شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در فضای آنلاین امروز که به سرعت در حال تغییر است، شرکت ها نیازمند رویکرد جامع به بازاریابی آنلاین می باشند. کسانی که این کار را از طریق بازاریابی محتوا انجام می دهند، نیازمند ارتباط با مخاطبان خود از طریق تعدادی از وب سایت ها و کانال های اجتماعی هستند - اما آنها باید بدانند که وقت خود را روی چه کسی سرمایه گذاری کنند، نحوه استفاده از آنها برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی چیست؟
فن آوری های جدید و کانال های جدید رسانه ای، با ایجاد چالش ها و استراتژی های جدید برای کسب و کار، از این که محتوای مناسب به مخاطبان مناسب در زمان مناسب می رسد اطمینان حاصل می کنند. مدل های قدیمی "ایجاد"، "تایید" و "انتشار" دیگر کارایی ندارند. حالا زمان آن است تا مردم با چیزی که "چرخه جدید عمر محتوا"، نامیده می شود منطبق شوند که می توان آن را در چهار مرحله خلاصه کرد:
1. اطمینان حاصل کنید که سیستم بازاریابی شما جامع است و به شما اجازه می دهد تا با ذینفعان مختلف از طریق کانال های مختلف (وبلاگ ها، وب سایت ها، برنامه ها و رسانه های اجتماعی) ارتباط برقرار کنید. این امر توانایی نفوذ شما بر مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد.
2. اجازه دهید اعضای بیشتری از سازمان تان در تولید محتوا مشارکت داشته باشند. این امر فرصت های بیشتری برای برقراری ارتباط با مصرف کننده فراهم می کند. هرچه تعداد کسانی که مشارکت می کنند بیشتر باشد، شما قادر خواهید بود محتوای بیشتری تولید کنید.
3. اطمینان حاصل کنید که مطالب شما بکر، فوری و به موقع بوده و بازدید کنندگان را مشتاق بازگشت به سایت شما می کند. این امر به راحتی می تواند در کانال های اجتماعی ادامه یابد و اگر مخاطبین سایت شما را مفید بیابند، مطالب خود را با شما به اشتراک خواهند گذاشت.
4. به خواسته های مصرف کننده گوش دهید و استراتژی خود را بر اساس درخواست مشتریان تان بهینه سازی کنید. همانند کاری که در مورد همه کمپین ها انجام می دهید اهداف را تنظیم و نتایج را ارزیابی کنید و استراتژی خود را در طول زمان بر اساس نیاز تعیین کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|