درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 آذر 1396 - 01:08   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
  برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26195صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 17 مهر 1395 - 11:52
چرا راهبرد بازاریابی محتوایی شما موثر واقع نمی‌شود؟
راهبرد بازاریابی محتوا می‌تواند از خود بی‌ثباتی نشان بدهد. یک روز راهبرد شما موثر واقع می‌شود، ولی مشاهده می‌کنید دفعه بعد این‌طور نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، راهبرد بازاریابی محتوا می‌تواند از خود بی‌ثباتی نشان بدهد. یک روز راهبرد شما موثر واقع می‌شود، ولی مشاهده می‌کنید دفعه بعد این‌طور نیست. درست زمانی که فکر می‌کنید رمز موفقیت را یافته‌اید، می‌فهمید تازه به پله اول برگشته‌اید. اگر تمام انرژی‌تان را صرف تدوین راهبرد بازاریابی محتوا کرده‌اید اما متوجه شده‌اید که این راهبرد موثر واقع نمی‌شود، احتمالا به یکی از دلایل زیر است. اینها مواردی است که عاملی مهم برای شکست کمپین‌های بازاریابی محتوا بوده‌اند و می‌توانید از آنها به‌عنوان یک ابزار تشخیصی برای اصلاح راهبرد بازاریابی محتوای خودتان استفاده کنید.

 

۱) بیش از حد در حال فروختن هستید.

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد صرفا بروشور تبلیغاتی شما را بخواند. منظورم این است که یادتان می‌آید آخرین باری که یک نفر به شما یک بروشور تبلیغاتی داد تا شما را تشویق به خرید کند که جنسش را بخرید چه زمانی بود؟ واقعیت آن است که این روزها اکثر مردم به مشکلات خودشان بیشتر اهمیت می‌دهند و دلشان می‌خواهد اگر سراغشان می‌روید، برای حل مشکلات‌شان باشد. بنابراین اگر محتوای‌تان را مرور کرده‌اید و این‌طور به نظر می‌رسد که بیش از حد جنبه «فروشی» دارد، بهتر است با در نظر داشتن دیدگاه مشتری آن را اصلاح کنید. از مشکلات مشتریان شروع کنید و به آنها بیاموزید چطور مشکلات‌شان را حل کنند. وقتی این کار را می‌کنید، ارتباطی بر مبنای اعتماد ایجاد می‌کنید. ایجاد یک ارتباط دوطرفه بین شما و مشتریان‌تان همان چیزی است که باید به‌عنوان هدف کمپین خود برگزینید.

 

۲) اصلا نمی‌دانید مخاطب‌تان کیست.

احتمالا تصور می‌کنید که می‌دانید چه کسی را مخاطب خودتان قرار داده‌اید، اما آیا واقعا می‌دانید آنها چه کسانی هستند؟ آیا ترس‌ها، امیدها‌ و مشکلات‌ آنها را می‌شناسید و از شیوه‌ای که از مصرف محتوا لذت می‌برند باخبر هستید؟ یا صرفا این عبارت کلیشه‌ای در ذهن‌تان نقش بسته است که آنها «عده‌ای از مردم با نیازهای مشخص» هستند؟

برای اینکه واقعا مشتریان و مخاطبان‌تان را بشناسید، باید پرسونای خریدار (Buyer’s Persona) را به شیوه‌ای تعیین کنید که در آن صرفا به جنبه‌های جمعیت‌شناسی معمول اکتفا نشده باشد، بلکه جنبه‌های متنوعی از آنها را در بر گرفته باشد. تا می‌توانید راجع به آنها اطلاعات کسب کنید و یاد بگیرید. وقتی واقعا فهمیدید آنها چه کسانی هستند، سبک زندگی‌شان چیست و چه دغدغه‌ها و نیازهایی دارند، آن موقع می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به معنای واقعی در آنها دلبستگی ایجاد کند.

 

۳) نمی‌دانید مخاطبان‌تان در کجای سفرشان قرار دارند.

چه اسمش را قیف فروش (Funnel) بگذارید یا سفر مشتری (Customer Journey) چیزی که شما در حال توصیفش هستید، گام‌هایی است که مشتری برمی‌دارد تا شرکت شما را بشناسد، تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد از خدمات و محصولات شما استفاده کند و در نهایت تبدیل به یک مشتری بشود یا نه. بدیهی است در نقاط مختلف این سفر، مشتریان سوالات متفاوتی دارند که نیاز است به آنها پاسخ بدهید. اما اگر صرفا یک نوع محتوای یکنواخت به مخاطبان ارائه بدهید که یک چیز ثابت را به‌طور مداوم تکرار می‌کند، چگونه آنها می‌توانند به پاسخ سوالات متنوع‌شان دست پیدا کنند؟

به جای این، نیاز دارید با ظرافت محتواهای متفاوت را طوری طراحی کنید که هر کدام پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های متفاوت مشتریان در طول سفرشان باشد. این کار را می‌توانید با قرار دادن خودتان جای مشتری و بازآفرینی تجربه‌ای که در هر بخش از سفرش دارد انجام بدهید. سوالاتی را بپرسید که احتمال دارد مشتریان بپرسند و تلاش کنید به شیوه‌ای اقناع‌کننده به این سوالات پاسخ بدهید. اگر محتوای فعلی شما چنین ویژگی‌هایی ندارد، پس باید آن را با یک محتوای مناسب‌تر جایگزین کنید.

 

۴) آنها نمی‌توانند محتوای شما را پیدا کنند.

در سکانسی از فیلم سرزمین رویاها (Field of Dreams) صدایی در گوش کوین کاستنر، هنرپیشه نقش اول فیلم، زمزمه می‌کرد: «اگر آن را بسازی، آنها خواهند آمد.» متاسفانه این گفته در مورد بازاریابی محتوایی صدق نمی‌کند. اگر صرفا محتوا را بسازید و مخاطبان را از وجود آن باخبر نکنید، احتمالا آنها هیچ‌وقت سراغی از آن نخواهند گرفت. پس اگر یک محتوای شاهکار خلق کرده‌اید که برای دیده شدن نیاز به روشنایی روز دارد، همین حالا نور را به آن بتابانید تا دیده شود. محتوای تولیدشده را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، آن را برای بلاگ‌ها و مجله‌های خبری بفرستید، از طریق ایمیل مارکتینگ آن را برای لیست مخاطبان‌تان ارسال کنید و از دوستان و شبکه ارتباطی‌تان بخواهید که آن را منتشر کنند. حتی می‌توانید کارهای پارتیزانی انجام بدهید و فردی را استخدام کنید که تی‌شرتی بپوشد که آدرس سایت یا بلاگ شما روی آن نقش بسته است. صرف‌نظر از اینکه چه رویکردی را برای ترویج و نشر محتوای خود در پیش می‌گیرید، مطمئن شوید محتوای شما به خوبی دیده می‌شود. چون اگر صرفا بخواهید منتظر بمانید که مخاطبان شما را پیدا کنند، احتمالا باید خیلی انتظار بکشید.

 

۵) حرف جدیدی برای گفتن ندارید.

اگر در سایت یا وبلاگ‌تان مقاله‌ای نوشته‌اید که قبلا مشابه آن هزاران بار در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر منتشر شده است، طبیعی است که مخاطبان شما با مشاهده تکراری بودن موضوع تمایلی به مشاهده آن نداشته باشند. چرا باید از مشاهده یک مطلب تکراری به وجد بیایند و خوشحال شوند؟ به جای محتوایی که فکر می‌کنید خوب است تولید کنید، محتوایی را تولید کنید که واقعا دلتان می‌خواهد. تضمین می‌کنم در حالت دوم محتوای شما به مراتب اصیل‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. محتوایی که بازتاب‌دهنده کیستی و فردیت منحصربه‌فرد شما باشد، به مراتب برای مخاطبان جذاب‌تر از محتواهایی است که روزانه مشابه آن را بارها در جاهای مختلف می‌بینند. مطمئن باشید مخاطبان به محتوای نو و متفاوت پاداش می‌دهند. با در نظر گرفتن نکات بالا می‌توانید یک بار دیگر به بررسی کمپین‌های بازاریابی محتوای خود بپردازید و نقاط ضعف آنها را آگاهانه‌تر بررسی کنید. وقتی فهمیدید چرا راهبردهای قبلی موثر نبوده است، گام‌های لازم را بردارید تا نواقص گذشته را اصلاح کنید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3882

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد