درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:37   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26270صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 28 مهر 1395 - 08:10
دیدگاه بازاریابی روابط عمومی
دست اندرکاران روابط عمومی و بازاریابی، هر یک مدیریت یک سری از فعالیت های متمایز و جدای ازهم را برعهده دارند که می تواند فعالیت های مرتبط را تقریباً به شکلی مستقل انجام دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مؤلفان و نویسندگان مختلف به کاربرد روابط عمومی برای اهداف بازاریابی یا ارتباط آن با ارتباطات بازاریابی اشره کرده اند. "وایت" ) White - 1991( به این نکته اشاره می کند که " کوتلز "( Kotler) یکی از مفسران نام آشنای امریکایی در زمینه فعالیت بازاریابی، از دیدگاه پیشرفته ای برخوردار است که بر اساس آن روابط عمومی بخشی از بازاریابی است و به عنوان یک یاری دهنده در روابط مشتری عمل می کند. هنگامی که بازاریابان به حق انتخاب یا اختیارات در زمینه ارتباط بازاریابی توجه می کنند، روابط عمومی اغلب با تبلیغات و سایر اشکال ارتباطات پیشرفته ارتباط می یابد.

 

" کاتلو" در سال 1988، روابط عمومی را به مثابه ابزار مهم ارتباطات تشریح کرده است. او همچنین اظهار داشته است که روابط عمومی ابزاری با حداقل استفاده بوده، اما از نیروی بالقوه بسیار قوی برای ایجاد زمینه های آگاهی و اجرا یا ایفای نقش در بازار و قرار گیری مجدد محصولات یا تولیدات و دفاع از آنها برخوردار است. او روابط عمومی را با تبلیغات مقایسه کرده و به این نکته اشاره کرده است که با توجه به اینکه قدرت تبلیغات با توجه به افزایش جارو جنجال و کاهش مخاطبان می انجامد، مدیران روابط عمومی ممکن است گرایش بیشتری به سوی روابط عمومی داشته باشند.

 

او همچنین اینگونه به بحث خود ادامه می دهد که اگر چه روابط عمومی ثابت کرده که بیشتر از تبلیغات مؤثر است. اما باید به همراه تبلیغات برنامه ریزی شود، زیرا روابط عمومی به بودجه بیشتری نیاز دارد که ممکن است از طریق تبلیغات تامین شود. ( اسپیرو Spiro و پرولت Perrault -1976).


از دید بازاریابی، روابط عمومی با ترکیب ارتباطات بازاریابی مشارکت دارد. بر اساس دیدگاههای "کوتلر " و "مینداک " (1978) ارتباطات بازاریابی و روابط عمومی به شکلی اجتناب ناپذیر با یکدیگر مرتبط هستند. آنان معتقدند که بازاریابان ممکن است در برنامه ریزی های انجام شده به منظور دست یابی به پاسخ های دلخواه گروههای اجتماعی مورد نظر از جایگاه بهتری نسبت به کارشناسان روابط عمومی برخوردار باشند، زیرا اغلب هدف شرکت، تاثیر گذاری بر عموم است و این کار نه فقط با توجه صرف به نظریه ارتباطات بلکه با عنایت به مشکل مربوط به تغییر نظریه به بهترین شکل صورت می گیرد.

 

بسط و گسترش این بحث مؤید این نکته است که بازاریابان می توانند وظیفه روابط عمومی را به خوبی انجام دهند. به علاوه " شیمپ " ( Shimp - 1993) روابط عمومی را اینگونه تشریح می کند: (( بعدی از مدیریت پیشرفته که فقط برای ایجاد رابطه خوب و منطقی بین شرکت و گروههای اجتماعی متفاوت استقرار یافته است.)) این تعریف بیانگر این نکته است که روابط عمومی اساساً شکلی از مدیریت پیشرفته است که وظیفه آن توسعه و ترویج خبرهای خوب است؛ یا پوشش و پالایش اطلاعاتی است که احتمالاً تاثیر منفی بر وجهه شرکت می گذارد.

 

تعریف ارائه شده از سوی " شیمپ " روابط عمومی را به عنوان یک وظیفه مدیریتی مستقل شناسایی نمی کند. جایگاه اصلی روابط عمومی با ارتقا و پیشرفت مرتبط است. یعنی یکی از چهار مرحله ترکیب فعالیت های بازاریابی که این نکته با آرمان روابط عمومی در بسط و گسترش و ترویج منافع عموم یا گروههای اجتماعی مرتبط منافات دارد.


نقش اصلی آن ممکن است در صورت امکان استفاده روابط عمومی در ترکیب مذکور ایجاد زمینه فهم دو جانبه بین شرکت و آن دسته از گروههایی باشد که به شکل بالقوه یا حقیقی برای سازمان از اهمیت برخوردار ند. براساس دیدگاه " لانکستر " (Lancaster )و " مسینگهام " ( Massingham ) (1988) مشکلات عدیده موجود احتمالاً ناشی از این واقعیت است که اگر چه بسیاری ازسازمانها به تبلیغات توجه دارد و آن را به عنوان بخشی از مجموعه فعالیت های بازاریابی به اجرا در می آورند، اما معمولاً سازمانهای مذکور فاقد بخش جداگانه روابط عمومی هستند که در زمینه های مرتبط با بخش های مختلف سازمان همکاری کند و با بهره گیری از ارتباطات دو سویه را گروههای متفاوتی که بر موفقیت یا عدم موفقیت سازمان می توانند تاثیر گذار باشند، زمینه فهم و اعتماد و اطمینان مشترک دو جانبه را فراهم آورد. " کوتلر" در نوشته های خود تلاش کرده است که فعالیت روابط عمومی را زیر مجموعه و تابع بازاریابی فرض کند. او معتقد است که روابط عمومی بخشی از یک سری متغیرهای قابل کنترل بوده و ترکیب فعالیت های بازاریابی جزئی از متغیرهای مذکور است و به این ترتیب روابط عمومی باید به عنوان بخشی از بازاریابی در ایفای نقش ارتباطاتی آن در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در سال 1982 " کوتلر " این مسئله را مطرح کرده است که اگر روابط عمومی به عنوان بخشی از ترکیب بازاریابی که توسط یک سازمان برای پیگیری اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، در نظر گرفته شود می تواند مؤثر باشد.


دیدگاه " کوتلر " که توسط " گرونیگ " (1992) بیان شده، عبارت است از:
(( روابط عمومی از یک نقش فرعی در کل فعالیت های هر سازمان برخوردار است و اگر این نقش ابداً اجرا نشود، باید در درون فعالیت مهمتر و اختصاصی تر بازاریابی جای گیرد.))
" کوتلر" در سال 1982 رابطه بین روابط عمومی و بازاریابی را با ترسیم موضوعاتی، تشریح می کند. از این دیدگاه، روابط عمومی فاقد یک نقش مدیریتی مستقل است. همچنین "کوتلر" در سال 1986 مشخصاً نقش روابط عمومی را به مثابه یک عنصر اضافی ترکیب بازاریابی می بیند. وی((بازاریابی عظیم )) را اینگونه تشریح می کند:


(( کاربرد مشترک اصول اقتصادی، سیاسی، روان شناسانه و مهارت های روابط عمومی به شکل راهبردی ( راهبردی ) برای دست یابی به مشارکت و همکاری تعدادی از گروههای اجتماعی به منظور فعالیت در یک بازار در موقعیت های طبیعی بازاریابی و کاربرد فنی و تفکیکی مراحل سنتی بازاریابی ( کالا، قیمت، محل و توسعه فروش ) می تواند فراهم آورنده ترکیبی مؤثر از بازاریابی باشد که نظر مساعد و موافق مشتریان مصرف کنندگان نهایی را به همراه دارد.


" کوتلر " معتقد بود که در بازاریابی پیشرفته، مدیران باید به مراحل قبلی دو مرحله دیگر را بیافزایند، قدرت و روابط عمومی. بازاریابی برتر یا پیشرفته این نیاز را مطرح می سازد که مدیران اجرایی از تخصص و مهارت های کارشناسان حرفه ای روابط عمومی صنفی و امور عمومی بهره گیرند تا بتوانند بر گروههای غیر مصرف کننده - که در حقیقت مؤسسات دولتی هستند . به منظور دست یابی به بازار تاثیر بگذارند. اگر چه این با دیدگاه گسترده و توسعه یافته روابط عمومی در حوزه گسترده تر گروههای اجتماعی مطابقت دارد.


هر گروه اجتماعی در فعالیت صنفی ارائه شده ازسوی یک شرکت ذینفع است و این ( اگر به شکل منفی تشریح شود) ممکن است فعالیت های شرکت را محدود سازد و یا در روند آن خلل ایجاد کند. روابط عمومی از توان تاثیر گذاری مثبت بر این گروههای اجتماعی برخوردار است. نقش روابط عمومی در استقرار فهم دو جانبه بین شرکت و اینگونه گروههای اجتماعی، فراهم آورنده هستی و وجود و دست یابی به هویت صنفی است. اگر چه، به اعتقاد " گرونیگ " (1992) ، (( بازاریابی برتر یا پیشرفته )) بار دیگر مؤید این نکته است که روابط عمومی زیر مجموعه فعالیت بازاریابی فرض می شود، از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی در مجموعه فعالیت های شرکت در دست یابی به بازارهای مورد نظر به همراه بهره گیری از راهبرد مرتبط استفاده می شود. این نکته مبین آن است که روابط عمومی به عنوان یک اصل متمایز و مستقل که حاوی راهبردها و تکنیک های متفاوت و متنوعی است، شناخته نمی شود. در عوض بخشی از راهبردهای بازاریابی که در خدمت مسئولیت بازاریابی است، در نظر گرفته می شود.


علی رغم تفسیر " گرونیگ " دیدگاه " کوتلر " درباره روابط عمومی پس از مقاله ((بازاریابی پیشرفته )) به شکل قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. او در مقاله منتشر نشده خود تحت عنوان (( روابط عمومی در برابر بازاریابی )) با ایجاد تمایز بین حوزه خیالی یا ادراکی و واقعیت اصلی (1989) براین باور است که دست اندرکاران روابط عمومی و بازاریابی، هر یک مدیریت یک سری از فعالیت های متمایز و جدای ازهم را برعهده دارند که می تواند فعالیت های مرتبط را تقریباً به شکلی مستقل انجام دهند. اگر چه نیاز است که بازاریابی و روابط عمومی از بعضی از مسئولیت های مشترک برخوردار باشند که در مسئولیت های مذکور طرفین علی رغم این واقعیت که یک اصل ممکن است در مقایسه با اصل دیگر از مسئولیت بیشتری برخوردار باشد، از نتایجی قابل ملاحظه و مهم بهره مند باشند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد