درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 20 آذر 1398 - 00:28   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها باید سخنگوی دستگاه های اجرایی و زبان گویای مردم باشند
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: روابط عمومی ها آموزش را جدی بگیرند
  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر حسینعلی افخمی
  اپ‌های منتخب سال
  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم
  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد
  3 دلیل اینکه مدیریت داده برای موفقیت بسیار مهم است
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26273صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 24 مهر 1395 - 10:55
کارآفرینی برای همه
سرمایه‌گذاری فرشته: نکاتی که کارآفرینان باید بدانند
سرمایه‌گذاران فرشته در ازای یک حق مالکیت، در شرکت‌های نوپا یا استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که سرمایه‌گذاری فرشته در استارت‌آپ‌ها در حال افزایش است. داستان‌های موفقیت شرکت‌های بسیار مشهور مانند اوبر، واتس‌اپ، فیس‌بوک و بسیاری از شرکت‌های دیگر، سرمایه‌گذاران فرشته را برانگیخته است تا به امید کسب بازدهی‌های‌ فراوان در این‌گونه استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. اما شاید برای شما هم سوالات فراوانی در مورد سرمایه‌گذاری فرشته وجود داشته باشد، در این مقاله برآنیم تا به چند پرسش در این زمینه پاسخ دهیم:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سرمایه‌گذاران فرشته در ازای یک حق مالکیت، در شرکت‌های نوپا یا استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که سرمایه‌گذاری فرشته در استارت‌آپ‌ها در حال افزایش است. داستان‌های موفقیت شرکت‌های بسیار مشهور مانند اوبر، واتس‌اپ، فیس‌بوک و بسیاری از شرکت‌های دیگر، سرمایه‌گذاران فرشته را برانگیخته است تا به امید کسب بازدهی‌های‌ فراوان در این‌گونه استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. اما شاید برای شما هم سوالات فراوانی در مورد سرمایه‌گذاری فرشته وجود داشته باشد، در این مقاله برآنیم تا به چند پرسش در این زمینه پاسخ دهیم:

 

1. سرمایه‌گذاران فرشته چه مقدار در یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

سرمایه‌گذاری فرشته به‌طور نمونه 25 هزار دلار تا 100 هزار دلار در یک شرکت است اما می‌تواند از این مقدار نیز بیشتر باشد.

2. نکات مهم برای سرمایه‌گذاران فرشته چیست؟

کیفیت، اشتیاق، تعهد و اتحاد موسسان شرکت. فرصت بازار شناسایی شده و پتانسیل شرکت بسیار زیاد باشد. یک برنامه کسب‌وکار سنجیده و واضح و هر نوع دلیل اولیه‌ای که کششی به سوی برنامه موردنظر ایجاد کند. تکنولوژی جذاب و مالکیت فکری (معنوی). یک ارزیابی مناسب با شرایط معقول. قابلیت افزایش دوره‌های سرمایه‌گذاری در صورت پیشرفت پروژه.

3. سرمایه‌گذاران فرشته در ابتدا می‌خواهند شاهد چه چیزی از سوی یک کارآفرین باشند؟

یک ارائه آسانسوری1 واضح و ماهرانه برای کسب‌وکار. یک خلاصه اجرایی یا فایل ارائه کسب‌وکار (اسلایدهای ارائه که در انگلیسی به آن pitch deck گفته می‌شود). یک نمونه اولیه یا مدل کاری از محصول یا خدمات پیشنهادی. پذیرندگان یا مشتریان اولیه.

4. افزایش سرمایه‌گذاری فرشته چقدر طول خواهد کشید؟

این یک برآورد نظری است که همیشه افزایش سرمایه‌گذاری فرشته بیش از آنچه انتظار دارید طول خواهد کشید و بسیار دشوارتر از آنچه امیدش را داشته‌اید، سخت خواهد بود. نکته مهم تنها این نیست که باید سرمایه‌گذاران مناسبی را که به حوزه شما علاقه دارند بیابید. افزایش سرمایه می‌تواند یک فرآیند بسیار زمانبر باشد.

5. کارآفرینان باید پیش‌بینی چه نوع سوالاتی در حوزه مالی را از جانب سرمایه‌گذاران فرشته داشته باشند؟

در حال افزایش چه مقدار سرمایه هستید؟ این سرمایه چه مدت طول خواهد کشید؟ میزان هزینه‌کرد ماهانه یک استارت‌آپ2 چه مقدار خواهد شد؟ آیا پیش‌بینی‌های مفصل مالی برای دو سال بعد دارید؟ فروض کلیدی در پیش‌بینی‌های شما چیست؟ عوامل کلیدی هزینه برای محصول یا خدمات موردنظر چیست؟ درآمدها و هزینه‌های مستقیم مرتبط با مدل کسب‌وکار چیست؟ سود ناخالص احتمالی چیست؟

6. کارآفرینان در مورد بازاریابی و جذب مشتری باید پیش‌بینی چه نوع سوالاتی را بکنند؟

سرمایه‌گذار فرشته می‌خواهد بداند که شرکت موردنظر چگونه برای بازاریابی خودش برنامه‌ریزی می‌کند، هزینه جذب مشتری چقدر است و ارزش بلندمدت یک مشتری چیست. بنابراین این کارآفرین باید برای موارد زیر آماده باشد:

شرکت موردنظر چگونه بازاریابی می‌کند یا چگونه می‌خواهد محصولات و خدمات خود را در بازار عرضه کند؟ استراتژی روابط عمومی این شرکت چیست؟ استراتژی رسانه‌های اجتماعی این شرکت چیست؟ هزینه جذب یک مشتری چه مقدار است؟ ارزش طول عمر یک مشتری (اینکه یک مشتری در طول عمر خود، چه میزان سود برای یک کسب‌وکار ایجاد می‌کند) چه مقدار است؟ چه تبلیغاتی برای شرکت انجام خواهید داد؟ چرخه فروش بین تماس اولیه مشتری و فروش کالا به آن مشتری چیست؟

7. کارآفرین باید انتظار چه سوالاتی در خصوص تیم مدیریتی و موسسان داشته باشد؟

موسسان و اعضای کلیدی تیم چه کسانی هستند؟ این تیم چه تجربیاتی دارد؟ ضمیمه‌های کلیدی برای این تیم در کوتاه‌مدت چیست؟ چرا این تیم به‌طور منحصربه‌فرد قادر به انجام برنامه کسب‌وکار مشتری است؟ چه تعداد کارمند دارید؟ چه چیزی به موسسان انگیزه می‌دهد؟ برای سنجش تیم در 12 ماه آینده چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

8. سرمایه‌گذاری فرشته تا چه حد ریسک‌پذیر است؟

باید بگوییم که سرمایه‌گذاری فرشته بسیار ریسک‌پذیر است و یک سرمایه‌گذار فرشته تنها در صورتی سرمایه‌گذاری می‌کند که به‌طور بالقوه با از دست دادن سرمایه‌اش مشکل چندانی نداشته باشد. در بهترین حالت، تنها یک استارت‌آپ از هر 10 استارت‌آپ موفق می‌شود.

9. چگونه می‌توانید سرمایه‌گذاران فرشته را بیابید؟

طیف وسیعی از راه‌ها برای یافتن سرمایه‌گذاران فرشته وجود دارد؛ از جمله از طریق:

کارآفرینان؛ وکلا و حسابداران شبکه‌های سرمایه‌گذاران فرشته (گروه‌هایی که سرمایه‌گذاران فردی را جمع می‌کنند). سرمایه‌گذاران خطرپذیر و موسسان تامین سرمایه؛ سایت‌های جمع‌آوری سرمایه عمومی مانند Kickstarter و Indiegogo

بهترین راه برای یافتن یک سرمایه‌گذار، معرفی قدرتمند از جانب یک همکار یا دوست یک سرمایه‌گذار فرشته است. استفاده از لینکدین نیز برای تعیین روابط می‌تواند بسیار سودمند باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3885

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد


  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند


  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود