درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:01   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26307صفحه نخست » دوشنبه، 26 مهر 1395 - 10:57
استعدادهای عرصه تکنولوژی در آینده به کجا می‌روند؟
پیگیری جریان استعدادهای عرصه تکنولوژی شاخص خوبی برای موفقیت کسب‌وکارها در آینده است. در واقع، مهندسان، برنامه‌نویسان و طراحان در صنعت تکنولوژی هر کجا بروند، دلارهای سرمایه‌ای، محصولات موفق و درآمد هم به دنبالشان می‌روند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پیگیری جریان استعدادهای عرصه تکنولوژی شاخص خوبی برای موفقیت کسب‌وکارها در آینده است. در واقع، مهندسان، برنامه‌نویسان و طراحان در صنعت تکنولوژی هر کجا بروند، دلارهای سرمایه‌ای، محصولات موفق و درآمد هم به دنبالشان می‌روند. جریان استعداد در صنعت تکنولوژی پیچیده است، اما در ضمن می‌تواند شاخص کلیدی موفقیت احتمالی در آینده باشد. آن دسته از شرکت‌های تکنولوژی که به داشتن بهترین استعدادها در سال 2016 معروف شده‌اند نیز جزو برترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا هستند. تحقیق اخیر شرکت پایسا (Paysa)، پلت‌فرم داده‌های بزرگ که در مورد پاداش و حفظ استعدادها اطلاعات بازار را ارائه می‌دهد، نشان داده شرکت اوبر در صدر این لیست قرار دارد و شرکت‌های Airbnb، گوگل، پینترست، فیس‌بوک، دراپ‌‌باکس، اسکوئر، لینکداین، آمازون و Salesforce در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. به گفته کریس بولته، از موسسان و مدیرعامل پایسا، «استعدادها اغلب پیش از بقیه قربانی می‌شوند».

بولته به شرکت‌های یاهو و اوبر به‌عنوان نمونه‌های مهمی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند جریان استعداد چگونه می‌تواند پتانسیل‌های آینده را به تصویر بکشد. وقتی اوبر در دسامبر 2009 راه‌اندازی شد، رتبه جذب و حفظ استعدادهای آن از 10 هزار پایین‌تر بود، درحالی‌که یاهو جزو 20 شرکت اول قرار داشت. در دسامبر 2013 این دو شرکت در رتبه نزدیک به 200 به یکدیگر رسیدند (همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود). پس از آن، هیچ‌کس انتظار نداشت این استار‌ت‌‌آپ جوان بتواند فرصت شغلی بهتری نسبت به یک غول تکنولوژی در دنیا ایجاد کند، اما جریان استعدادها در این دو شرکت پیش‌بینی‌کننده وقایع بعدی بود.

امروز یاهو سیل عظیمی از تعدیل نیرو و کاهش بودجه را تجربه می‌کند، درحالی‌که ارزش اوبر به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است. به‌کارگیری و پیگیری جریان استعدادهای عرصه تکنولوژی نیز دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. پایسا الگوریتمی پیچیده ایجاد کرده که کارمندان را در صنعت تکنولوژی رتبه‌بندی می‌کند و مهاجرت آنها را از یک شرکت به شرکت بعدی تحت نظارت قرار می‌دهد. الگوریتم یادگیری ماشینی پایسا حدود 8 میلیون واحد داده را جمع‌آوری و تحلیل کرده است؛ داده‌هایی مانند سمت‌های شغلی، رزومه‌ها و فعالیت اجتماعی در 200 هزار شرکت طی 10سال گذشته.

هر کدام از استعدادهای مورد نظر در این تحلیل، بر اساس 10هزار مولفه متفاوت مورد بررسی قرار گرفته‌اند که برای هرکدام از این مولفه‌ها ارزشی رقمی در نظر گرفته شده و برای امتیاز نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امتیازها طبق مهارت‌ها، تجربه، تحصیلات، مسیر ارتقا، گزارش عملکرد کارفرما، اعتبار کارفرما و بسیاری موارد دیگر محاسبه می‌شوند. وقتی شخص مورد نظر کارفرمای خود را عوض می‌کند، امتیاز او به صورت اتوماتیک همراه او منتقل می‌شود که نشان می‌دهد کدام شرکت‌ها در یک صنعت بهترین عملکرد را در این زمینه دارند.

به‌عنوان مثال، داده‌های پایسا نشان می‌دهند وقتی رتبه توئیتر از هشتم در سال 2015 به هفدهم در سال 2016 تنزل کرد، کارمندان خوب و استعدادهای برتر آن به شرکت‌هایی مثل گوگل، اوبر، فیس‌بوک، لیفت، Airbnb و لینکداین، مهاجرت کردند، همچنین این داده‌ها نشان می‌دهند که بیشترین میزان بازگشت استعدادها در سال 2016 در شرکت‌های استارباکس، هولو، وب‌سنس، ادوبه، کپیتال وان، فرانتیر، نت‌فلکیس و فیدلیتی رخ داده است. همه این شرکت‌ها در سال‌های گذشته جایگاه خوبی داشتند، اما موقتا تنزل کرده و امسال دوباره با قدرت بازگشته‌اند.

الگوریتم پایسا علاوه‌بر کارفرماهای حوزه تکنولوژی که به دنبال شناخت بهتر جریان استعدادها هستند و کارمندان که می‌خواهند فرصت‌های شغلی بعدی خود را شناسایی کنند، توسط سرمایه‌گذاران صنعت تکنولوژی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بولته می‌گوید: «شاهدیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های مخاطره‌آمیز خواهان داده‌هایی هستند که بتوانند دریابند فرصت‌هایشان کجا قرار دارد. درست مثل اینکه فردی به شرط‌بندی با کارش فکر کند.» با چنین منطقی، از جمله شرکت‌هایی که در سال 2017 در این عرصه مطرح می‌شوند، عبارتند از:

Docker • Expedia • Twilio • Twitch • Lyft • Stripe • Tesla Motors • Okta • Zulily • Snapchat

این شرکت‌ها از آخرین تحقیق پایسا بیشترین جهش را داشته‌اند. بولته می‌افزاید با توجه به اینکه کارفرماها در عرصه تکنولوژی ناگهان به استعدادها در این صنعت روی آورده‌اند، اکنون بهترین زمان برای تبدیل شدن به یک دانشمند علم داده است. او می‌گوید: «شرکت‌هایی مثل گوگل یا Airbnb یا اوبر یا آمازون، سعی می‌کنند استعدادها را با افزایش حقوق حفظ کنند و تا جایی که می‌توانند به جذب این استعدادها بپردازند

بولته با اشاره به اینکه هیچ‌گونه منطق تعریف شده‌ای در پس جریان استعدادها وجود ندارد، چند تئوری محدود را بر اساس رویدادهای تاریخی مطرح می‌کند؛ از جمله اینکه «رهبری سازمانی جدید با احکام واضح و دور جدید سرمایه‌گذاری یا پیشرفت کسب‌وکار، به افزایش جریان استعدادها کمک می‌کند. اگر شما یک مدیر فنی برجسته در شرکتتان استخدام کنید، به حفظ استعدادهای کلیدی و جذب استعداهای جدید کمک می‌کنید.» بولته معتقد است برعکس این هم صادق است. مشکلات رهبری سازمان، چالش‌های تامین سرمایه، استراتژی‌های شرکتی منفصل، تکنولوژی قدیمی و احکام غیرمهیج و نیز رقبای جدیدی که فرصت‌های بهتری در اختیار کارمندان قرار می‌دهند، می‌توانند باعث از دست دادن استعدادها شوند. به گفته او در این شرایط، «اولین کسانی که شرکت را ترک می‌کنند، بهترین کارمندان شما هستند

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3887

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد