درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:01   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26386صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 2 آبان 1395 - 09:07
ارتباطات کامل در زمینه بازاریابی و نقش روابط عمومی
فعالیت های انجام شده در راستای افزایش میزان فروش را نمی توان روابط عمومی نامید. روابط عمومی می تواند در این فرآیند ( فعالیت های به عمل آمده در راستای ارتقاء سطح فروش) کمک مؤثری به حساب آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گفته می شود که ((تجارت همان بازاریابی است))؛ به این ترتیب در عرصه رقابت های تجاری آن کسی برنده خواهد بود که نیازهای مشتری را به بهترین شکل ارضاء کند. بنابراین ارتباطات بی نقص و کامل در زمینه بازارابی و فعالیت های مرتبط با آن، نقش مهمی را در ایجاد رفاه اجتماعی ایفا می کند. حس مسئولیت اجتماعی یکی از نشانه های بسیار مهم بازاریابی خوب است. بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از بازاریابان مدعی هستند که بازاریابی با مشتری آغاز و پایان می یابد. در فرآیند تولید کالا تمامی تلاش بر این است که تولید و فعالیت های مرتبط به گونه ای صورت گیرد که رضایت خاطر مشتریان رافراهم آورد.

استادان خلق تصاویر
نسل جدید استادان خلق تصاویر که از اجزاء مهم فعالیت های مربوط به ایجاد ارتباطات بی نقص در زمینه بازاریابی است ، هم اکنون در مرکز فعالیت ها و سیاست های متخذه در ارتقای سطح تولید، دیدگاههای اجتماعی و وجهه سازمانها قرار دارد. شعار آنها این است: (( گلچین کردن تصاویر و ارائه بهترین آن )) . هدف این گروه ، ارائه تصویری مطلوب از کالا در ذهن مخاطبان اصلی آنان است.


موفقیت استادان تصویر پرداز بر اساس موقعیت تصویری که خلق می کنند ، ارزیابی می شود . بی شک این دیدگاه قدیمی که بر اساس آن بازاریابی باعث تسهیل در توزیع و عرضه کالا و خدمات می شود ، ارزش و اعتبار خود را حفظ خواهد کرد، اما موقعیت های موجود نشانگر تغییرات و تحولات مستدل در زمینه بازاریابی و فعالیت های مرتبط است.


استادان جدید تصویرگر که کارشناسان و دست اندرکاران روابط عمومی نیز جزء آنان هستند، در حال حاضر کل سناریوی بازاریابی را به نگارش در می آورند. ماهیت، حیات و رشد تجاری به فن آوری جدی ، تکنیک های اطلاع رسانی و ظرفیت های ارائه تصاویر مناسب وابسته هستند.

ارتقاء یا افزایش میزان فروش
ارتقاء یا افزایش سطح فروش به بیانی ساده یعنی (( تلاش های به عمل آمده در راستای فروش هر چه بیشتر کالا)) در تعریف عادی و متداول افزایش میزان فروش می توان گفت : (( افزایش میزان فروش پلی است بین تبلیغات و فروش که به تبلیغات ارائه شده از سوی رسانه های گروهی و فروش فردی کمک می کند تا فروش را ثابت نگه دارد.))


از سوی دیگر، (( اتحادیه تبلیغات امریکا)) بر این باور است که افزایش میزان فروش حاوی تمامی فعالیت های بازاریابی در راستای ارتقاء یا افزایش سطح فروش است که فعالیت های مذکور در برگیرنده تبلیغات، فروش شخص و نشریات که با ایجاد انگیزه در مشتری او را وادار به خرید کالا از طریق جاذبه های متفاوت می کند که به چند نمونه اشاره می شود:
1. رقابت
2. بازی های متفاوت
3. شرط بندی
4. بن ( بن مجلات، روزنامه ها و غیره
5. نمایشگاهها
6. نمایش
7. ضمانت یا حمایت از فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده
8. نمونه ها

روابط عمومی و افزایش میزان فروش
این واقعیت را باید پذیرفت که تمامی فعالیت هایی که در راستای افزایش میزان فروش انجام می گیرد، زائیده وجوه ارتباطات در حوزه بازاریابی است. در این فرآیند، کارشناسان تلاش می کنند تا عموم را هر چه بیشتر از کالا یا خدمات ارائه شده از سوی یک مؤسسه تجاری یا یک سازمان آگاه سازند. در واقع فعالیت های انجام شده در راستای افزایش میزان فروش را نمی توان روابط عمومی نامید.
روابط عمومی می تواند در این فرآیند ( فعالیت های به عمل آمده در راستای ارتقاء سطح فروش) کمک مؤثری به حساب آید. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. برای آنکه فعالیت به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش به شکل مؤثری صورت گیرد و با نتایجی رضایت بخش همراه باشد، به مهارت، خلاقیت و نگرشی عمیق به مسائل محیطی نیاز است. روابط عمومی با توجه به برخورداری از تجربه و آموزش های لازم می تواند به فرآیند فعالیت های به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش که در طی آن تلاش می شود تا با استفاده از ارتباطات پیگیر و مؤثر در خرید کالا انگیزه ایجاد شود، به شکلی مؤثر یاری رساند، اما روابط عمومی مستقیماً درگیر این فرآیند نیست؛

2. ارائه یا معرفی کسل کننده و گنگ کالا، به افزایش میزان فروش آسیب می رساند. روابط عمومی می تواند با استفاده از خلاقیت و قدرت تصور و نیز استفاده دقیق و درست از تبلیغات معرفی یا ارائه کالا را روشن ومطلوب انجام دهد؛

3. کارکنان فعال در بخش افزایش میزان فروش از نمایش، نمایشگاه و سایر ابزار و تکنیک هایی که مصرف کننده یا تشویق به خرید کالا یا استفاده از خدماتی ویژه می کند، بهره می گیرند. رشته های ویژه ای در روابط عمومی وجود دارد که از آن می توان در مراکز تجاری یا سازمانها استفاده کرد؛

4. رسانه های گروهی نقش مفید و مؤثری را در فعالیت های مربوط به ارتقاء میزان فروش ایفا می کنند. به عنوان مثال، هرگونه فعالیت تجاری یا صنعتی جدید گروههای زیادی از کارکنان فعال در بخش رسانه های گروهی را به سوی خود جذب می کند . آنان مشتاقند تا از محصولات جدید، ایده های جدید یا گرایش های جدید آگاهی یابند. راهکار مذکور شیوه ای مناسب و راحتی برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان و رسانه های گروهی از افزایش میزان فروش، بازاریابی و فعالیت های شرکت است، اینگونه موقعیت ها همچنین می تواند کارآیی کالا یا فرآیندی را به تصویر کشد. بی تردید، روابط عمومی قادر است به راحتی با تخص وجوه حرفه ای مرتبط در ارزیابی فعالیت های به عمل آمده در سطحی گسترده ارتباط برقرار کند.

چاپ و نشر و روابط عمومی
ارائه و انتشار اخبار و اطلاعات، تلاشی است که به منظور ایجاد ارتباط از طریق ابزارهای متفاوت ارتباط جمعی که می تواند پاسخ یا نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد، صورت می گیرد.
به تعریف دقیق و مناسبی از ارائه و انتشار اطلاعات و اخبار توجه کنید:
(( فرآیند مذکور رفتار با راهکار ویژه ای از طرح یا ارائه اطلاعات از یک سازمان، محصول، رخداد یا موضوع ویژه و تاثیر گذار بر افکار عمومی از طریق رسانه های گروهی مختلف است.))


در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که چاپ و نشر اخبار و اطلاعات می تواند منفی باشد در حالیکه روابط عمومی همواره مثبت است. روابط عمومی را هرگز نمی توان بر اطلاعات غلط بنا نهاد. در واقع، روابط عمومی هرگز نمی تواند منفی باشد؛ زیرا نقش آن ارتقاء شناخت افکار عمومی از وضع حاکم بر فضای اقتصادی یا اجتماعی جامعه است. در بسیاری از سارمانها از کارشناسان روابط عمومی خواسته می شود تا آسیب حاصله از فعالیت های منفی در زمینه نشر و ارائه اخبار و اطلاعات را بهبود بخشند.


در گذشته روابط عمومی از فعالیت های مربوط به نشر اخبار و اطلاعات بسیار بهره می گرفت. امروزه، روابط عمومی ممکن است از آن استفاده کند، اما فعالیت مذکور بخش کوچکی از فعالیت های گسترده روابط عمومی را در بر می گیرد، اما به هر حال نشر و ارائه اخبار و اطلاعات در دستان کارشناسان حرفه ای روابط عمومی به ارتباطات مثبت تغییر کرده و آنان از آن در راستای منافع سازمان بهره می گیرند. نشر اخبار و اطلاعات ممکن است با هزینه همراه باشد یا نباشد. روابط عمومی حاوی راهکار و تماس های فردی است، اما نشر اخبار و اطلاعات تماماً انگیزه غیر فردی تقاضا برای یک کالا یا خدمات است.

نقش روابط عمومی در محیط تجاری
روابط عمومی در دراز مدت می تواند نقش مهمی را در جلب رضایت مشتری ایفا کند. روابط عمومی می تواند مسیر درست بازاریابی، فروش، تبلیغات و حتی چاپ و نشر اخبار و اطلاعات را در فرآیند فعالیت های تجاری ترسیم کند.

تبلیغات و رایزنی
تبلیغات و رایزنی دو مقوله ای است که همواره با روابط عمومی اشتباه گرفته می شوند، لذا بحث در مورد آنان ضروری به نظر می آید.

تبلیغات
تبلیغات یکی دیگر از اشکال ارتباطات است که اغلب به غلط به آن به عنوان روابط عمومی نگریسته می شود. واژه تبلیغات به نوبه خود، واژه نامطبوعی است و کسی تمایل ندارد که او را (( تبلیغات چی )) بنامند.


از تبلیغات به عنوان یک ابزار برای کسب حمایت مردم از دیدگاه، باور یا یک اندیشه استفاده می شود. طراحی تبلیغات ممکن است به گونه ای باشد که به حس شهرت یک فرد اسیب رساند و افکار عمومی را به سمتی هدایت کند که منافع افرادی خاص درآن جستجو می شود. در روابط عمومی این دیدگاه هیچگاه مورد توجه قرار نداشته است که هدف وسیله را توجیه می کند. سیستگذاری روابط عمومی باید همواره مثبت و سازنده باشد. روابط عمومی به اصول اخلاقی ایمان دارد و برای رسیدن به اهداف تعیین شده، صداقت و درستکاری، نباید از نظر دور داشته شود ، اما هدف تبلیغات کاملاً متفاوت است.


در تبلیغات تقریباً ارتباطات یک طرفه است در حالیکه روابط عمومی بر ارتباطات دو سویه استوار است که بدون آن فهم دو جانبه میسر نخواهد بود.


بنابراین در وضعیت فعلی، تفاوت اساسی بین روابط عمومی و تبلیغات بر این نکته خلاصه می شود که روابط عمومی بر اطلاعات حقیقی ، دقیق و معتبر استوار است، در حالیکه تبلیغات در تلاش است تا سوء ظن و عدم اعتماد را ایجاد کند. تبلیغات هنگامی که توسط دولت مورد استفاده قرار می گیرد به ابزاری بسیار مؤثر تبدیل شده و قادر است اساس و شالوده ارتباطات را نابود کند. در اینگونه وضعیت ، روابط عمومی چاره ای جز عقب نشینی ندارد تا هنگامی که عناصر صادق بر دولت برتری و تفوق یابند.

رایزنی
" رایزنی " عنصر اصلی ارتباطات دولتی مؤسسات بزرگ تجاری است .
اساس و شالوده رایزنی بر احتیاط و فعالیت های نامحسوس استوار است. رایزنی یکی از روش های مناسب برای تاثیر گذاری برفرآیند قانونگذاری و تصمیم گیری های حقوقی و اجتماعی به نفع منافع شرکت مورد نظر است. بنابراین گروههایی که مورد توجه رایزنان قرار دارند ، عبارت هستند از: سیاستمداران ، بروکراتها، حقوقدانان و سایر مراکز قدرت درکشور بنابراین یک رایزن باید از قابلیت های بسیار بالا در زمینه ایحاد ارتباط برخوزدار باشد .


آیا این نکته درست است که رایزنان باید از حقه و کلک استفاده کنند تا گروههای فشار را تحت تاثیر قرار دهند ؟ اگر چه این مسئله مکن است درست نباشد ، اما رایزنان باید در خفا و به شکل کاملاً سری عمل کنند.


از آنجا که گروههای ضد رایزنی نیز فعال وبرکار هستند ، برای تصمیم گیری جدی برای پرداختن به این رشته و مراحل متفاوت آن در تاثیر گذاری گروههای سیاسی و اجتماعی به اطلاعات ویژه نیاز است .پرداختن دقیق و موشکافانه به قانونگذاران و دولت مهم بوده و برای این کار به افراد زیادی نیاز است . از بالاترین مقام در مؤسسات تجاری گرفته تا مدیران روابط عمومی که توسط آنان استخدام می شوند . در واقع ، اینگونه وظایف و عملکردها با قوانین تاثیر گذار جدید یا قوانین اصلاحی موجود ارتباط نمی یابد . مؤسسات تجاری و سازمانها باید اطلاعات فنی و اقتصادی دقیقی را برای ارائه به دولت و قانونگذاران فراهم آورند ؛ زیرا آنها بر گروههای اجتماعی مورد نظر تاثیر می گذارند که در این فرآیند ممکن است متخصصان فعال در این بخش برای حل مسائل ورفع مشکلات اجتماعی با دولت به شکلی مؤثر و سازنده همکاری کنند.


در وضعیت یاد شده رایزنی و فعالیت های مرتبط مشخصاً درهیچ کشوری مورد تنفر قرار نمی گیرد و به اعتقاد بسیاری از مردم رایزنی می تواند برای قانونگذار یا دولت در تشریح نتایج بالقوه هر گونه عملکرد حقوقی که آنان تمایل به دانستن آن دارند ، کمک خوب و مؤثری محسوب شود و رایزنی یقیناً دراین بافت می تواند نقش مهمی رادر رسیدن به اهداف مورد نظر توسط تمامی گروههای سیاسی به عنوان یک متغیر سازنده ایفا کند .

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد