درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 09:14   

دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر

  دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر


ادامه ادامه مطلب یک

کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند

  کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ظهور و بروز عملکرد بانک از طریق روابط عمومی صورت می‌گیرد
  داود عسکرپور مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان گراش شد
  عید بعثت مبارک
  کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند
  دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
  فراخوان مهم بانک ملی ایران به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان
  فراخوان سمینار تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی
  مدیر روابط عمومی بانک سرمایه تایید صلاحیت شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26378صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 29 مهر 1395 - 19:05
ویژگی های یک رئیس خوب چیست؟
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید یک رئیس خوب چه ویژگیهایی دارد؟ جواب به این سوال می تواند متفاوت باشد. البته ویژگی ها، نگرشها و توانایی هایی وجود دارند که در همه رؤسا مشترکند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید یک رئیس خوب چه ویژگیهایی دارد؟ جواب به این سوال می تواند متفاوت باشد. البته ویژگی ها، نگرشها و توانایی هایی وجود دارند که در همه رؤسا مشترکند.

طبق گفته راب شیهان - یکی از مدیران آموزش دانشکده مدیریت دانشگاه مریلند - "رئیس خوب بودن در هر سازمانی بسیار مهم، اما در کسب و کارهای کوچک مهمتر است، هنگام سر و کار داشتن با مشاغل کوچک و کسب و کارهای نه چندان بزرگ، شما به عنوان رئیس فرصت دارید که برنامه هایی را در تمام سطوح کاری شرکت خود اعمال کنید. "

با در نظر گرفتن اهمیت راهبری در مشاغل و مدیریت کسب و کارهای کوچک، مهارتها، استراتژی ها و نگرشهایی را که در ذیل می آید مدنظر قرار دهید:

• به عنوان یک رئیس، خود را نیز در جمع کارکنانتان حساب کنید و محاسبه گر باشید.
ضروری است شما به عنوان رئیس، خود را نیز در تیم کارکنانتان محاسبه کنید. یک کارفرمای خوب مطمئن است که با هر یک از کارمندانش، عادلانه رفتار می کند، نه فقط در مورد حقوق و مزایا و پاداش، بلکه در مورد چگونگی عملکرد کارمندان. بازخوردها، نوآوریها و خلاقیتها را تشویق کنید تا اینکه کارکنان نیز این احساس را داشته باشند که در کار شما سهیم هستند و نقش دارند. طبق گفته شیهان، " شما به عنوان رئیس نیاز دارید محیط یکپارچه و هماهنگ، با حس اعتماد و احترام متقابل به وجود بیاورید تا مطمئن شوید با هر فردی متناسب با عملکرد وی به طور مناسب و عادلانه رفتار می شود. ضروری است که محاسبه گر باشید، چرا که می توانید هر فردی را با توجه به اهداف بلند مدت شغلی خود، در رتبه کاری مناسب قرار دهید.

• فقط روی کسب پول و سود تکیه نکنید، به گروه کاری و کارکنان خود نیز اهمیت دهید.
یک رئیس کارآمد، یک گروه کاری بسیار خوب را می سازد. این امر که چگونه این گروه شکل می گیرد بستگی به نوع شغل و کسب و کار و نیز توجه و تمرکز مبرم و فوق العاده رئیس دارد. شما با داشتن یک گروه کاری منسجم نه تنها انگیزه کارکنان خود را بیشتر و آنها را تشویق می کنید، بلکه باعث برانگیخته شدن حس اهمیت شغلی در آنها می شوید. طبق گفته شیهان، " مهمتر و بالاتر از کسب سود مالی، امور دیگری هم هست که باید به آن توجه شود. "

• موردی برای ایجاد ترس و وحشت وجود ندارد.
اکثر ما ممکن است رؤسایی را دیده باشیم که گویی روی میز کار آنها در کنار تقویم رو میزی شان، یک گیوتین قرار دارد و یک اشتباه در کار کافی است که گردن فرد خاطی زیر تیغه گیوتین برود! یک رئیس کارآمد کارکنانش را تفهیم می کند که در مسیر پیشرفت کاری خود چنانچه مرتکب اشتباه و خطا شدند، شرمنده نشوند. طبقه گفته شیهان، " این امر مستلزم طرز تفکری است که یادگیری و کسب دانش و علم را جهت پیشرفت کار، تشویق می کند، به جای اینکه ایجاد ترس و وحشت از ارتکاب به اشتباه را موجب شود. راههای جدید و متفاوت را جهت پیشرفت کار آزمایش کنید، اما بدانید که اگر کارها درست پیش نرفت قرار نیست یکدیگر را از بین ببریم. "

مسئله مهم این است که نظر خود را روی چه امری معطوف کنید: ایجاد ترس و وحشت یا ایجاد فرصت های جدید برای پیشرفت.

• فقط راهبری نکنید، بلکه همانند یک مربی ورزشی، آموزش هم بدهید.
شما به عنوان یک رئیس در حرفه خود، راهبری و هدایت کسب و کار را به عهده دارید.یک مربی هستید که به کارکنان خود آموزش می دهد، به تشویق آنها می پردازد و در صورت نیاز اعمالشان را تصحیح می کند.دید یک مربی ورزشی به اطراف خود از دید بازیکنان متفاوت است. مهم است که شما نیز به عنوان رئیس همانند یک مربی ورزشی، بینش و دورنمای متفاوتی داشته باشید و آن را برای آموزش و تشویق کارکنان خود مدنظر قرار دهید، اما این امر نیز مهم است که مانند یک مربی ورزشی، الگو باشید و تیم خود را بخوبی هدایت و راهبری کنید. برای مثال، هنگامی که باید و لازم است، اشتباهات کارکنان خود را به آنها یادآور شوید و هنگامی که خودتان نیز مرتکب اشتباه شدید، اشتباه خود را قبول کنید.

• کارکنان شما نیز در کارتان سهیم هستند.
فراموش نکنید که کارکنان شما انتظار دارند آنها را در جهت پیشرفت و ارتقای موقعیت شغلی شان یاری دهید. همه چیز، کسب منافع مادی نیست. شما باید موجب درک این موضوع از سوی کارکنان شوید که چگونه باید در کار خود پیشرفت کنند. اگر یکی از کارکنان شما هدفش این است که ارتقای شغلی یابد و مدیر شود یا روزی بتواند برای خود کار کند، شما می توانید مشوق وی باشید.

• رئیس خوب بودن الزاماً استعدادی ذاتی نیست، بلکه می توان از طریق کسب دانش مدیریت علم آن را فرا گرفت.
مورد آخر درباره یک رئیس خوب بودن این است: دانستن رفتار و دانش خاص مدیریت مهم است. البته همیشه رؤسایی هستند که در ایجاد انگیزه و راهبری، یک رئیس و مدیر بی عیب و نقص و کامل به نظر می رسند. اما رؤسایی هم هستند که از طریق حضور در کلاسها و سمینارهای مدیریت و مطالعه کتابهایی در مورد هدایت و مدیریت موثر، می توانند این دانش را کسب کنند. یک رئیس و کارفرمای خوب به طور طبیعی، کارمندان شایسته و خوب را نیز جذب می کند و به کار خواهد گرفت.

طبق گفته شیهان، " افراد به طور مشخص می توانند قابلیت های راهبری و مدیریت خود را پیشرفت دهند. همه ما تا یک حد خاص دارای ویژگیها و خصلت های ذاتی هستیم که از ما یک رئیس خوب می سازد. کاری که باید انجام دهیم این است که تمام توجه خود را به پیشرفت و ارتقای این خصوصیات و قابلیتهای ذاتی تا رسیدن به حد اعلای آنها، معطوف کنیم. "

برگرفته از www.iranhoo.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان معرفی شد


  داده های بزرگ برای تأثیر بزرگ، پیام روز جهانی ارتباطات


  روابط عمومی یعنی افکار سازی و تاثیر عمیق بر رفتارهای دیگران


  مدیر روابط عمومی بانک سرمایه تایید صلاحیت شد


  دومین جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌های منطقه ۲ کشور برگزار می‌شود


  مباحث بازاریابی و برند / افکار یک تبلیغاتچی


  ظهور و بروز عملکرد بانک از طریق روابط عمومی صورت می‌گیرد


  شرط پخش زنده در یوتیوب


  بیمه پارسیان محبوب ترین برند بیمه ای کشور به انتخاب مشتریان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: ویژه‌نامه "مثبت اندیشی در روابط عمومی" منتشر می شود