درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:12   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2628صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 7 اسفند 1391 - 18:57
استاد علوم ارتباطات: ایران دارای سه نسل شبکه اجتماعی است
استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ایران دارای سه نسل شبکه های اجتماعی در کنار یکدیگر است که این امر غیرعادی است. مهدی محسنیان راد روز دوشنبه در همایش ملی رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران در اصفهان افزود: وجود سه نسل اول، دوم و سوم شبکه های اجتماعی باعث عدم اتصال و تفاهم آنها شده است که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.
  

شارا- استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ایران دارای سه نسل شبکه های اجتماعی در کنار یکدیگر است که این امر غیرعادی است.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا،مهدی محسنیان راد روز دوشنبه در همایش ملی رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران در اصفهان افزود: وجود سه نسل اول، دوم و سوم شبکه های اجتماعی باعث عدم اتصال و تفاهم آنها شده است که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

این استاد دانشگاه در سخنرانی خود باعنوانˈسه نسل شبکه اجتماعی در کشورهای غیرپیشرفتهˈ اظهار کرد: نسل اول شبکه های اجتماعی مربوط به قبل از پیدایش تمبر پستی، تلگراف و تلفن است.

وی با اشاره به اینکه در نسل اول شبکه اجتماعی،تماس ها مستقیم و سرعت انتقال اخبار بسیار پایین است، تصریح کرد: ما هنوز در برخی از نواحی کشورمان بویژه در مناطق محروم و روستاها دارای این نوع شبکه هستیم.

این کارشناس علوم ارتباطات، نسل دوم شبکه های اجتماعی را مربوط به زمان اختراع ابزارهای ارتباطی میان فردی دانست و افزود: تمبر پستی، تلگراف و تلفن در طول40 سال اختراع شد.

وی با بیان اینکه این نسل دیر به ایران رسید، بیان کرد: سهم جمعیت ایران از امکانات این نسل در سال های قبل از انقلاب ناچیز و توزیع آن نامتوازن بود به گونه ای که به زیان روستاها و شهرهای کوچک وبه نفع اقلیت باسواد و شهرنشین تمام شد.

محسنیان راد، نسل سوم شبکه های اجتماعی را تلفن همراه، اینترنت و ماهواره معرفی کرد و گفت: شتاب حرکت خبر در این نسل، فراتر از زمان و اطلاعات ریزش شده قابل بازیافت است.

وی با تاکید براینکه نسل سوم شبکه های اجتماعی در حال قدرتمندتر شدن است، اظهار کرد: اکنون ارتباطات اجتماعی پرشمار و وسیعی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نسل سوم شبکه های اجتماعی نیز در ایران نامتوازن است، تصریح کرد: تا سال 2005 هیچیک از روستاهای ایران اینترنت نداشت و امروز نیز بیشتر آنها هنوز از این شبکه برخوردار نیستند.

این استاد دانشگاه گفت: نسل اول در بی خبری مزمن، نسل دوم در پر خبری و تحلیل های سطحی و نسل سوم در پرخبری عمیق قرار دارد.

وی این سه نسل را از هم منفصل و بدون ارتباط دانست و افزود:نسل اول منفعل، نسل دوم نیمه منفعل و قربانی تبلیغات رسانه های بیگانه و نسل دوم عمقی نگر و منتقد تبلیغات است.

وی با اشاره به اینکه عصر حاضر، عصر بازار پیام و انبوه تبلیغات رسانه های بیگانه است، تصریح کرد: اگر این سه نسل منفصل را در این بازار قرار دهیم قربانی بیگانگان می شویم.

همایش رسانه ها و مسائل اجتماعی ایران روز دوشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد