درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2637صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 9 اسفند 1391 - 08:39
تالیف کتاب‌ حوزه ارتباطات بر اساس نیاز
کتاب‌های حوزه ارتباطات بر اساس نیاز جامعه نوشته نمی‌شوند در حالی که به‌نظر می‌رسد تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه است.
  

داوود زارعیان، مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: کتاب‌های حوزه ارتباطات بر اساس نیاز جامعه نوشته نمی‌شوند در حالی که به‌نظر می‌رسد تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه است.-

زارعیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کمبود کتاب‌های تالیفی و فراوانی کتاب‌های ترجمه این حوزه اظهار کرد: این دو بخش دارای مشکلات جداگانه‌اند؛ به عنوان مثال از نظر مادی، حق‌الزحمه تالیف یک کتاب در حوزه ارتباطات، پنج میلیون ریال است که با درآمد یک سخنرانی علمی مطابقت می‌کند.

وی ادامه داد: ترجمه کتاب‌های حوزه ارتباطات نیز به دلیل انتخاب نامناسب موضوع و همچنین ترجمه‌های غیر‌حرفه‌ای، خروجی مناسبی در سطح دانشگاهی ندارد.

این عضو هیات علمی دانشکده مخابرات اظهار کرد: تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه و همچنین سفارش تالیف به استادان و پژوهشگران متخصص این رشته بر اساس نیاز و کاربرد در جامعه است.

مولف کتاب «روابط عمومی همراه» که اردیبهشت امسال وارد بازار کتاب شد، درباره جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: این جشنواره با ایجاد انگیزه به مولفان کمک می‌کند و به برجسته شدن جایگاه متخصصان علوم ارتباطات از طریق تالیف و ترجمه کتاب‌ می‌انجامد.

زارعیان اظهار کرد: جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها فضای مطبوعات را تغییر می‌دهد اما برای عرضه و بهتر دیده شدن کتاب‌های این حوزه باید قوانین مطبوعات در بخش حقوقی، اقتصادی و نیروی انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مطبوعات در حوزه تئوری و عملی دچار ضعف هستند، اظهار کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای خروجی مناسب در بخش تالیف و نگارش باید از اعمال سلیقه‌ای قوانین در امان باشند.

مولف کتاب «صفحه اول» اظهار کرد: وضعیت اقتصادی مطبوعات از نظر تعرفه آگهی‌های تبلیغاتی، روش جذب و نوع کمک به اقتصاد آن نشریه نیازمند بازبینی است. همچنین بهر‌ه‌گیری از نیروی انسانی متخصص، رسانه‌های دیداری را از پایه تقویت می‌کند.

زارعیان با بیان این که گلچین و انتخاب موضوع کتاب در بخش تالیف و ترجمه حوزه ارتباطات باید بر اساس سفارش متولیان و نیازسنجی صورت گیرد، اظهار کرد: تعیین نیاز‌های این بخش به مطالعات میدانی، عینی و تحقیقاتی تقسیم می‌شوند و لازمه تالیف‌های متعدد، ایجاد انگیزه جمعی است.

وی ادامه داد: اکنون ترجمه و تالیف کتاب در حوزه ترجمه فقط با سلیقه استادان و مترجمان انجام می‌شود اما تشکیل اتاق فکر، حمایت از مولفان این حوزه و پشتیبانی مالی و برنامه‌ریزی برای انتشار کتاب در بخش‌های گوناگون ارتباطات، بسیار اثر بخش خواهد بود.

گردآورنده کتاب «افکار عمومی» اظهار کرد: بخش آموزش و تالیف نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی از سوی متولیان فرهنگی کشور دارد.

وی همچنین بر آسیب‌شناسی علل افت کتاب‌های حوزه ارتباطات در ایران تاکید کرد و گفت: جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها شروع خوبی است اما معجزه نیست و عرضه ویترین مناسب تالیف و ترجمه از کتاب‌های ارتباطات، نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد