باید از دانش و مهارت لازم برخوردار بوده و مدیریت سازمان نیز برخی از وظایف خود را به روابط عمومی ها واگذار و توقع منطقی از آنان داشته باشند و از سوی دیگر مدیران ارشد در تامین منابع مالی روابط عمومی ها اولویت قرار دهند و بی عدالتی دراین خصوص را برطرف کنند .

** ضابطه به جای رابطه  
ذاکر با بیان اینکه بیشتر کارها در دستگاههای اجرایی و حتی سیستم مدیریتی کشور براساس ضابطه نمی باشد و متاسفانه روابط عمومی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند گفت: روابط عمومی باید ضابطه مند و جزو اجزای ستادی سازمان به شمار رود.

 

منبع: ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد