درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 11:44   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26373صفحه نخست » چهارشنبه، 5 آبان 1395 - 08:25
کمپین با سلاح آگهی
کمپین دو نامزد دو حزب بزرگ ایالات متحده آمریکا برای انتخابات چهارم نوامبر سال 2008 این کشور به صورت رقابت در انتشار اعلان در رسانه ها درآمده بود و بنابراین هرکدام که پول بیشتری در اختیار داشت اعلان بیشتر و مفصل تر داده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپین دو نامزد دو حزب بزرگ ایالات متحده آمریکا برای انتخابات چهارم نوامبر سال 2008 این کشور به صورت رقابت در انتشار اعلان در رسانه ها درآمده بود و بنابراین هرکدام که پول بیشتری در اختیار داشت اعلان بیشتر و مفصل تر داده بود.


در این کمپین، تنها اعلان های دو نامزد به چشم می خورد: سناتور جان مکین و سناتور باراک اوباما؛ زیرا دیگر نامزدها با آنکه بانی خدمات برجسته هم در طول عمر خود بوده اند، چون پول در اختیار نداشتند و اصحاب منافع کمک مالی نکرده بودند، اعلان متعدد تبلیغ نداده و درنتیجه بسیاری از رای دهندگان حتی نمی دانستند که جز آن دو سناتور، مقام ریاست جمهوری آمریکا نامزدهای دیگری هم دارد. اعلان های این دو سناتور عمدتا برضد یکدیگر بود (نه، تنها برای معرفی خود و ارائه برنامه هایشان به جامعه)، به عبارت دیگر هرکدام در اعلان خود دیگری را نفی می کرد (تبلیغ منفی).


طبق گزارش هجدهم اکتبر 2008 نیویورک تایمز، از آغاز ماه می 2008 تا 13 اکتبر این سال (ظرف پنج ماه و 13 روز) دو نامزد اصلی، جمعا 300 میلیون دلار هزینه اعلان تبلیغ برای خود و نفی دیگری در شبکه های تلویزیونی کرده بودند که آن روزنامه عنوانش را «جنگ با سلاح آگهی» قرارداده بود. حال آنکه، طبق اصول دمکراسی، فردی که بخواهد رئیس یک کشور شود باید آنچنان در جامعه خود شناخته شده باشد که نیازی به این همه اعلان نباشد و مردم برپایه تفکر، خواست و خدمات قبلی اش بدانند که اگر رئیس کشور شود چه خواهد کرد و یا اینکه چه نخواهد کرد.


تازه، در آن سال برخی از شبکه های تلویزیونی آمریکا در اخبار و مصاحبه ها، تنها یکی از دو نامزد را بزرگ می کردند (باراک اوباما را). ژورنالیسم اصیل تبلیغ نیست، خبر، تحلیل، تفسیر با واژه ها و گرامر ویژه و اشاره غیر مستقیم، نه جانبدارانه است. ژورنالیسم ستون نگهدارنده دمکراسی باید باشد. مردم به ژورنالیسم چشم امید دارند که کمک به ساختن جامعه ای بهتر کند و ....


جانبداری سه برنامه روزانه تلویزیونی پی در پی خبر و نظر ـ از ساعت هفت تا ده شب ـ «هاردبال»، «کاونت داون» و «ریچل مدو» شبکه کابلی «MSNBC» متعلق به کمپانی های جنرال الکتریک و مایکروسافت در آن سال از یکی از دو سناتور (اوباما که بالاخره پیروز شد) تا حدی چشمگیر عیان و مستقیم بود. مروری بر بیوگرافی سه مجری این سه برنامه نشان می دهد که هیچکدامشان در دانشگاه، «روزنامه نگاری» نخوانده است.

 

یکی از این سه، قبلا در کنگره آمریکا دستیار یکی ـ دو نماینده بود و حزب عوض کرد، دیگری مسابقه ورزشی پخش می کرد و سومین آنان گوینده رادیو بود. کار تبلیغ این سه تن برای یک نامزد، به قدری مستقیم و آشگارا بود که یک کاریکاتوریست آمریکایی کاریکاتور زیر را که در آن تنها به مجری برنامه یکساعته «کاونت داون» اشاره دارد ترسیم کرده که روزنامه ها آن را به چاپ رسانیده بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد