درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:14   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26196صفحه نخست » شنبه، 17 مهر 1395 - 11:54
گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد
سهم 1/ 2درصدی ارتباطات از هزینه خانوارها
نفوذ اینترنت در بین خانوارهای ایرانی به 18/ 52 درصد رسیده و در بین افراد از مرز 44 درصد گذشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نفوذ اینترنت در بین خانوارهای ایرانی به 18/ 52 درصد رسیده و در بین افراد از مرز 44 درصد گذشته است. بیش از ۷۵ میلیون سیم‌کارت فعال و بیش از 30میلیون شماره تلفن ثابت در کشور وجود دارد و همچنین ۱۹ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و 8/ 8 میلیون نفر از ADSL استفاده می‌کنند. تمام این آمار نشان می‌دهد ارتباطات به بخش جدایی‌ناپذیری در زندگی‌های امروزی تبدیل شده و جزو هزینه‌های اولیه خانوارهای شهری قرار گرفته است. به این ترتیب، در محاسبات هزینه خانوارهای ساکن مناطق شهری کشور از طرف بانک مرکزی، هزینه‌ای هم که شهرنشینان برای برقراری ارتباط از طریق تلفن، فکس، تلفکس، تلفن همراه و اینترنت صرف می‌کنند، لحاظ می‌شود. البته هزینه صرف شده برای اینترنت از سال 91 در محاسبات بانک مرکزی گنجانده شده است.

 

براساس آنچه در نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران سال 1394 بانک مرکزی آمده، هر خانوار ساکن شهرهای ایران در سال گذشته نزدیک به 750 هزار تومان صرف خدمات اینترنتی از قبیل پرداخت قبض تلفن، قبض تلفن همراه و خرید بسته‌های اینترنتی کرده است.  به عبارت دیگر، 1/ 2 درصد هزینه خانوارهای ایرانی به ارتباطات اختصاص یافت تا به این ترتیب، آنها 5/ 6 درصد بیش از سال 1393 برای این دست از خدمات هزینه صرف کنند. در سال 93، هزینه پرداخت‌شده برای خدمات ارتباطی از سوی خانوارهای ایرانی بالغ بر 702 هزار تومان بوده و سهم هزینه ارتباطات از کل هزینه خانوارهای ایرانی در سال 93 نیز حدود 1/ 2درصد برآورد شده است.

گزارش بانک مرکزی از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در سال گذشته نشان می‌دهد تورم گروه ارتباطات در سال ١٣٩٤ معادل ٦/ ٣ بود که نسبت بـه افزایش آن در سال ١٣٩٣ که معادل ٨/ ١٠ درصد اعلام شد، کاهش قابل توجهی داشت. تغییـرات شـاخص بهـای این گروه در ماه‌های مختلف سال مورد گزارش نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل در نوسان بود، به‌طوری که کمترین افزایش در مردادماه معـادل ٤/ ٤ درصـد و بیـشترین آن در فـروردین مـاه معادل ٥/ ١١ درصد بوده است.  در سـال 1394 از نظـر لـوازم زنـدگی، 8/ 20 درصد خانوارهای شهرنشین کشور از رادیو ضبط و ضبط صوت، 3/ 99 درصـد از تلویزیون، 46 درصـد از ویدئو و دسـتگاه پخـش لوح فشرده، 6/ 46درصد از رایانه، 7/ 11 درصد از دوربین فیلمبرداری و 3/ 95 درصد از تلفن همراه استفاده کرده‌اند. در حالی که نسبت خانوارهای شهری دارای ضبط و ضبط صوت در سال 93 حدود 4/ 26 درصد، تلویــزیون2/ 99درصــد، ویدئو و دستگاه پخش لوح فشرده1/ 52 درصد، رایانه3/ 48درصد، دوربـین فیلمبرداری 2/ 13 درصـد و تلفن همراه 2/ 95درصـد بوده است.

 

رشد هزینه ارتباطات و سهم آن از هزینه کل خانوارها

گزارش بانک مرکزی از هزینه خانوارهای شهری نشان می‌دهد آنها در یک دهه گذشته به‌طور متوسط 4/ 2 درصد از هزینه سالانه خود را صرف ارتباطات کرده‌اند. در واقع در این مدت به‌جز یک مورد استثنای رشد منفی در سال 1388، هزینه ارتباطات خانوارهای شهرنشین روند صعودی داشته و با رشد 9/ 8درصدی این رشد منفی جبران شده و به رقم 320هزار تومان در سال بعد از آن رسیده تا اینکه در سال 1393 با رشد 7/ 22درصدی از مرز 700 هزار تومان گذشته است. البته خانوارهای ایرانی در سال 1384 تنها حدود 123هزار تومان برای برقراری ارتباطات صرف کردند. با وجود اینکه از سال 1391 که هزینه اینترنتی به سبد هزینه خانوارهای ایرانی افزوده شد، هزینه ارتباطات حدود 12 درصد رشد کرده و به 440هزار تومان رسیده است، سهم هزینه بخش ارتباطات کمتر از سال گذشته آن است. البته با وجود رشد هزینه‌های این بخش تا 573هزار تومان، سهم آن از کل هزینه خانوارها از 2 درصد فراتر نرفت. براساس این گزارش، بیشترین سهم بخش ارتباطات از هزینه خانوارهای شهری مربوط به سال‌های 1386 و 1378 است که هر خانوار شهرنشین 6/ 2 درصد از هزینه خود را که به ترتیب معادل 258هزار و 298هزار تومان بوده برای خرید خدمات ارتباطی صرف کرده و در همین سال 1386 بیشترین رشد هزینه ارتباطات خانوارها که معادل 1/ 58درصد بود، روی داده است.

 

رابطه هزینه ارتباطات با درآمد خانوار

بخشی از گزارش بانک مرکزی درباره هزینه خانوارهای شهری که به رابطه هزینه‌ها و دهک‌های درآمدی شهرنشینان اشاره دارد، نشان می‌دهد بین هزینه صرف‌شده برای بخش ارتباطات با دهک‌های درآمدی شهرنشینان رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد؛ به‌طوری که براساس گزارشی که برمبنای داده‌های سال 93 منتشر شده شهروندان در دهک‌های بالای درآمدی هزینه بیشتری را برای خدمات ارتباطاتی صرف کرده‌اند.  رقم صرف شده برای خدمات ارتباطات از سوی خانوارهای دهک دهم درآمدی در سال 1393 حدود یک میلیون و 680هزار تومان معادل 6/ 1درصد درآمد آنها بوده در حالی که هزینه ارتباطات دهک اول 197هزار تومان معادل 8/ 2درصد درآمد آنها بوده و این در حالی است که سهم هزینه این بخش از هزینه کل خانوارها روند نزولی دارد، یعنی با افزایش درآمد خانوارها، آنها سهم کمتری از درآمدشان را صرف هزینه خدمات ارتباطی می‌کنند.

همان‌طور که آمارهای این گزارش نشان می‌دهد سهم هزینه ارتباطات از هزینه کل خانوارها به‌طور متوسط 1/ 2درصد است، در حالی که خانوارهای حاضر تا دهک هشتم درآمدی بیش از این نسبت برای خدمات ارتباطاتی پرداخت می‌کنند. روی دیگر سکه این رابطه هزینه بخش ارتباطات خانوارها با درآمد آنها نشان می‌دهد هرگونه سیاست حذف یارانه‌ها یا افزایش قیمت مانند افزایش قیمت خط ثابت تلفن، افزایش هزینه مکالمه یا ارسال پیامک و افزایش بهای اینترنت با تحمیل فشار مالی به اقشار ضعیف در دهک‌های درآمدی پایین همراه است. البته در این میان، دولت با کاهش قیمت اینترنت و جبران این کاهش درآمد از طریق افزایش سایر خدمات مانند بالا بردن قیمت خطوط تلفن ثابت، آن هم در زمانی که سبک زندگی مردم تغییر یافته و آنها مایل به استفاده از اینترنت به جای سایر وسایل ارتباطی هستند، سیاست قابل قبولی را پیش گرفته است. با این حال، پایین بودن کیفیت و سرعت خدمات اینترنتی که در حال حاضر ارائه می‌شود، باعث شده این سیاست‌های مثبت دولت یا پایین بودن قیمت اینترنت در ایران نسبت به سایر کشورها نتواند رضایت شهروندان را جلب کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3882

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد