درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26391صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 5 آبان 1395 - 08:31
جهان و رهبری
نوشته: برنت فیلسون - این مقاله با اصالت دادن به نقش مردم و تأثیرگذاری آنان بر روی قدرت و در واقع سهیم ساختن‌شان در مرحله یافتن انگیزه و نیز توجه به گفتگوی صریح و چهره به چهره، در واقع بخشی از اصول کار روابط عمومی را گوشزد می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این مقاله با اصالت دادن به نقش مردم و تأثیرگذاری آنان بر روی قدرت و در واقع سهیم ساختن‌شان در مرحله یافتن انگیزه و نیز توجه به گفتگوی صریح و چهره به چهره، در واقع بخشی از اصول کار روابط عمومی را گوشزد می‌کند که با تکیه بر راهبرد مشارکت آمیز و پرهیز از راهبرد سلطه آمیز در یک رابطه برابر با مخاطب به گفتگو می‌نشیند.


همواره این پرسش ذهنم را به خود مشغول می‌کند که چگونه بعضی از رهبران می‌توانند مردم را وادار کنند که به آنان ایمان داشته باشند و از آنان پیروی کنند، در حالی که برخی دیگر فاقد این توانایی هستند.


هیچ نظامی، چهار چوبی را که بتوان به این پرسش پاسخ داد فراهم نیاورد، بلکه «آلبرت انیشتن» این امر را ممکن ساخت. او به خاطر نظریه‌های خاص و عام «نسبیت» که اوج اندیشه بشری را در قرن بیستم نشان می‌دهد، بسیار معروف است. اما چیزی که شهرت اصلی انیشتن را فراهم آورد، پژوهشی بود که مدت سی سال از عمر او را به خود اختصاص داد که نتیجه مثبتی را نیز در برنداشت. پژوهش مذکور به ایجاد یک ایدة جهان وطنی مربوط می‌شد. در واقع همین پژوهش الهام بخش من در مسیر کوچکی بود که برای یافتن جواب به پرسش درباره رهبری در پیش گرفته بودم. نظریه خاص «انشتین» فضا و زمان را در چهارچوب مفهومی واحدی که آن به عنوان تدام «فضا ـ زمان» می‌شناسیم، جمع می‌کند.


او بقیة عمرش را در راه توسعه و گسترش «نظریه جهان وطنی» که دربرگیرندة رابطة جاذبه زمین با نیروی الکترومغناطیسی و اتحاد نیروهای برتر جهان بود، صرف کرد. به اعتقاد من همانطور که نیروهای برتری برای هدایت کائنات وجود دارند، نیروهای برتر دیگری هم فعالیت‌های رهبری را کنترل می‌کنند. هنگامی که ما در مورد سازمانهای کوچک و بزرگ، صنف قصابان، نانوایان و شمع سازان صحبت می‌کنیم نیروهای مشابه همچون حاکمیت قوانین را مشاهده می‌کنیم که کار هدایت را بر عهده دارند. پس از چند دهه کار با رهبران متفاوت، من نظریه «زمینة مشترک در موفقیت رهبری» را ارائه دادم. نظریه ارائه شده از سوی اینجانب، علی رغم کوچکی و محدودیت آن به بسیاری از رهبران به سرتاسر جهان کمک کرد تا میزان تأثیر هدایت و رهبری خود را افزایش دهند.


«نظریه زمینه مشترک در موفقیت رهبری» همانند یک عصای سحر آمیز فرد را به یک رهبر بزرگ تبدیل نمی‌کند، بلکه در عوض همچون ستارة قطبی برای هدایت و کمک به رهبری سالم و تلاش‌های انجام شده در زمینة ارتباطات در روابط عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نظریة زمینه مشترک موفقیت رهبری با موضوعات چهار گانة زیر تشریح می‌شود:


1ـ موفقیت تجاری وقتی به دست می‌آید که مردم به نتایج مورد نظر دست یابند. پرداختن به اهداف و نتایج مورد نظر به نظر قطعی و بدیهی می‌رسد که باید به آن پرداخته شود. چه قطعی و بدیهی باشد و چه نباشد بسیاری از رهبران، از آن غافل هستند و بسیاری از آنان بر تقویت این گونه راهکارها به عنوان قابلیت‌های اولیه، مهندسی مجدد پروژه‌ها و برنامه‌هایی در راستای کاهش هزینه‌ها مردمی که باید توسط آن چرخ های مذکور را به حرکت وا دارند ـ تأکید دارند. من شرکتی را می‌شناسم که درگیر چهارمین برنامه بازسازی اصلی در طی شش سال گذشته است. سه برنامه قبلی با شکست مواجه شده است و اصلی‌ترین علت شکست هم بی‌توجهی و غفلت از هدایت و رهبری بوده است. یقیناً تلاش جدید نیز محکوم به شکست است.


علت آن نیز کاملاً مشخص است؛ زیرا این بار برنامه بازسازی به جای هدایت از طریق راهبرد اجرای برنامه‌های تجاری و تولیدی، نظارت رهبران مراکز تجاری از طریق یک سیستم رایانه‌ای هدایت می‌شود. کارشناسان راهبر سیستم قبل از هر چیز به استفادة هر چه بهتر از سیستم برای اجرای برنامه بازسازی می‌پردازند تا به استفادة هر چه بهتر از مردم برای دستیابی به نتایج مورد نظر. من می‌پذیرم نوری را که آنان در انتهای تونل مشاهده کنند، به یک گروه جستجو تبدیل خواهد شد که به جستجوی زنده‌ها می پردازند.


2ـ مهمترین کار رهبران این است که مردم را به شکلی وادارند تا به اهداف مورد نظر دست یابند.


هنگامی که من با رهبران به گفتگو می‌نشینم و این پرسش را از آنان می‌پرسم: «مهمترین کاری را که شما به عنوان یک رهبر انجام می‌دهید، چیست؟» 95 درصد از آنان پاسخ هایی را غیر از پاسخ اصلی ـ که تنها پاسخ درست است ارائه می‌دهند.


مفهوم قدرت رهبری را از فعل «وادار ساختن» استنباط کنید. رهبران به تنهایی نمی‌توانند به اهداف و نتایج دلخواه دست یابند. آنان برای دستیابی به نتایج مورد نظر به کمک انجام ارتباطات، انعطاف پذیری، تشکیل گروههای شغلی مبتنی بر انجام رقابت و کنترل رخدادهای ویژه، رهبران مستبد نمی‌توانند با رهبرانی که می‌توانند با ایجاد انگیزه در افراد به نتایج دلخواه دست یابند، رقابت کنند؛


3ـ بهترین روش برای الزام دیگران در دستیابی به نتایج مورد نظر ایجاد انگیزه است نه برخورد و رفتار عامرانه.


همانند هدف رهبری، «انگیزه» نیز راهکاری است که بسیاری از رهبران آنان بد فهمیده‌اند. اگر با مفهوم ایجاد انگیزه را بد بفهمیم، چگونه می‌توانیم در دنیای امروز در مردم برای انجام کاری انگیزه‌ای ایجاد کنیم؟ در اینجا به حقایق چهار گانة انگیزه که همواره ثابت و تغییر ناپذیرند، اشاره می‌کنیم:
الف ـ انگیزه چیزی نیست که مردم فکر یا احساس می‌کنند؛ بلکه آن چیزی است که آنان را به کار فیزیکی وا می‌دارد. تنها وقتی که مردم کارهای فیزیکی انجام می‌دهند، می‌توان گفت که در آنان انگیزه ایجاد شده است.


ب ـ انگیزه چیزی نیست که ما بتوانیم آن را برای کسی انجام دهیم. ما به عنوان رهبر تنها می‌توانیم ارتباط ایجاد کنیم و مردمی که ما می‌خواهیم در آنان ایجاد انگیزه کنیم، باید خودشان این کار را انجام دهند. کسی که در او انگیزه ایجاد می‌شود و کسی که انگیزه ایجاد می‌کند همیشه یک نفر است.


ج ـ ایجاد انگیزه با احساس هدایت می‌شود و در حقیقت کلمات احساس و انگیزه از ریشة‌ مشترک در زبان لاتین برخوردارند که مفهوم آن «حرکت کردن» است. وقتی ما می‌خواهیم مردم را به حرکت واداریم و در آنان برای انجام کار انگیزه ایجاد کنیم، از در احساساتش وارد می‌شویم.


د ـ انگیزه در بهترین شکل وقتی ایجاد می‌شود که گفتگو، مستقیم و رودرو صورت گیرد.


5ـ ما تنها وقتی خوب هدایت می‌کنیم که مردم تحت رهبری ما نیز خود به خوبی هدایت کنند.


بیائید مفهوم قدیمی رهبری را به دور اندازیم. آن مفهوم بر دیدگاه دنباله روی استوار است که براساس آن رهبران موفق رهبرانی هستند که مردم را به دنباله روی از خود وامی‌دارند. امروزه، سرعت و تمرکز بر تغییر در مراکز تجاری و بازار، نظارت جدیدی از مدیریت راهبری را طلب می‌کند که نه تنها می‌تواند به آن تغییر بپردازد، بلکه سرعت آن را افزایش داده و موفقیت‌ها و فرصت های جدیدی را برای بازار فراهم آورد.


این عبارت را بارها شنیده‌ایم که «رهبران هر چه بزرگتر باشند، قابل جایگزینی نیستند.» با وضعیت جدید و رهبری پویا و دینامیک آن رهبران بزرگ و تغییر ناپذیر در حقیقت رهبران ضعیف و فاقد توانایی رهبری هستند که باید از شرشان خلاص شد.


اگر کار رهبر این است که دیگران را وادار سازد تا به نتایج دلخواه دست یابد، بنابراین بهترین روش تنها ایجاد انگیزه در آنان نیست، بلکه در آنان باید این انگیزه ایجاد شود که دیگران را برای دستیابی به نتایج دلخواه هدایت و رهبری کنند. وقتی رهبران خود را به هدایت و رهبری درست تشویق می‌کنیم، در حقیقت دنیای آنان و دنیای خود را تغییر می‌دهیم. آنان در این شکل به خوبی کار رهبری را انجام می‌دهند.


«انیشتین» در تلاش خود در دستیابی به «نظریة زمینة‌ واحد»؛ موفقیت یا شکست این زمینه رهبری در گرو تصمیم شماست. آن را به کار بندید. وقتی از آن استفاده می‌کنید، من نمی‌توانم به شما قول دهم که شما فرمول E=MC¬¬2 را ارائه خواهید داد، اما در راهی گام برخواهید داشت تا به یک رهبر بهتر تبدیل شوید.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد