درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:22   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26257صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 27 مهر 1400 - 12:00
تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست
مامفورد کار تاریخ نگاری را با نوشتن تاریخ علوم و تکنولوژی آغاز کرده بود و همین موضوع را هم در دانشگاه تدریس می کرد. وی بود که واژه متداول امروز ـ «تکنولوژی» را به دست داد و آن را مجموعه تکنیک ها و عصاره و درجه پیشرفت نامتوقف آنها خواند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوزدهم اکتبر زادروز«لویس مامفورد Lewis Mumford» یکی از مورخان بزرگ قرن بیستم است که در 1895 به دنیا آمد، 95 سال عمر کرد و 26 ژانویه 1990 درگذشت. وی مورخی بود که به جای پرداختن به تحقیق درباره رویدادهای ملی و بین المللی به پژوهش در زمینه تاریخ و تحول «شهر» و جوامع محدود و روند تمدن دست زد و راه تازه ای را برای تاریخ نگاری باز کرد و مزید بر این کار، بانی جنبش جهانی توجه به شهرها و سیاست داخلی و عمران و گسترش محلی شد. او در عمر طولانی خود تاریخچه ده ها شهر معروف را نوشت و منتشر ساخت.


مامفورد کار تاریخ نگاری را با نوشتن تاریخ علوم و تکنولوژی آغاز کرده بود و همین موضوع را هم در دانشگاه تدریس می کرد. وی بود که واژه متداول امروز ـ «تکنولوژی» را به دست داد و آن را مجموعه تکنیک ها و عصاره و درجه پیشرفت نامتوقف آنها خواند.


وی همچنین رابطه تکنولوژی و تمدن و پیشرفت جوامع را تعریف کرد که به صورت رساله ای باقی مانده است. مامفورد اعلام داشت که تا جامعه ای در تکنولوژی، مستقلا پیشرفت نکند به رفاه و نیکبختی و آسایش نخواهد رسید و از همان زمان، کشورها به: پیشرفته و در حال پیشرفت و عقب افتاده طبقه بندی شدند.


به باور مامفورد، برای پیشرفت در تکنولوژی، باید در یک ملت آرزوی نیل به این هدف به وجود آید و به آن اشتغال ورزد، به همان گونه که تا علاقه و حمایت نباشد امر تألیف و تصنیف رشد نخواهد کرد. مامفورد در عین حال تاکید داشت که مدیران جامعه به موازات پیشرفت تکنولوژی و تشویق به استفاده از آن باید بکوشند که به اخلاقیات جامعه صدمه وارد نشود زیرا که تکامل اخلاقیات در حقیقت تکامل انسان و مدنیت است و تکنولوژی تنها وسیله آسایش و پیشرفت.


تالیفات معروف دیگر او عبارتند از: فرهنگ شهری، رابطه انسان و محیط زیست او، رفتار و زندگانی و ... که همه آنها زمینه تاریخ دارد تا جامعه شناسی. وی در عین حال یک جامعه شناس و فیلسوف بود و گاهی هم شعر می سرود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد