درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 تیر 1397 - 21:14   

یکه تازی بانک ملی ایران در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  یکه تازی بانک ملی ایران در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نشریات بانک سپه در چهار بخش اول شد

  نشریات بانک سپه در چهار بخش اول شد


ادامه ادامه مطلب دو

بانک شهر برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بانک

  بانک شهر برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی بانک


ادامه ادامه مطلب سه

اهدای دیپلم افتخار به روابط عمومی بانک توسعه تعاون

  اهدای دیپلم افتخار به روابط عمومی بانک توسعه تعاون


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شرکت تیلیا تلویزیون چهار و سی‌مور را می‌خرد
  تجربه جهانی حمایت از تولید
  دیدار ترامپ- پوتین؛ نشانه تغییر یا نمایش تبلیغاتی؟
  درخواست ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی در تاجیکستان
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن
  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی
  عکس خبر/ روی جلد مجله تایم بعد از دیدار پوتین و ترامپ
  بهترین عکس سال 2018 با آیفون
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26267صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 26 مهر 1395 - 09:54
هفت روش برجسته برای عبور از بحران
نادیده انگاشتن افکار عمومی در شرایطی که به شهرت دلخواه خود دست یافته‌اید، برای‌تان زیانبار خواهد بود. این یک واقعیت است که همگی ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ کشاندن توانایی‌های شما و شرکت‌تان بسیار تاثیرگذارتر از شیوه برخورد با موفقیت‌هایی است که کسب می‌کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هیچ کس نمی‌خواهد که شرکتش از حقارت ناشی از نبردهای بیهوده‌ای که نمونه‌ای از آن بین شرکت‌های فورد (Ford) و فایرستون (Firestone) دیده می‌شود، احساس ناراحتی کند. نادیده انگاشتن افکار عمومی در شرایطی که به شهرت دلخواه خود دست یافته‌اید، برای‌تان زیانبار خواهد بود. این یک واقعیت است که همگی ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ کشاندن توانایی‌های شما و شرکت‌تان بسیار تاثیرگذارتر از شیوه برخورد با موفقیت‌هایی است که کسب می‌کنید.


1. در سیاست‌های مدیریتی خود، استراتژی ارتباطات رویدادهای غیرمترقبه را بگنجانید. موضوعاتی را که مشترک‌تان ممکن است در مورد آن‌ها دچار اشتباه شود، بشناسید و تعیین کنید که شرکت‌تان در مواجهه با اشتباهات چه عکس‌العملی باید از خود نشان دهد. بهتر است پیش از آگاه شده عمومی از موضوعات قابل انتقاد، آن‌ها را بازگو کنید.


2. در همان مراحل آغازین بحران مکانی را برای متمرکز کردن آن مشخص کنید. مسئولیت پاسخگویی به رسانه‌ها و خبرنگاران را به یک مقام عالی‌رتبه محول کنید. این فرد باید در دسترس، مطلع و دارای اعتبار باشد. مهم‌تر از همه این که باید فردی زیرک در مواقع فشار و بحران باشد و در هیچ شرایطی کسی چهره‌ای پریشان و درهم از وی نبیند و شرکت روابط عمومی شما می‌تواند کمک‌تان کند تا او را تا آن حد آماده کنید که در زیر فشارهای رسانه‌ها خونسردی خود را حفظ کند.


3. هیچ گاه ارتباط داخل سازمانی را فراموش نکنید.
بدترین کار در مدیریت آن است که بحران را از کارمندان مخفی کنید. آگاه کردن کارمندان از مراحل برطرف کردن مشکل، شایعات را به حداقل رسانده و طراوت روحی آنان را حفظ خواهد کرد.


4. نقش فعالی را در قضییه ایفا کنید.
اجازه ندهید که رسانه‌ها شما را له کنند. به طور مداوم و سریع با سرمایه گذاران و مردم در ارتباط باشید. بگذارید مردم بفهمند که شما بر کار سوار هستید و در تلاشید که هر چه سریع‌تر مشکل را برطرف کنید. نیازی نیست که تلاش‌ها و کوشش‌های‌تان را مرحله به مرحله گزارش دهید ولی یک مسیر ارتباطی را برای شنیده شدن صدای‌تان از میان صداهای دیگر باز نگه دارید.


5. هرگز دروغ نگویید.
دروغ هیچ‌گاه از ذهن پاک نمی‌شود. بی‌صداقتی شما تا مدت‌ها پس از دفع بحران همچنان در اذهان باقی خواهد ماند. شما در کانون توجه افکار عمومی قرار دارید. بنابراین همت کنید و بحران ایجاد شده را از سر بگذرانید.


6. از آینده سخن بگویید.
الان زمان ارائه و معرفی محصولات و خدمات جدید نیست. چون مسلماً شما نمی‌خواهید افکار عمومی را منحرف سازید. اما می‌توانید راجع به روش‌های نوین یا تمهیدات مناسب‌تری که برای حل مشکل مشابه به کار بسته‌اید سخن به میان آورید. بروز یک بحران الزاماً مساوی با نابودی شرکت شما نیست. همیشه از پیش،‌آینده را تصور کنید.


7. همواره این عبارت را با خود تکرار کنید: «مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به خاطر داشته باشم این است که …».
جای خالی را با مفهومی مثبت درباره سازمان‌تان پرکنید و هرگاه از شما درباره بحران ایجاد شده سؤالی شد، پیش از آن که به خود بحران بپردازید این عبارت را حتماً بیان کنید: «نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که شرکت XYZ همواره، در تمام سال‌های تجارت‌مان تعهد ما را در قبال ایمنی ثابت کرده است».


نکته ویژه
8. هرگز نگویید :«جای شرح و تفسیر ندارد» یا این که «وکلای‌مان ما را نصیحت می‌کنند». سعی کنید این گونه بگویید: «الان خیلی زود است تا یک جواب قطعی به شما بدهم» یا «ما در حال مشاوره با کارشناسانی که در جریان این قضیه‌اند هستیم و انتظار داریم هر چه زودتر پاسخ مناسبی ارائه دهند».


درباره نویسنده
لی‌مک کاسکیل (Lee Mc Caskill) مدیرعامل شرکت کیت پاول، (Kate Powell)، کارشناس توسعه استراتژی‌های ارتباطات در تمام سطوح تجاری است. او یک انگاره‌ساز و موقعیت‌ساز حرفه‌ای است که می‌تواند در زمینه پیدا کردن راه‌حل مثبت و جلوگیری از نتیجه منفی به شما کمک کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  گزارش تصویری سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی/2


  مقاله علمی/ روابط عمومی و ارتباطات سیاسی


  پسر بچه‌ای که آگهی فوتش را خودش نوشت


  گزارش تصویری سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی/1


  ترکیه یک خبرنگار روزنامه جمهوریت را به حبس محکوم کرد


  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی


  سریع‌ترین شارژر موبایل توسط هواوی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی